Κυριακή 23 Μαΐου 2010

Με ρυθμούς χελώνας τα έργα υποδομής

Αγγελιοφόρος, 23/05/2010

ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΤΑΣΙΟΥΛΑ
Σε αγώνα δρόμου πρέπει να αποδυθούν οι νέες διοικήσεις των εποπτευόμενων φορέων από τα υπουργεία στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να καλύψουν το χαμένο έδαφος από την πολύμηνη καθυστέρηση στον ορισμό τους. Φορείς, όπως η Εγνατία οδός, το μετρό Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Ρυθμιστικού, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και ο ΟΣΕ απέκτησαν διοικήσεις τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα μια σειρά από υποδομές ακόμη και δρομολογημένες να μείνουν πίσω...

Ζητήματα σημαντικών έργων πρέπει να επανεξεταστούν από τις νέες διοικήσεις και είτε να προωθηθούν για ένταξή τους σε κάποιο χρηματοδοτικό μέσο είτε ακόμη και να ανατραπούν για να γίνει επαναδιαβούλευσή τους. Ολες οι νέες διοικήσεις θεωρούν πως μπορούν σε σύντομο διάστημα να ολοκληρώσουν την ενημέρωση και τα... διαδικαστικά και να περάσουν σε έργο. Ωστόσο, οι εκκρεμότητες δεν είναι λίγες και τα χρονοδιαγράμματα είναι πιεστικά. Περαιτέρω καθυστέρηση μάλιστα είναι πιθανό να οδηγήσει στις... καλένδες έργα που έχουν εξαγγελθεί και μέχρι σήμερα παραμένουν μόνο σχέδια επί χάρτου ή έργα που είναι σε εξέλιξη και πρέπει να ολοκληρωθούν.
Μετρό
Η διοίκηση του μετρό της Θεσσαλονίκης ορίστηκε τις προηγούμενες μέρες, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι έχει τις αποφασιστικές αρμοδιότητες και συνεπώς και την ευθύνη για τις όποιες καθυστερήσεις.
Ομως, και με την καθυστέρηση στον ορισμό της διοίκησης στην Αθήνα, δυο μεγάλα θέματα εμφανίζουν σημαντική καθυστέρηση. Το ένα είναι οι μετροπόντικες. Και οι δυο μετρούν τουλάχιστον εξάμηνη ακινητοποίηση για διάφορα προβλήματα που δεν έχουν επιλυθεί ακόμη και αποτελούν εμπόδιο στη συνέχιση των εκσκαφών. Προβλήματα υπάρχουν και στα έργα ανά σταθμό.
Το άλλο πολύ μεγάλο ζήτημα είναι της επέκτασης του μετρό προς τα ανατολικά (Καλαμαριά). Μόλις πριν από δέκα μέρες ανακοινώθηκε πως η εκπόνηση των μελετών για την επέκταση της Καλαμαριάς δε θα γίνει με διαγωνισμό (παρότι είχε ήδη προκηρυχθεί τέτοιος), αλλά εσωτερικά από την επιβλέπουσα εταιρία, «προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος και χρήμα». Μόλις πριν από λίγες μέρες αποφασίστηκε μέρος της χρηματοδότησης του έργου να γίνει από το ΕΣΠΑ (εκχωρήθηκαν και τα σχετικά κονδύλια ύψους 268 εκατ. ευρώ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.