emvolimanea, 15/04/2011
Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε επίκαιρη επερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων και του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Σταύρου Καλαφάτη, με θέμα το «Μέτρο Θεσσαλονίκης»... Στην ομιλία του ο κ. Καλαφάτης αναφέρθηκε στη σύγχυση και τους ανορθόδοξους χειρισμούς της κυβέρνησης που οδηγούν σε ομιχλώδη πορεία το Μετρό, ένα διαχρονικό όραμα όλων των Θεσσαλονικέων, που ξεκίνησε η Νέα Δημοκρατία τον Απρίλιο του 2006.Αναφέρθηκε στα κρίσιμα νομικά ζητήματα που δημιουργούν εμπλοκές στο έργο, στις καθυστερήσεις των αρχαιολογικών ανασκαφών και τους χαμηλούς ρυθμούς των εκτελούμενων εργασιών. Επεσήμανε την απόγνωση των καταστηματαρχών που πλήττονται από τις λαμαρίνες υπολειτουργούντων εργοταξίων και την αγωνία των πολιτών που πλέον αμφιβάλλουν για το πότε τελικά θα επιβιβασθούν σε κάποιο από τους συρμούς του Μετρό.Εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του όσον αφορά την προσπάθεια επαναχάραξης του έργου, η οποία σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη, θα επιφέρει πρόσθετες εμπλοκές και καθυστερήσεις, αφού απαιτεί νέες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση και σαφείς απαντήσεις σε μια σειρά σοβαρών ερωτημάτων, που σχετίζονται με :
1. Το αν θα υπάρξει νέα δημοπράτηση ή θα γίνει αναθεώρηση της υπάρχουσας σύμβασης και κατά συνέπεια αλλαγή του συμβατικού φυσικού και οικονομικού αντικειμένου.
2. Το ακριβές κόστος τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά, με βάση τα προηγούμενα και τα νέα δεδομένα μετά την επαναχάραξη.
3. Το ύψος της Εθνικής Συμμετοχής (Π.Δ.Ε.), καθώς και της συμμετοχής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη ροή χρηματοδότησης του έργου.
4. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής, παράδοσης και έναρξης λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό και των επεκτάσεών του.
Στη δευτερολογία του, ο κ. Καλαφάτης επέκρινε τους αρμόδιους υπουργούς, ότι απέφυγαν να δώσουν απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα και επανέλαβε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να εστιάσει τις προσπάθειές της, στην επίσπευση των εργασιών του Μετρό και όχι να διαχέει τις δυνάμεις της σε ουτοπικούς σχεδιασμούς και εκθέσεις ιδεών για τη Θεσσαλονίκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.