syriza.gr, 03/08/2012
Στις 27 Ιουνίου 2012 απολύθηκαν μαζικά, άνευ οποιασδήποτε προηγούμενης διαβούλευσης με το σωματείο, 25 εργαζόμενοι που πραγματοποιούσαν αρχαιολογικές ανασκαφές στην κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Από αυτούς οι 17 συμμετείχαν ενεργά στο Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης...
Στις 27 Ιουνίου 2012 απολύθηκαν μαζικά, άνευ οποιασδήποτε προηγούμενης διαβούλευσης με το σωματείο, 25 εργαζόμενοι που πραγματοποιούσαν αρχαιολογικές ανασκαφές στην κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Από αυτούς οι 17 συμμετείχαν ενεργά στο Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης...
Οι 25 εργαζόμενοι απολύθηκαν, έπειτα από εισήγηση της Αρχαιολογικής υπηρεσίας ως υπεράριθμοι και διότι είχανσταματήσει οι σχετικές αρχαιολογικές ανασκαφές στα εργοτάξια του Μετρό. Ωστόσο, οι εργασίες κατασκευήςέχουν «παγώσει» εδώ και μεγάλο διάστημα – γεγονός, εξάλλου, για το οποίο το Σωματείο αλλά και οι απολυμένοι εργαζόμενοι έχουν διαμαρτυρηθεί ήδη πολλές φορές, καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που κατασκευάζεταιαυτή την στιγμή στην πόλη και οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή του αποτελούν μεγάλο βάροςγια τους φορολογούμενους πολίτες και την ανάπτυξη και κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής. Για τον λόγοαυτό και έχει ζητηθεί η ανάκληση των απολύσεων και η απορρόφηση των εργαζόμενων στις κατασκευαστικέςεργασίες που αυτή την στιγμή έχουν «παγώσει».
Επομένως, το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των 25 απολυμένων από το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης είχαναναπτύξει έντονη συνδικαλιστική και πολιτική δραστηριότητα, συμμετέχοντας ενεργά στη ζωή και τη δράση τουΣωματείου, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι για τους περισσότερους από αυτούς δεν είχε υπάρξει καμία επίπληξηαπό τους προϊσταμένους τους σε ότι αφορά την εκτέλεση της εργασίας τους και ότι ορισμένοι μάλιστα βρίσκονταιλίγο καιρό πριν την συνταξιοδότηση, αποδεικνύει, θεωρούμε, μια σαφέστατη σκοπιμότητα πίσω από την επιλογή των απολύσεών τους. Η πρακτική των μαζικών απολύσεων, όμως, δεν σταμάτησε εκεί. Παρά την παρατήρηση τουαρμόδιου Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, ύστερα από εξέταση της εργατικής διαφοράς, για άνευ διαβούλευσης«αδικαιολόγητη επιλογή του επαχθέστερου μέτρου», άλλες 25 απολύσεις ακολούθησαν τον αμέσως επόμενομήνα, Ιούλιο, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε και τρίτο κύμα 21 επιπλέον απολύσεων για τον Αύγουστο,ξεπερνώντας πλέον τους 70 συνολικά απολυμένους εργάτες. Ταυτόχρονα υπάρχουν συχνές καθυστερήσεις στιςκαταβολές των δεδουλευμένων αποδοχών των εργαζόμενων.
Επειδή οι μαζικές απολύσεις εργαζόμενων πραγματοποιούνται την ίδια στιγμή που η ολοκλήρωση του έργουκαθυστερεί ανεπίτρεπτα και οι εργασίες κατασκευής έχουν παραμείνει στάσιμες, παρά την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Επειδή η κοινοπραξία επιλέγει να απολύει το πιο αγωνιστικό κομμάτι των εργαζομένων, όντας μέλη τουΣωματείου όλοι, στοχοποιώντας στην πράξη την συνδικαλιστική δραστηριότητα.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
- Για ποιον λόγο παρατηρούνται ανεπίτρεπτες καθυστερήσεις στην πορεία υλοποίησης του έργου, παρά τις ως τώρα διαβεβαιώσεις για επανεκκίνηση των εργασιών, και την ίδια στιγμή απολύονται ειδικευμένοι εργαζόμενοι ή εξωθούνται μαζικά σε αναγκαστικές άδειες, προφανώς αναντίστοιχα με τις ανάγκες του έργου;
- Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβουν άμεσα προκειμένου να επαναπροσληφθούν όλοι οι – παρανόμως – απολυθέντεςεργαζόμενοι, μεταξύ των οποίων και συνδικαλιστές του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης;
- Έχει προβεί σε ελέγχους η Επιθεώρηση Εργασίας για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας από την κατασκευάστρια Κοινοπραξία και ποιά είναι τα συμπεράσματά της;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Χαραλαμπίδου Δέσποινα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.