voria.gr,22/03/2013
Ξεμπλοκάρει με νομοθετική ρύθμιση ένα έργο που έχει κολλήσει για περισσότερες από δύο δεκαετίες και αποτελεί προϋπόθεση για την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά...της Άννης Καρολίδου
Έτοιμη είναι η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, για τις απαλλοτριώσεις στο τμήμα της αδιάνοικτης επέκτασης της οδού Πόντου, μετά από την αποφασιστικότητα που έδειξε η Γ.Γ. Δημοσίων Έργων, για να μπορέσει να προχωρήσει η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
Η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, έργο που βρίσκεται κοντά στην υπογραφή της σύμβασης με τον προσωρινό ανάδοχο ( ΑΚΤΩΡ Α.Ε.) γίνεται η αιτία για να ξεβαλτώσει η διάνοιξη της επέκτασης της οδού Πόντου, ένα έργο που έχει κολλήσει για περισσότερες από δύο δεκαετίες λόγω αδυναμίας του Δήμου Καλαμαριάς να καταβάλλει το ποσό των 21 εκατ. ευρώ, για τις απαλλοτριώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, είναι ήδη έτοιμη η ρύθμιση με την οποία η Αττικό Μετρό Α.Ε., θα συνεχίσει τις απαλλοτριώσεις επί τις αδιάνοικτης οδού Πόντου, από το σημείο που σταμάτησε ο Δήμος Καλαμαριάς και ειδικά για τα τμήματα που αφορούν στο έργο του Μετρό. Η ρύθμιση αυτή, θα πάει άμεσα στη Βουλή, ενταγμένη σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, μόλις η κοινοβουλευτική ζωή επανέλθει στη συνήθη λειτουργία, μετά τις έκτακτες συνθήκες που δημιουργήθηκαν από την Κυπριακή κρίση που απασχολεί έντονα το Σώμα.
Βέβαια, συμπληρώνεται ότι για να υπογραφεί η σύμβαση της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαρά, θα πρέπει να εγκριθεί η διαγωνιστική διαδικασία από το Ελεγκτικό Συνέδριο
«Ευτυχώς ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων αποφάσισε να λύσει το γόρδιο δεσμό για ένα θέμα που το συζητούσαμε για δύο χρόνια με την Αττικό Μετρό και σκόνταφτε στις διαδικασίες. Το θέμα αυτό, μπορεί να λυθεί μόνο με νομοθετική ρύθμιση», δήλωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμου Καλαμαριάς για θέματα Ανάπτυξης και Μεγάλων Έργων, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
Να σημειωθεί ότι από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 έχει χαραχθεί η διάνοιξη της επέκτασης της Πόντου και έχει γίνει η πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού για την αποζημίωση των οικοπέδων που απαλλοτριώνονται. Μόνο που το κόστος για αυτές τις απαλλοτριώσεις, που αφορούν μόλις 2 χλμ δρόμου, από το γήπεδο του «Αριστοτέλη» μέχρι τον τερματικό της Μίκρας, φτάνει στα 21 εκατ. ευρώ, ποσό που δεν μπορεί να καταβάλλει και «δεν πρέπει να καταβάλλει ο Δήμος, αφού πρόκειται για οδό υπερτοπικής σημασίας. Να δοθούν πόροι από το κράτος, όπως για παράδειγμα έγινε με την οδό Λαγκαδά», υποστηρίζει ο κ. Σαρηγιάννης.
Το ζήτημα είναι ότι με τη λύση που βρέθηκε από το υπουργείο Υποδομών, θα μπορέσει η Αττικό Μετρό, μέσα από τα κονδύλια επιλέξιμων δαπανών, να κάνει σε χρόνο μηδέν, τις απαλλοτριώσεις στα τμήματα του δρόμου που αφορούν το έργο του Μετρό. Μία διάνοιξη, που καθυστερούσε για δεκαετίες, όταν το κόστος για την κατασκευή του δρόμου υπολογίζεται μεταξύ 800.000 – 1.000.000 ευρώ. Με τη ρύθμιση θα γίνουν οι απαλλοτριώσεις περίπου στο 50% στο αδιάνοικτο τμήμα της Πόντου, θα κατασκευαστούν οι προσβάσεις στους σταθμούς του Μετρό, αλλά θα πρέπει οπωσδήποτε να βρεθούν πόροι για να γίνει και το υπόλοιπο της επέκτασης της Πόντου.
Η επέκταση προς Καλαμαριά
Η συγκεκριμένη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο.
Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα».
Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα», ενώ κατά την περίοδο κατασκευής του θα δημιουργηθούν 1.600 νέες θέσεις εργασίας.
Ξεμπλοκάρει με νομοθετική ρύθμιση ένα έργο που έχει κολλήσει για περισσότερες από δύο δεκαετίες και αποτελεί προϋπόθεση για την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά...της Άννης Καρολίδου
Έτοιμη είναι η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, για τις απαλλοτριώσεις στο τμήμα της αδιάνοικτης επέκτασης της οδού Πόντου, μετά από την αποφασιστικότητα που έδειξε η Γ.Γ. Δημοσίων Έργων, για να μπορέσει να προχωρήσει η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
Η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, έργο που βρίσκεται κοντά στην υπογραφή της σύμβασης με τον προσωρινό ανάδοχο ( ΑΚΤΩΡ Α.Ε.) γίνεται η αιτία για να ξεβαλτώσει η διάνοιξη της επέκτασης της οδού Πόντου, ένα έργο που έχει κολλήσει για περισσότερες από δύο δεκαετίες λόγω αδυναμίας του Δήμου Καλαμαριάς να καταβάλλει το ποσό των 21 εκατ. ευρώ, για τις απαλλοτριώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, είναι ήδη έτοιμη η ρύθμιση με την οποία η Αττικό Μετρό Α.Ε., θα συνεχίσει τις απαλλοτριώσεις επί τις αδιάνοικτης οδού Πόντου, από το σημείο που σταμάτησε ο Δήμος Καλαμαριάς και ειδικά για τα τμήματα που αφορούν στο έργο του Μετρό. Η ρύθμιση αυτή, θα πάει άμεσα στη Βουλή, ενταγμένη σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, μόλις η κοινοβουλευτική ζωή επανέλθει στη συνήθη λειτουργία, μετά τις έκτακτες συνθήκες που δημιουργήθηκαν από την Κυπριακή κρίση που απασχολεί έντονα το Σώμα.
Βέβαια, συμπληρώνεται ότι για να υπογραφεί η σύμβαση της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαρά, θα πρέπει να εγκριθεί η διαγωνιστική διαδικασία από το Ελεγκτικό Συνέδριο
«Ευτυχώς ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων αποφάσισε να λύσει το γόρδιο δεσμό για ένα θέμα που το συζητούσαμε για δύο χρόνια με την Αττικό Μετρό και σκόνταφτε στις διαδικασίες. Το θέμα αυτό, μπορεί να λυθεί μόνο με νομοθετική ρύθμιση», δήλωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμου Καλαμαριάς για θέματα Ανάπτυξης και Μεγάλων Έργων, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
Να σημειωθεί ότι από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 έχει χαραχθεί η διάνοιξη της επέκτασης της Πόντου και έχει γίνει η πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού για την αποζημίωση των οικοπέδων που απαλλοτριώνονται. Μόνο που το κόστος για αυτές τις απαλλοτριώσεις, που αφορούν μόλις 2 χλμ δρόμου, από το γήπεδο του «Αριστοτέλη» μέχρι τον τερματικό της Μίκρας, φτάνει στα 21 εκατ. ευρώ, ποσό που δεν μπορεί να καταβάλλει και «δεν πρέπει να καταβάλλει ο Δήμος, αφού πρόκειται για οδό υπερτοπικής σημασίας. Να δοθούν πόροι από το κράτος, όπως για παράδειγμα έγινε με την οδό Λαγκαδά», υποστηρίζει ο κ. Σαρηγιάννης.
Το ζήτημα είναι ότι με τη λύση που βρέθηκε από το υπουργείο Υποδομών, θα μπορέσει η Αττικό Μετρό, μέσα από τα κονδύλια επιλέξιμων δαπανών, να κάνει σε χρόνο μηδέν, τις απαλλοτριώσεις στα τμήματα του δρόμου που αφορούν το έργο του Μετρό. Μία διάνοιξη, που καθυστερούσε για δεκαετίες, όταν το κόστος για την κατασκευή του δρόμου υπολογίζεται μεταξύ 800.000 – 1.000.000 ευρώ. Με τη ρύθμιση θα γίνουν οι απαλλοτριώσεις περίπου στο 50% στο αδιάνοικτο τμήμα της Πόντου, θα κατασκευαστούν οι προσβάσεις στους σταθμούς του Μετρό, αλλά θα πρέπει οπωσδήποτε να βρεθούν πόροι για να γίνει και το υπόλοιπο της επέκτασης της Πόντου.
Η επέκταση προς Καλαμαριά
Η συγκεκριμένη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο.
Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα».
Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα», ενώ κατά την περίοδο κατασκευής του θα δημιουργηθούν 1.600 νέες θέσεις εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.