Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας

antinews, 26/01/2011

Αυτό που γίνεται με το περιβόητο μετρό της Θεσσαλονίκης, δεν έχει προηγούμενο. Κάτι σαν το γεφύρι της Άρτας, πού όμως αυτό στο τέλος  κατασκευάσθηκε...

Προσωπικά, όσον αφορά στο μετρό, αμφιβάλλω αν θα το προλάβω ποτέ. Ίσως τώρα με τη στενότητα των δημοσίων δαπανών, με το στενό μαρκάρισμα της τρόικας, και με τους «αυξημένους» ελέγχους, να μην  υπάρχει μεγάλο περιθώριο για μίζες και δωράκια σε κάποιους επιτήδειους, οπότε δεν το βλέπω να ολοκληρώνεται ως έργο. Μακάρι να διαψευσθώ,
Πάντως, εκτός από την οικονομική καταστροφή εκατοντάδων μαγαζιών που βρέθηκαν στο δρόμο του, εκτός από τη κυκλοφοριακή αναστάτωση που έχει προκληθεί εδώ και χρόνια σε πολλά σημεία της ήδη κυκλοφοριακά επιβαρημένης «συμπρωτεύουσας», εκτός από την εικόνα απέραντου γιαπιού, τι γίνεται άραγε;
Ξέρει κανείς να μας πει; Που είναι οι αρμόδιοι συγκοινωνιολόγοι και επικοινωνιολόγοι της κυβέρνησης να μας ενημερώσουν;
Τι λέει η «τεχνοκρατική» πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών;
Τα άφησαν μάλλον όλα στον υφυπουργό Μεταφορών και βουλευτή Θεσσαλονίκης Γ. Μαγκριώτη.
Τώρα, όπως ανακοίνωσε  ο κ. Μαγκριώτης,  αν και πολύ καθυστερημένα, θα μετεγκατασταθούν αλλού τα καταστήματα που πλήττονται από τη κατασκευή του μεγαλεπήβολου έργου. Όσα έχουν επιβιώσει φυσικά. Μια η κρίση της αγοράς, μια το μετρό, δεν νομίζω να είναι πολλοί αυτοί που συνεχίζουν να λειτουργούν.
Και μέσα στα γενικότερα μέτρα περικοπής δαπανών, αποφασίστηκε και η μείωση των σταθμών του μετρό κατά δυο!
Σιγά δηλαδή το μεγάλο μήκος που είχε προγραμματιστεί εξ αρχής, που τώρα χρειάζεται και κουτσούρεμα!
Όπως λοιπόν αναγγέλθηκε, θα ακυρωθούν οι σταθμοί του Μετρό Βούλγαρη και Νέας Ελβετίας στο ανατολικό άκρο του δικτύου. Έτσι, όταν ποτέ λειτουργήσει το μετρό, θα υπάρχουν μόνο 11 σταθμοί, σε ένα δίκτυο μήκους 10-11 χιλιομέτρων.
Ποιο θα  είναι λοιπόν  το νόημα της ύπαρξης μετρό, αν αυτό δεν θα μπορεί να φτάσει στα ανατολικά άκρα της πόλης; Θα εξυπηρετεί μόνο τους κατοίκους του κέντρου; Μα αυτοί, αν θέλουν, περπατάνε από το ένα σημείο στο άλλο. Άρα τι χρειάζεται το μετρό;
Αυτό που συμβαίνει, είναι για μένα απλό. Μέσα στον γενικό ενθουσιασμό της χώρας την εποχή των παχέων αγελάδων, κάποιοι δεσμεύθηκαν και αποφάσισαν τη κατασκευή μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όσοι έφαγαν έφαγαν, και τώρα που οι καιροί αλλάξανε, τώρα που τα κεφάλια πέσανε, κάποιοι προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Για αυτό λοιπόν, ας το παραδεχθούν όσο είναι καιρός. Δεν μπορούμε ούτε θα μπορέσουμε στο εγγύς μέλλον να φτιάξουμε μετρό στη Θεσσαλονίκη. Τελεία και παύλα.
Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου, έστω και κουτσουρεμένου, εάν δεν ανακύψουν προβλήματα λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων ή πιθανών ενστάσεων μεταξύ των διαγωνιζομένων, αν δηλαδή η γιαγιά μου είχε ρουλεϊμάν, η υπό κατασκευή γραμμή στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, θα έχει ολοκληρωθεί, λένε,  στα τέλη του 2014 και αρχές του 2015.
Άντε καλά. Σας πιστέψαμε. Ειδικά εγώ.
Strange Attractor
Από factorx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.