enet.gr,14/01/2013
Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
Μεγάλες και άμεσες εργολαβικές ανατροπές αναμένονται στο μέτωπο των έργων μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όπου, εν μέσω της κρίσης, είναι σε εξέλιξη έργα και αναθέσεις συνολικού ύψους κοντά στα 2 δισ. ευρώ.
Θρυαλλίδα των εξελίξεων, η επικείμενη εκποίηση από τις πιστώτριες τράπεζες των περιουσιακών στοιχείων και συμβάσεων της εταιρείας ΑΕΓΕΚ, του ομίλου Μαρούλη. Η εταιρεία αντιμετωπίζει εκρηκτικά προβλήματα ρευστότητας, τα οποία αποτυπώνονται στην καθυστερημένη και μετ' εμποδίων κατασκευή του βασικού έργου μετρό της Θεσσαλονίκης. Το Δημόσιο συντηρεί με μικρές οικονομικές ενέσεις την ΑΕΓΕΚ στο έργο και πασχίσει, ημέρα με την ημέρα, να μην τιναχθεί στον αέρα η σύμβαση, ύψους άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρία Ακτωρ ΑΤΕ, του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ (Μπόμπολας, Καλλιτσάντση), πολιορκεί το μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς ήδη κέρδισε το διαγωνισμό επέκτασης προς Καλαμαριά, ύψους 518 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ εμφανίζεται ως ένας από τους βασικούς διεκδικητές των έργων του χαρτοφυλακίου της ΑΕΓΕΚ. Ανάλογες κινήσεις ετοιμάζονται και από την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, του ομίλου Περιστέρη, όπως και από την «J&Ρ ΑΒΑΞ», των Ελληνοκυπρίων επιχειρηματιών Ιωάννου και Παρασκευαΐδη.
Ερωτήματα για Καλαμαριά
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κ. Χατζηδάκης, στη συνέντευξη Τύπου παρουσίασης του προγραμματισμού έργων του υπουργείου για το 2013, που έγινε την περασμένη εβδομάδα παρουσία του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά, μιλώντας για την τύχη του βασικού έργου μετρό της Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε συγκρατημένος. Είπε ότι «έχουμε κρατήσει το έργο ζωντανό, παρά τα προβλήματα ρευστότητας του αναδόχου. Η προσπάθεια συνεχίζεται μέσα από πολλές δυσκολίες». Για το έργο επέκτασης προς Καλαμαριά, ο ίδιος ανακοίνωσε ότι «η σχετική σύμβαση υπογράφεται εντός του Μαρτίου 2013, εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες στο Ελεγκτικό Συνέδριο». Δηλαδή, εφόσον δεν πέσει «βροχή» ενστάσεων. Οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό επέκτασης προς Καλαμαριά είναι οι: 1) ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - SELI - ANSALDO 2) ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ 3) ΤΕΡΝΑ ΑΕ - ALPINE BAU GMBH - FCC CONSTRUCCION S.Α. 4) J&Ρ - ΑΒΑΞ ΑΕ - GHELLA SPA - ALSTOM TRANSPORT SA.
Με αφορμή την ανάθεση του έργου της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά, λόγω των εμπλοκών αλλά και των αδυναμιών του εγκατεστημένου αναδόχου στο κύριο έργο, διατυπώνονται από πολλές πλευρές ερωτήματα. Τα θέματα που τίθενται είναι:
- Αν θα επιβαρυνθεί το Δημόσιο, σε περίπτωση που δεν συγχρονιστεί η κατασκευή των δύο έργων. Και, δεύτερον,
- Αν η νέα εργολαβία της επέκτασης του δικτύου αποτελέσει τον «μοχλό και την πίεση» ο εργολάβος του έργου της επέκτασης να βρεθεί με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο και στο βασικό έργο της Θεσσαλονίκης.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, τόσο ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης όσο και ο αρμόδιος αναπληρωτής Δημοσίων Εργων, Στ. Καλογιάννης, απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις είπαν ότι το κύριο έργο και η επέκταση προς Καλαμαριά είναι δύο διαφορετικά έργα. Επίσης πρόσθεσαν ότι «η επέκταση μπορεί να προχωρήσει, άλλωστε δεν πρόκειται να ξεκινήσει αύριο η κατασκευή της, καθώς προηγείται μια διαδικασία πριν από την υπογραφή της σύμβασης».
«Στάση» στην Ανάληψη
Παράλληλα έγινε γνωστό ότι με πρόσθετο κόστος για το Δημόσιο οι μετροπόντικες που «κόλλησαν» στον προβληματικό Σταθμό Αναλήψεως θα μεταφερθούν στο Σταθμό Νέας Ελβετίας, δηλαδή στο τέλος της γραμμής. Για τη μετακίνηση των μηχανημάτων υπόγειας διάνοιξης σηράγγων, ο κ. Καλογιάννης είπε ότι είναι μια επιλογή στην κατεύθυνση προώθησης του έργου, ενώ ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στρ. Σιμόπουλος, σημείωσε ότι «η κοινωνία της Θεσσαλονίκης χάνει 3 εκατομμύρια ευρώ κάθε ημέρα που δεν λειτουργεί το μετρό».
Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
Μεγάλες και άμεσες εργολαβικές ανατροπές αναμένονται στο μέτωπο των έργων μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όπου, εν μέσω της κρίσης, είναι σε εξέλιξη έργα και αναθέσεις συνολικού ύψους κοντά στα 2 δισ. ευρώ.
Θρυαλλίδα των εξελίξεων, η επικείμενη εκποίηση από τις πιστώτριες τράπεζες των περιουσιακών στοιχείων και συμβάσεων της εταιρείας ΑΕΓΕΚ, του ομίλου Μαρούλη. Η εταιρεία αντιμετωπίζει εκρηκτικά προβλήματα ρευστότητας, τα οποία αποτυπώνονται στην καθυστερημένη και μετ' εμποδίων κατασκευή του βασικού έργου μετρό της Θεσσαλονίκης. Το Δημόσιο συντηρεί με μικρές οικονομικές ενέσεις την ΑΕΓΕΚ στο έργο και πασχίσει, ημέρα με την ημέρα, να μην τιναχθεί στον αέρα η σύμβαση, ύψους άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρία Ακτωρ ΑΤΕ, του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ (Μπόμπολας, Καλλιτσάντση), πολιορκεί το μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς ήδη κέρδισε το διαγωνισμό επέκτασης προς Καλαμαριά, ύψους 518 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ εμφανίζεται ως ένας από τους βασικούς διεκδικητές των έργων του χαρτοφυλακίου της ΑΕΓΕΚ. Ανάλογες κινήσεις ετοιμάζονται και από την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, του ομίλου Περιστέρη, όπως και από την «J&Ρ ΑΒΑΞ», των Ελληνοκυπρίων επιχειρηματιών Ιωάννου και Παρασκευαΐδη.
Ερωτήματα για Καλαμαριά
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κ. Χατζηδάκης, στη συνέντευξη Τύπου παρουσίασης του προγραμματισμού έργων του υπουργείου για το 2013, που έγινε την περασμένη εβδομάδα παρουσία του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά, μιλώντας για την τύχη του βασικού έργου μετρό της Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε συγκρατημένος. Είπε ότι «έχουμε κρατήσει το έργο ζωντανό, παρά τα προβλήματα ρευστότητας του αναδόχου. Η προσπάθεια συνεχίζεται μέσα από πολλές δυσκολίες». Για το έργο επέκτασης προς Καλαμαριά, ο ίδιος ανακοίνωσε ότι «η σχετική σύμβαση υπογράφεται εντός του Μαρτίου 2013, εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες στο Ελεγκτικό Συνέδριο». Δηλαδή, εφόσον δεν πέσει «βροχή» ενστάσεων. Οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό επέκτασης προς Καλαμαριά είναι οι: 1) ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - SELI - ANSALDO 2) ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ 3) ΤΕΡΝΑ ΑΕ - ALPINE BAU GMBH - FCC CONSTRUCCION S.Α. 4) J&Ρ - ΑΒΑΞ ΑΕ - GHELLA SPA - ALSTOM TRANSPORT SA.
Με αφορμή την ανάθεση του έργου της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά, λόγω των εμπλοκών αλλά και των αδυναμιών του εγκατεστημένου αναδόχου στο κύριο έργο, διατυπώνονται από πολλές πλευρές ερωτήματα. Τα θέματα που τίθενται είναι:
- Αν θα επιβαρυνθεί το Δημόσιο, σε περίπτωση που δεν συγχρονιστεί η κατασκευή των δύο έργων. Και, δεύτερον,
- Αν η νέα εργολαβία της επέκτασης του δικτύου αποτελέσει τον «μοχλό και την πίεση» ο εργολάβος του έργου της επέκτασης να βρεθεί με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο και στο βασικό έργο της Θεσσαλονίκης.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, τόσο ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης όσο και ο αρμόδιος αναπληρωτής Δημοσίων Εργων, Στ. Καλογιάννης, απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις είπαν ότι το κύριο έργο και η επέκταση προς Καλαμαριά είναι δύο διαφορετικά έργα. Επίσης πρόσθεσαν ότι «η επέκταση μπορεί να προχωρήσει, άλλωστε δεν πρόκειται να ξεκινήσει αύριο η κατασκευή της, καθώς προηγείται μια διαδικασία πριν από την υπογραφή της σύμβασης».
«Στάση» στην Ανάληψη
Παράλληλα έγινε γνωστό ότι με πρόσθετο κόστος για το Δημόσιο οι μετροπόντικες που «κόλλησαν» στον προβληματικό Σταθμό Αναλήψεως θα μεταφερθούν στο Σταθμό Νέας Ελβετίας, δηλαδή στο τέλος της γραμμής. Για τη μετακίνηση των μηχανημάτων υπόγειας διάνοιξης σηράγγων, ο κ. Καλογιάννης είπε ότι είναι μια επιλογή στην κατεύθυνση προώθησης του έργου, ενώ ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στρ. Σιμόπουλος, σημείωσε ότι «η κοινωνία της Θεσσαλονίκης χάνει 3 εκατομμύρια ευρώ κάθε ημέρα που δεν λειτουργεί το μετρό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.