Καθημερινή, 26.04.2007
Του Θαναση Τσιγγανα
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Εχει ασυλία το... μετρό στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης; Το ερώτημα απασχόλησε χθες την συνεδρίαση της Συγκλητου στο ΑΠΘ και η απάντηση μάλλον δεν είναι εύκολη, τουλάχιστον για την ώρα. Διότι μπορεί το μετρό στη Θεσσαλονίκη να έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2012, αλλά «πονοκεφαλιάζει» ήδη κάποιους που θεωρούν ότι το πανεπιστημιακό άσυλο θα αντιμετωπίσει προβλήματα από την κατασκευή του επειδή έτυχε να περνάει κάτω από το έδαφος του Πανεπιστημίου και ο σχεδιασμός προβλέπει να λειτουργήσουν εκεί δύο σταθμοί. Χθες το μεσημέρι μάλιστα ομάδες φοιτητών διέκοψαν τη συνεδρίαση της Συγκλήτου, θέτοντας ζήτημα ασύλου και μετρό υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει ενημέρωση γι’ αυτό. Προς στιγμήν δημιουργήθηκε ένταση, αλλά τελικά επιτράπηκε στους φοιτητές να εκθέσουν τον λόγο που διέκοψαν τη συνεδρίαση. Οι φοιτητές έθεσαν ζήτημα για τα εργοτάξια των προκαταρκτικών εργασιών που έχουν στηθεί εντός του πανεπιστημιακού χώρου και συγκεκριμένα αν οι χώροι αυτοί καλύπτονται ή όχι από το ακαδημαϊκό άσυλο βάση του νέου νόμου. Πρόκειται για τρία εργοτάξια, μπροστά στη Θεολογική, στην Πολυτεχνική και στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ. Εκπρόσωποι των φοιτητών υποστηρίζουν ότι δεν γνωρίζουν τι περιλαμβάνει το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψαν η εταιρεία κατασκευής του μετρό και το ΑΠΘ και διατύπωσαν πρόταση σύμφωνα με την οποία το μετρό θα μπορούσε να περάσει από… απέναντι, μέσα από τους χώρους της ΔΕΘ. Ο πρύτανης κ. Αν. Μάνθος αποδέχθηκε πρότασή τους να παραπεμφθεί το ζήτημα προς συζήτηση στα τμήματα και κατόπιν σε ανοιχτή διευρυμένη Σύγκλητο που θα πραγματοποιηθεί αρχές Μαΐου, αλλά απέρριψε το αίτημα για διακοπή των εργασιών μέχρι τη νέα συνεδρίαση λέγοντας ότι οι εργασίες κατασκευής του μετρό είναι υπόθεση της Πολιτείας και δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Πανεπιστημίου. Σύμφωνα πάντως με τον κ. Μάνθο οι χώροι που θα απαλλοτριωθούν για την κατασκευή των σταθμών είναι μερικές εκατοντάδες τετραγωνικά μέτρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.