Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Συνολικά δάνεια 650 εκατ. ευρώ για το μετρό

Μακεδονία, 15/07/09

Δάνειο ύψους 250 εκατ. ευρώ χορηγεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για το μετρό Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης. Με τη χθεσινή υπογραφή της δανειακής σύμβασης ολοκληρώνεται μια χρηματοδοτική διευκόλυνση συνολικού ύψους 650 εκατ. ευρώ, την οποία είχε εγκρίνει η ΕΤΕπ το 2005.

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Πλούταρχος Σακελλάρης και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιώργος Γιαννής.
Κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Λουξεμβούργο, ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, κ. Σακελλάρης, δήλωσε: “Αισθάνομαι σήμερα ιδιαίτερα ευτυχής που υπογράφω αυτό το δάνειο. Οι αστικές υποδομές και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ευρωπαίων πολιτών είναι βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για εμάς. Περίπου 15 χρόνια μετά το πρώτο μας δάνειο για το μετρό της Αθήνας, χορηγούμε αυτό το δάνειο, για να υποστηρίξουμε την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης. Όπως και στην Αθήνα, το έργο θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και το επιχειρηματικό κλίμα στην πόλη. Είμαστε ευτυχείς που συνεργαζόμαστε με την Αττικό Μετρό για ένα ακόμη έργο”.
Το δάνειο της ΕΤΕπ χορηγείται για το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη διενέργεια δοκιμών και τη θέση σε λειτουργία της πρώτης φάσης του μετρό Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει υπόγεια γραμμή δύο τροχιών, μήκους περίπου 9,6 χλμ., 13 σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο, υπηρεσίες επισκευών και συντήρησης, καθώς και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του τροχαίου υλικού. Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται επίσης συμπληρωματικές εργασίες, όπως εγκαταστάσεις στάθμευσης και μετεπιβίβασης, οι εκτροπές δικτύων κοινής ωφελείας και η κατάρτιση του προσωπικού. Η υπόγεια γραμμή θα εκτείνεται από το σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, στη δυτική είσοδο της πόλης, ως το νοτιοδυτικό της τμήμα.
Το συνολικό έργο του μετρό Θεσσαλονίκης ήταν το κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής του ελληνικού κράτους για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού και αποδοτικού συστήματος δημόσιων μεταφορών στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μετρό της Αθήνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.