ypodomes, 01/08/2011
Πέντε χρόνια εργασιών έχει κλείσει το Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο διάστημα αυτό οι εργασίες έχουν φτάσει στο επίπεδο του 36%. Αποτέλεσμα καθ` όλα απογοητευτικό καθώς όταν ξεκίνησαν οι εργασίες το καλοκαίρι του 2006 το χρονοδιάγραμμα μιλούσε για ολοκλήρωση του Οκτωβρίου του 2012...
Πλέον το χρονοδιάγραμμα μεταφέρθηκε για το 2015, ενώ πριν μερικές μέρες από την εταιρεία έγινε λόγος για ολοκλήρωση «το 2015 ή το 2016» ανοίγοντας τις πόρτες για περαιτέρω καθυστέρηση του μεγαλύτερου περιβαλλοντικού και συγκοινωνιακού έργου στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Τα κακά νέα δεν σταματάνε εδώ καθώς οι δύο τελευταίοι σταθμοί ουσιαστικά έχουν περικοπεί από το αρχικό πλάνο μετερματικό σταθμό πλέον στον Πατρίκιο. Από εκεί θα ξεκινήσει η επέκταση για Καλαμαριά που θα αποτελέσει όχι ξεχωριστό κλάδο όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί αλλά ως επέκταση της βασικής γραμμής.
Το πρόβλημα που δημιουργείται σε αυτή την περίπτωση και δεν υπάρχει απάντηση είναι πως θα λειτουργήσει η βασική γραμμή χωρίς το αμαξοστάσιο που απαιτείται. Με την περικοπή των σταθμών ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ χάνεται και η δημιουργία του αμαξοστασίου στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων καθώς «θα γλυτώσουμε 250.000.000 ευρώ».
Εδώ γίνεται λόγος για λειτουργία ενός μόνο αμαξοστασίου στην περιοχή της Μίκρας, εκεί που οριοθετείται ο τερματικός σταθμός της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά. Φυσικά ως σκέψη δεν είναι λάθος άλλα με δεδομένη και τηνκαθυστέρηση του διαγωνισμού της επέκτασης για Καλαμαριά δημιουργούνται ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας της βασικής γραμμής μέχρι να ολοκληρωθεί η επέκταση προς Καλαμαριά και μαζί το αμαξοστάσιο.
Τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ καθώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρχαιολογικές ανασκαφές σε σταθμούς που έχουν ξεκινήσει να στήνονται εργοτάξια από το 2007 ξεχειλώνοντας το χρονοδιάγραμμα.
Το παράδοξο αλλά ευχάριστο σε αυτή την κατασκευή είναι πως η υποδομή για τον κλάδο προς Σταυρούπολη, Ευκαρπία είναι έτοιμη στο σταθμό ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ. Ο διαγωνισμός με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις θα ξεκινήσει η δημοπράτηση της επέκτασης με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση να τοποθετείται στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΜΑΥΡΑ
Ωστόσο δεν είναι όλα μαύρα. Οι κατασκευές έστω και αργά έχουν επίπεδο ωριμότητας πλέον σημαντικό, ενώ και οι μετροπόντικες έχουν διανύσει το 60% της διαδρομής και μάλιστα με σχετική ευκολία.
Με δεδομένο ότι οι μελέτες ρυθμίζονται ανάλογα με την πρόοδο του έργου κάνει το έργο ευέλικτο στα προβλήματα που είναι δεδομένο ότι θα παρουσιαστούν σε ένα έργο του μεγέθους του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σιγά σιγά μεγάλα ή μικρά προβλήματα βρίσκουν λύση και το έργο προχωρά αλλά το κόστος σε χρόνο και χρήμα- τελικά είναι μεγάλο. Από εδώ και μπρος περιμένουμε το έργο να τρέξει και να μας δώσει περισσότερα αποτελέσματα και να έχουμε μια σαφέστερη εικόνα από τη θολή που παραμένει σήμερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.