Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2008

Τέσσερα έργα, πλήθος ευκαιριών

Μακεδονία, 05/01/2008

central_05_01_08Επί σειρά ετών η Θεσσαλονίκη δεν είχε ούτε ένα μεγάλο έργο. Οι ευκαιρίες που δημιουργούνται τώρα είναι πολλές και το ζητούμενο είναι να τις δούμε και να τις αξιοποιήσουμε

Τα μεγάλα έργα είναι εδώ. Και ο νέος χρόνος εκτός από νέες προσδοκίες θα φέρει κι άλλα εργοτάξια.

Της Φανής Χαρίση

Το μετρό, η υποθαλάσσια αρτηρία, η εξωτερική περιφερειακή και η επέκταση του διαδρόμου 10-28 στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" αναμφίβολα είναι έργα που, όταν τελειώσουν, θα αλλάξουν τη μορφή και τη δομή της Θεσσαλονίκης

Για παράδειγμα, όταν με το καλό ολοκληρωθεί η επέκταση του 10-28, τότε το αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο να δεχτεί και υπερατλαντικές πτήσεις που εκτελούνται από μεγάλα αεροπλάνα, δίνοντας νέες προοπτικές για το αεροδρόμιο και κυρίως για την ίδια την πόλη.
Σήμερα ωστόσο κανένας φορέας αυτής της πόλης δεν σχεδιάζει το μέλλον της εκμεταλλευόμενος αυτήν την προοπτική. Απορούμε όμως γιατί η Θεσσαλονίκη δεν είναι ψηλά στη λίστα προτίμησης των ξένων τουριστών.
Η εξωτερική περιφερειακή θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά τη Θεσσαλονίκη καθώς είναι πια αξίωμα ότι η υπάρχουσα περιφερειακή έχει... μπουκώσει. Είναι αδύνατον να σηκώσει κι άλλο κυκλοφοριακό φόρτο και επιπλέον έχει τόσες πολλές κακοτεχνίες, που μάλλον την κατατάσσουν στο βιβλίο Γκίνες!
Η νέα περιφερειακή 34,5 χιλιομέτρων θυμίζει αρκετά στα τεχνικά της χαρακτηριστικά την Εγνατία οδό με σήραγγες, γέφυρες και ανισόπεδους κόμβους και θα συνδέσει την περιοχή πίσω από το νοσοκομείο "Παπαγεωργίου" με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης- Μουδανιών, στο ύψος του Σχολαρίου. Μήπως εκτός από έναν αυτοκινητόδρομο δημιουργούνται κι άλλες αναπτυξιακές δυνατότητες για μια σειρά από δήμους μέσα από τα όρια των οποίων θα διέρχεται ο νέος δρόμος;

ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
Το μετρό είναι το όνειρο του Θεσσαλονικιού. Το ζητήσαμε, το διεκδικήσαμε και τώρα που βλέπουμε τα εργοτάξια αρχίζουμε να δυσφορούμε. Κάθε μεγάλο έργο δημιουργεί προβλήματα. Η Θεσσαλονίκη ακόμα δεν έχει προετοιμαστεί για τα αντιμετωπίσει. Και οι ειδικοί συγκοινωνιολόγοι έχουν κρούσει των κώδωνα ότι απαιτούνται συμπληρωματικά έργα.
Όσον αφορά την υποθαλάσσια, εδώ είμαστε ακόμα στο στάδιο των προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχει το τέλειο έργο. Κάποιοι θα θίγονται, κάποιοι θα το βρίσκουν λειψό. Ουδείς όμως δικαιούται να αδιαφορεί και να ξορκίζει τα έργα σαν να πρόκειται για δαίμονες.
Σε κάποιες άλλες κοινωνίες, ενδεχομένως πιο εξελιγμένες, οι πολίτες γίνονται κοινωνοί της χρησιμότητας των έργων. Ενδεχομένως, οι φορείς να προετοιμάζουν καλύτερα τους πολίτες και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις όποιες ενστάσεις. Το θέμα είναι ότι η Θεσσαλονίκη επί σειρά ετών δεν είχε ούτε ένα μεγάλο έργο. Και προφανώς οι ευκαιρίες που δίνονται τώρα με τα συγκεκριμένα έργα είναι πολλές. Το ζητούμενο είναι να τις δούμε, να τις σχεδιάσουμε και να τις πραγματοποιήσουμε.


ΜΕΤΡΟ
ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΘΕΙ ΣΕ ΟΚΤΩ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΗΔΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΤΡΕΙΣ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΥΠΟ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ
ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΟΙ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΩΣΤΟΣΟ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΕ


ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
ΤΟ ΕΡΓΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΑΝΑΔΟΧΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΣ ΡΑΙΔΕΣΤΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΥΝ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ



ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ 10-28
ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΕΙ ΩΣΤΟΣΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΒΑΛΟΥΝ ΨΑΡΑΔΕΣ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.