Ο «Κωστίκας» είδε φως και. . . βγήκε. Ο λόγος για τον πρώτο «μετροπόντικα», που ολοκλήρωσε το σχεδόν επτάμηνο υπόγειο ταξίδι του, κάτω από κέντρο της Θεσσαλονίκης, και βγήκε στο φως της ημέρας, στο εργοτάξιο του μετρό, στη στάση Πανεπιστημίου.
Το 1.650 τόνων, μήκους 100 μέτρων, μηχάνημα διάνοιξης της σήραγγας, που ξεκίνησε από το Σιδηροδρομικό Σταθμό τον περασμένο Απρίλιο, «υποδέχθηκαν» το μεσημέρι, στο βάθους περίπου 30 μέτρων «όρυγμα», απ' όπου στο εξής θα βγαίνουν τα υλικά από την εκσκαφή για τις σήραγγες του μετρό, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, οι εκπρόσωποι της εταιρίας «Αττικό Μετρό» και των εταιριών της αναδόχου κατασκευάστριας κοινοπραξίας, καθώς και εργάτες. Ο «μετροπόντικας» γκρέμισε και το τελευταίο κομμάτι τοίχου που χώριζε τη σήραγγα από το εργοτάξιο και οι χειριστές του, Έλληνες και Ιταλοί (από τις ιταλικές εταιρίες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία) βγήκαν από το θάλαμο χειρισμού του μηχανήματος, κρατώντας ελληνικές και ιταλικές σημαίες, για να γιορτάσουν τη συγκινητική συνάντηση, με όσους τους περίμεναν από την άλλη πλευρά, στο φως της ημέρας.
«Καθένας που είχε την ευκαιρία να ζήσει αυτή τη στιγμή, μόνο χαρά και συγκίνηση μπορεί να νιώθει», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών. Ο κ. Μαγκριώτης απηύθυνε μήνυμα ενότητας προς όλους τους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς, ώστε να επιταχυνθούν οι ρυθμοί κατασκευής του μετρό, ενώ εκτός από όσους εργάστηκαν για να φθάσει στο σημερινό σημείο το έργο ευχαρίστησε και την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, τον Γιώργο Σουφλιά. «Πρέπει να αφήσουμε πίσω όλα αυτά που μας δίχασαν, που μας στενοχώρησαν και δημιούργησαν μεγάλες καθυστερήσεις για το μετρό πάνω από δεκαπέντε χρόνια τώρα. Το μετρό μάς ενώνει όλους και έτσι πρέπει να το αγκαλιάσουμε και να υποστηρίξουμε την ολοκλήρωσή του, να δουλέψουμε για να ξεπεράσουμε τις καθυστερήσεις, τα προβλήματα που έχουν παρουσιασθεί. Θα διασφαλίσουμε γρήγορα τις λύσεις των προβλημάτων, τις αναγκαίες μελέτες που χρειάζονται και την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής των 9,6 χιλιομέτρων», ανέφερε ο υφυπουργός.
Ο κ. Μαγκριώτης εξέφρασε την πεποίθηση ότι σύντομα θα αντιμετωπισθούν προβλήματα που έχουν να κάνουν τόσο με το συντονισμό της «Αττικό Μετρό» με τη «Μετρό Θεσσαλονίκης», όσο και ζητήματα που σχετίζονται με τη συνεργασία κρατικών φορέων, ιδιαίτερα με φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, για τα αρχαιολογικά ευρήματα που έρχονται στο φως κατά τις εργασίες κατασκευής του έργου. «Είναι ένα θέμα που πιστεύω πολύ σύντομα θα το λύσουμε με τον κ. Γερουλάνο και τις αρμόδιες υπηρεσίες», επισήμανε.
Σχετικά με τις εξελίξεις που αφορούν τη σχεδιαζόμενη επέκταση της γραμμής του μετρό προς την Καλαμαριά, μετά την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε μη νόμιμες τις διαδικασίες αναφορικά με την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στη Μίκρα, ο υφυπουργός γνωστοποίησε ότι «εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις για να είμαστε μέσα στις προθεσμίες στο διαγωνισμό». Ο κ. Μαγκριώτης δεν θέλησε να αναφερθεί σε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής του μετρό. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επισήμανε ότι «χρειάζεται καλή προετοιμασία, ώστε να δώσουμε όσο γίνεται πιο ασφαλείς ημερομηνίες», προσθέτοντας ότι σύντομα θα είναι σε θέση να τις ανακοινώσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.