Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

ΣΤΗΝ «ΑΚΤΩΡ» Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

paspartounews.blogspot.gr,28/12/2012


Στην ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, προχώρησε χθες η Αττικό Μετρό.

Η τεχνική εταιρεία Άκτωρ, βάσει της τεχνικής και οικονομικής αξιολόγησης των προσφορών, είναι ο προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση προς την Καλαμαριά με 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής.
Πρόκειται για επένδυση συνολικού προβλεπόμενου τιμήματος 518 εκατ. ευρώ, η οποία θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πολυπληθείς γειτονιές της Θεσσαλονίκης.
Στις 24 Δεκεμβρίου αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών - εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000,00 ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ) 424.967.800,00 ευρώ.
Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στις αρχές του νέου έτους.
Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε πέντε έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση. Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, δήλωσε ότι «στους άμεσους στόχους μας περιλαμβάνεται τους επόμενους μήνες η επιτάχυνση των εργασιών στον κύριο άξονα του μετρό Θεσσαλονίκης».
Νέες επεκτάσεις
Να σημειωθεί πως καταβάλλεται προσπάθεια για να ενισχυθεί η ρευστότητα του αναδόχου της κύριας γραμμής του μετρό, ενώ πολύ σύντομα θα παραδοθεί η πλειονότητα των εργοταξίων, ώστε να ξεκινήσει πάλι το έργο. Παράλληλα, προχωρούν οι απαραίτητες ενέργειες για νέες επεκτάσεις, με πρώτη αυτή προς τη Σταυρούπολη.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, τόνισε πως «η επέκταση του μετρό θα πραγματοποιηθεί με δύο μετροπόντικες και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι κατά την κατασκευή του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας».
Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι υποδομές και για την μελλοντική επέκταση της γραμμής προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και η σύνδεση με σταθμό μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα».
Του Δημήτρη Διαμαντίδη
πηγή: imerisia.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.