Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Μετεγκατάσταση των μετρόπληκτων προτείνει ο Μπουτάρης

voria, 24/01/2011
Την μετεγκατάσταση των πληγέντων από το μετρό καταστημάτων σε άλλες πιο εμπορικές τοποθεσίες προτείνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης...



Τη μετεγκατάσταση των πληγέντων από το μετρό καταστημάτων σε άλλες πιο εμπορικές τοποθεσίες προτείνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ως λύση στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες από τη λειτουργία των εργοταξίων. Την λήψη της οριστικής απόφασης για τη νέα χάραξη εντός των επόμενων εβδομάδων, προανήγγειλε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της Αττικό Μετρό και των δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, υπό τον υφυπουργό Υποδομών, Γιάννη Μαγκριώτη,  ο κ. Μπουτάρης πρότεινε ως μόνη λύση τα καταστήματα τα οποία έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τα εργοτάξια του μετρό να μετεγκατασταθούν σε άλλα σημεία της πόλης πιο εμπορικά.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, η απαλλαγή των επιχειρήσεων από τα δημοτικά τέλη είναι απλές ασπιρίνες στο σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν, τη στιγμή μάλιστα που τα εργοτάξια υπολογίζεται ότι θα παραμείνουν για επιπλέον τρία χρόνια.

Ο δήμαρχος σημείωσε ότι θα καταθέσει την παραπάνω πρόταση στο δημοτικό συμβούλιο, ενώ ξεκαθάρισε ότι ο Δήμος δεν διαθέτει χρήματα για να πραγματοποιήσει την μετεγκατάσταση και ως εκ τούτου για την υλοποίησή της απαιτείται κρατική χρηματοδότηση.

Θέμα εβδομάδων η απόφαση για τη νέα χάραξη

Όσον αφορά τη νέα χάραξη που εξετάζει το υπουργείο Υποδομών, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, αποκάλυψε ότι η οριστική απόφαση θα ληφθεί εντός των επόμενων εβδομάδων και ξεκαθάρισε ότι δεν χρειάζεται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης εάν αποφασιστεί η αλλαγή σχεδίων.

Ο κ. Τσίτουρας τόνισε ότι η νέα χάραξη είναι συμφέρουσα, αφού θα εξοικονομηθούν 250 εκατ. ευρώ για την πολιτεία, σημειώνοντας μάλιστα ότι τόσο οι πολιτικοί όσο και οι τεχνικοί θεωρούν ότι πρέπει να υλοποιηθεί.

Από μέρους του ο κ. Μπουτάρης χαρακτήρισε τη νέα χάραξη ενδιαφέρουσα και ίσως καλύτερη από την αρχική. Ωστόσο, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης,Απόστολος Τζιτζικώστας, σημείωσε ότι εγείρονται ζητήματα νομικής φύσης σε σχέση με την επαναχάραξη, και εξέφρασε την ανησυχία του για μεγαλύτερες καθυστερήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών εξετάζει τροποποιήσεις στους σταθμούς μετρό στη Νέα Ελβετία και στον Άγιο Ελευθέριο (Βούλγαρη), καθώς και ενσωμάτωση της επέκτασης της Καλαμαριάς στη βασική γραμμή του έργου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου με την αλλαγή του σχεδιασμού και την κατασκευή ενός μόνο αμαξοστασίου είναι δυνατόν να εξοικονομηθούν περίπου 250 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, βάσει του νέου σχεδίου, ο σταθμός του Αγίου Ελευθερίου καταργείται και οι κάτοικοι της περιοχής θα εξυπηρετούνται από τον κοντινό σταθμό της Νομαρχίας(επέκταση Καλαμαριάς). Επίσης, η καταρχάς ακύρωση του σταθμού της Νέας Ελβετίας (Αλλατίνη) δεν θεωρείται πρόβλημα, καθώς, όπως τονίζεται, πρόκειται για αραιοκατοικημένη περιοχή. Να σημειωθεί, βέβαια, ότι ο παραπάνω σταθμός θα ενσωματωθεί στην επέκταση προς Τούμπα - Χαριλάου, που θα ολοκληρωθεί, μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής.

Δανιηλίδης: Επιτακτική ανάγκη η επέκταση προς τα Δυτικά

Την έντονη ανησυχία του για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται, εξέφρασε ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, τονίζοντας ότι θα πρέπει να κατατεθούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του μετρό προς τα Δυτικά.

Ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε ότι οι επεκτάσεις προς τα Δυτικά θα πρέπει να εξασφαλίζουν τη σύνδεση τόσο με το ΤΕΙ όσο και με τη βιομηχανική ζώνη της Σίνδου, ώστε να εξυπηρετούνται 35.000 φοιτητές και 65.000 εργαζόμενοι αντίστοιχα.

Απαντώντας ο υφυπουργός Υποδομών, παραδέχτηκε ότι οι δυτικές συνοικίες είναι η πιο αδικημένη περιοχή της πόλης, αφού δεν συμπεριλήφθηκε στον αρχικό σχεδιασμό. Ακόμα, σημείωσε ότι εξετάζεται η σύνδεση με το ΤΕΙ και τη Σίνδο, αλλά μέσω προαστιακού και όχι μετρό. Όπως ανέφερε, μέσα στον επόμενο μήνα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη με τους εκπροσώπους του ΟΣΕ για να διερευνηθούν οι όποιες δυνατότητες.

Τέλος, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι μέσα στο 2015 θα παραδοθεί η βασική γραμμή μαζί με την προέκταση προς Καλαμαριά. Επεσήμανε ότι εντός του 2011 θα έχει δημοπρατηθεί η επέκταση προς Καλαμαριά, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, ενώ τόνισε ότι μέχρι το 2013 θα δημοπρατηθεί η επέκταση προς τα Δυτικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.