capital.gr, 23/01/2013
Τη στιγμή που κυβέρνηση και απεργοί παίζουν το παιχνίδι της «γάτας με το ποντίκι», κάθε ημέρα που τα χειρόφρενα είναι σηκωμένα η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας χάνει περίπου 800 χιλιάδες ευρώ, σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού. Και με την σημερινή να είναι η έβδομη συνεχή ημέρα απεργίας, τα διαφυγόντα άμεσα και έμμεσα (από τον ΟΑΣΑ) έσοδα για το μέσο μεταφοράς υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ...
Tα νούμερα αυτά προτάσσουν κύκλοι της ΑΜΕΛ που ζητούν να επανεξετάσει η κυβέρνηση το ζήτημα της ένταξης στο ενιαίο μισθολόγιο και της μη υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Ωστόσο, πέραν της «μαύρης τρύπας» στα οικονομικά της ΑΜΕΛ, κατʼ εξακολούθηση της ΣΤΑΣΥ στην οποία υπάγεται το Μετρό, οι αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν ως αποτέλεσμα την καθίζηση της αξιοπιστίας ενός από τα πιο αξιόπιστα μέσα μεταφοράς.
Η κρίση αξιοπιστίας που δοκιμάζει το Μετρό χρονολογείται από το καλοκαίρι του 2010. Τότε οι εργαζόμενοι εγκαινίασαν μία σειρά κινητοποιήσεων, αντιδρώντας στην μη ανανέωση των συμβάσεων 280 εργαζομένων, που είχαν προσληφθεί «από το παράθυρο», σύμφωνα με το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.
Οι προσλήψεις αυτές είχαν πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο του 2009, δύο μήνες πριν το πολιτικό σκηνικό αλλάξει (εκλογές Οκτωβρίου 2009), εκτοξεύοντας τις ζημιές της ΑΜΕΛ, για το 2009, στα 19,8 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, το στρεβλό καθεστώς με το οποίο οι προσλήψεις πραγματοποιούνταν στο Μετρό είχε γενικευθεί σε τέτοιο βαθμό που ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, Αντώνης Σταματόπουλος, είχε δηλώσει, παλαιότερα στο Capital.gr, ότι στο Μετρό οι προσλήψεις «διαχρονικά γίνονταν μέσω γνωριμιών».
Αυτό, πάντως, που έχει τη δική του σημασία είναι ότι το Μετρό παραμένει μία εταιρεία με ζημιές, που διαφεντεύεται από το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μεγέθη της ΑΜΕΛ έχουν επιστρέψει στο 2007. Η εταιρεία, δηλαδή, παρουσιάζει σήμερα έσοδα ύψους 80 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή ήταν ο κύκλος εργασιών το 2007, όταν η τιμή του εισιτηρίου ήταν 0,80 ευρώ και ο αριθμός των εν λειτουργία σταθμών ήταν μικρότερος.
Το ενιαίο εισιτήριο η τιμή του οποίου παραμένει αμετάβλητη, ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής, αλλά και η ύφεση αποτελούν τις βασικές αιτίες για τις ζημιές, αναφέρουν πηγές.
Όσον αφορά το μισθολογικό κόστος, σύμφωνα με τα στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, ο μέσος μικτός μισθός στο μετρό είναι 3.083 ευρώ, στον ΗΣΑΠ 4.095 ευρώ και στο Τραμ 2.200 ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι σήμερα η σύγκρουση απεργών - κυβέρνησης δεν αποκλείεται να κορυφωθεί, με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, που έχει προειδοποιήσει με απολύσεις όσους απεργούν (με δεδομένο ότι η απεργία κρίθηκε παράνομη) να εξετάζει το ενδεχόμενο της επίταξης.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
dimitris.delevegos@capital.gr
follow@ddelevegos
Τη στιγμή που κυβέρνηση και απεργοί παίζουν το παιχνίδι της «γάτας με το ποντίκι», κάθε ημέρα που τα χειρόφρενα είναι σηκωμένα η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας χάνει περίπου 800 χιλιάδες ευρώ, σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού. Και με την σημερινή να είναι η έβδομη συνεχή ημέρα απεργίας, τα διαφυγόντα άμεσα και έμμεσα (από τον ΟΑΣΑ) έσοδα για το μέσο μεταφοράς υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ...
Tα νούμερα αυτά προτάσσουν κύκλοι της ΑΜΕΛ που ζητούν να επανεξετάσει η κυβέρνηση το ζήτημα της ένταξης στο ενιαίο μισθολόγιο και της μη υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Ωστόσο, πέραν της «μαύρης τρύπας» στα οικονομικά της ΑΜΕΛ, κατʼ εξακολούθηση της ΣΤΑΣΥ στην οποία υπάγεται το Μετρό, οι αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν ως αποτέλεσμα την καθίζηση της αξιοπιστίας ενός από τα πιο αξιόπιστα μέσα μεταφοράς.
Η κρίση αξιοπιστίας που δοκιμάζει το Μετρό χρονολογείται από το καλοκαίρι του 2010. Τότε οι εργαζόμενοι εγκαινίασαν μία σειρά κινητοποιήσεων, αντιδρώντας στην μη ανανέωση των συμβάσεων 280 εργαζομένων, που είχαν προσληφθεί «από το παράθυρο», σύμφωνα με το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.
Οι προσλήψεις αυτές είχαν πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο του 2009, δύο μήνες πριν το πολιτικό σκηνικό αλλάξει (εκλογές Οκτωβρίου 2009), εκτοξεύοντας τις ζημιές της ΑΜΕΛ, για το 2009, στα 19,8 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, το στρεβλό καθεστώς με το οποίο οι προσλήψεις πραγματοποιούνταν στο Μετρό είχε γενικευθεί σε τέτοιο βαθμό που ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, Αντώνης Σταματόπουλος, είχε δηλώσει, παλαιότερα στο Capital.gr, ότι στο Μετρό οι προσλήψεις «διαχρονικά γίνονταν μέσω γνωριμιών».
Αυτό, πάντως, που έχει τη δική του σημασία είναι ότι το Μετρό παραμένει μία εταιρεία με ζημιές, που διαφεντεύεται από το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μεγέθη της ΑΜΕΛ έχουν επιστρέψει στο 2007. Η εταιρεία, δηλαδή, παρουσιάζει σήμερα έσοδα ύψους 80 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή ήταν ο κύκλος εργασιών το 2007, όταν η τιμή του εισιτηρίου ήταν 0,80 ευρώ και ο αριθμός των εν λειτουργία σταθμών ήταν μικρότερος.
Το ενιαίο εισιτήριο η τιμή του οποίου παραμένει αμετάβλητη, ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής, αλλά και η ύφεση αποτελούν τις βασικές αιτίες για τις ζημιές, αναφέρουν πηγές.
Όσον αφορά το μισθολογικό κόστος, σύμφωνα με τα στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, ο μέσος μικτός μισθός στο μετρό είναι 3.083 ευρώ, στον ΗΣΑΠ 4.095 ευρώ και στο Τραμ 2.200 ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι σήμερα η σύγκρουση απεργών - κυβέρνησης δεν αποκλείεται να κορυφωθεί, με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, που έχει προειδοποιήσει με απολύσεις όσους απεργούν (με δεδομένο ότι η απεργία κρίθηκε παράνομη) να εξετάζει το ενδεχόμενο της επίταξης.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
dimitris.delevegos@capital.gr
follow@ddelevegos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.