rizospastis.gr, 22/11/2012
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Παρέμβαση για τις αντεργατικές μεθοδεύσεις των μεγαλοκατασκευαστών που έχουν αναλάβει την κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την τύχη του έργου όπου σχεδόν για δύο μήνες έχουν διακοπεί οι εργασίες, κάνει το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή. Στην Ερώτηση, που υπογράφουν οι βουλευτέςΘεοδόσης Κωνσταντινίδης καιΕλένη Γερασιμίδου και η οποία απευθύνεται στους υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, τονίζεται:
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Παρέμβαση για τις αντεργατικές μεθοδεύσεις των μεγαλοκατασκευαστών που έχουν αναλάβει την κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την τύχη του έργου όπου σχεδόν για δύο μήνες έχουν διακοπεί οι εργασίες, κάνει το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή. Στην Ερώτηση, που υπογράφουν οι βουλευτέςΘεοδόσης Κωνσταντινίδης καιΕλένη Γερασιμίδου και η οποία απευθύνεται στους υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, τονίζεται:
«Σταματημένα παραμένουν ουσιαστικά για πέμπτη συνεχή βδομάδα όλα τα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και καμία αρχαιολογική ανασκαφή δεν πραγματοποιείται στο έργο. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε απεργία αντιδρώντας στην αλλαγή των συμβάσεων εργασίας.
Να σημειώσουμε ότι, τον Απρίλη του 2011 στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης απολύθηκαν 30 περίπου εργαζόμενοι στη διάνοιξη και κατασκευή των σηράγγων, αφού μετά τον σταθμό «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» τα δύο διατρητικά μηχανήματα - μετροπόντικες (ΤΒΜ) λειτουργούσαν εναλλάξ με το ίδιο εναπομείναν προσωπικό, από τον σταθμό «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» μέχρι τους σταθμούς «ΦΛΕΜΙΓΚ» και «ΑΝΑΛΗΨΗ», όπου από το Μάρτη 2012 βρίσκονται ακινητοποιημένα.
Τον Ιούνη του 2012 τμήμα του προσωπικού στα ΤΜΒ απολύθηκε, ενώ άλλοι 12 περίπου εργαζόμενοι σε αυτά μεταφέρθηκαν από την εταιρία «SELI», που συμμετέχει στην κατασκευαστική κοινοπραξία, στην Ιταλία για να εργαστούν σε ανάλογες εργασίες για λογαριασμό της.
Να τονίσουμε επίσης ότι ενώ έχει παρέλθει ουσιαστικά ο προβλεπόμενος χρόνος εκτέλεσης του έργου έχει εκτελεστεί μόνο το 24% αυτού.
Κατά τους μήνες Ιούνη, Ιούλη και Αύγουστο του 2012 οι εργατοτεχνίτες στις αρχαιολογικές ανασκαφές του ΜΕΤΡΟ εξαναγκάζονται σε εκ περιτροπής άδειες χωρίς αποδοχές, ενώ συγχρόνως τους τρεις αυτούς μήνες απολύονται περίπου 70 από αυτούς με την αιτιολογία ότι περιορίζεται το αρχαιολογικό έργο.
Σε πρόσφατες ενημερωτικές συνεδριάσεις τόσο του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας όσο και του Δήμου Θεσσαλονίκης με θέμα το ΜΕΤΡΟ, η ανάδοχος κοινοπραξία «ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO-ANSALDO TSF-SELI-ANSAL-DOBREDA» άσκησε πίεση με το σταμάτημα του έργου επικαλούμενη μεταξύ άλλων και την έλλειψη ρευστότητας.
Διαφάνηκε προς στιγμή ότι δρομολογείται η επανεκκίνηση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ, με αγορά από την πλευρά της κοινοπραξίας μικρής ποσότητας δομικών υλικών και καυσίμων.
Ωστόσο, το τρίτο 10ήμερο του Οκτώβρη του 2012 προσλαμβάνονται 30 εργατοτεχνίτες οικοδόμοι, ο μεγαλύτερος αριθμός από εκείνους που είχαν απολυθεί τους προηγούμενους μήνες, με τον όρο ότι θα αμείβονται με την ΕΓΣΣΕ όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά από τη μείωση του 22%, δηλαδή με το 586 ευρώ μικτά. Το αποτέλεσμα είναι οι εργαζόμενοι να βρίσκονται ξανά σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
Επιπρόσθετα πριν λίγες μέρες η κοινοπραξία προχώρησε σε 10 απολύσεις εξειδικευμένου προσωπικού στην κατασκευή των σηράγγων, οπότε απομένει ελάχιστος αριθμός εργαζομένων, μη ικανός να εξυπηρετήσει ούτε τη λειτουργία του εντός από τα δύο ΤΒΜ σε μια βάρδια (τα ΤΒΜ στο παρελθόν λειτουργούσαν με τρεις βάρδιες το κάθε ένα και σε 24ωρη βάση). Οσοι απέμειναν δεν έχουν αντικείμενο εργασίας εφόσον τα ΤΒΜ παραμένουν μέχρι σήμερα ακινητοποιημένα και θεωρούν ότι βρίσκονται και οι ίδιοι στα πρόθυρα της απόλυσης.
Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πως η κατασκευή των δημοσίων έργων απ' την «ελεύθερη αγορά» έχει ως μοναδικό στόχο και κίνητρο την κερδοφορία των μονοπωλίων, κατασκευαστικών και τραπεζικών. Δεν οδηγεί στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για γρήγορες, ασφαλείς, φθηνές συγκοινωνίες. Στην ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων στα τεχνικά έργα. Οδηγεί σε εργαζόμενους με καταπατημένα δικαιώματα, σε τεχνικά έργα που καθυστερούν και υπερτιμολογούνται, σε πανάκριβες συγκοινωνίες για το λαό.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί:
1. Τι μέτρα θα λάβουν για την άμεση επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων με τους όρους εργασίας που ίσχυαν πριν την απόλυσή τους;
2. Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και για την υποχρέωση των αναδόχων να εκπληρώσουν στο ακέραιο όλες τις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει από τις συμβάσεις;
3. Τι ποσοστό της χρηματοδότησης έχει αποπληρωθεί στους αναδόχους;
4. Ποιος είναι τελικά ο νέος προβλεπόμενος χρόνος αποπεράτωσης του έργου;».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.