Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Επιταχύνει το Μετρό Θεσσαλονίκης

imerisia.gr,13/06/2013

Πιθανή η ένταξη της γραμμής προς Σταυρούπολη στο επόμενο Ευρωπαϊκό Χρηματοδοτικό Πλαίσιο 2014 - 2020

Του Δημήτρη Διαμαντίδη

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υλοποίησης των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» προετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης για την επέκταση προς Σταυρούπολη, ενώ γίνονται οι πρόδρομες γεωτεχνικές εργασίες για τη γραμμή προς Αμπελόκηπους - Εύοσμο.
Όπως αποκαλύπτει στην «ΗτΣ» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, η γραμμή προς Σταυρούπολη μπορεί να ενταχθεί στο επόμενο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πλαίσιο για την περίοδο 2014 - 2020.

Όσον αφορά στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ο κ. Σιμόπουλος σημειώνει πως «μετά την υπέρβαση ορισμένων γραφειοκρατικών προβλημάτων με τη διαχειριστική αρχή του ΕΠΠΕΡΑΑ, από το οποίο χρηματοδοτείται το έργο, προχωρεί η διαδικασία συμβασιοποίησής του. Έχει «περάσει» η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την άλλη εβδομάδα θα «περάσει» και από τη Βουλή. Πιστεύουμε ότι εντός του Ιουνίου μπορούμε να έχουμε τη σύμβαση υπογεγραμμένη».

Για τις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έχουν να κάνουν με την γραμμή του Μετρό προς Καλαμαριά, ο ίδιος επισημαίνει πως «το θέμα φροντίσαμε να λυθεί με μια νομοθετική ρύθμιση που επιτρέπει οι διαδικασίες αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων απαραιτήτων για το έργο, οι οποίες είχαν ξεκινήσει στο παρελθόν και δεν ολοκληρώθηκαν, να συντελεστούν από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.»».

Για την πορεία κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει πως «ένα σημαντικό τμήμα των προβλημάτων έχει επιλυθεί και ο ρυθμός των κατασκευαστικών εργασιών έχει αυξηθεί. Ήδη εκτελούνται εργασίες και στους σταθμούς Παπάφη και Πατρικίου, ενώ έστω και με προβλήματα ξεκίνησε η μεταφορά τμήματος των εγκαταστάσεων του ΣΜΑ (σταθμός μεταφόρτωσης) του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε και εκεί να συνεχισθούν οι εργασίες για την κατασκευή του αμαξοστασίου».

Απασχόληση
«Σήμερα ο αριθμός των απασχολούμενων στο έργο σε σχέση με τον περασμένο Μάιο, είναι μεγαλύτερος κατά 150 άτομα, κυρίως τεχνίτες. Λάβετε επίσης υπόψη ότι με την τροπολογία που ψηφίσθηκε πρόσφατα και αφορά όλες τις εταιρίες του Δημοσίου, οι διαφορές μεταξύ της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και της κατασκευαστικής κοινοπραξίας θα παραπεμφθούν στη διαιτησία» προσθέτει ο κ. Σιμόπουλος και συνεχίζει λέγοντας πως «πρόκειται για ένα νομοθετικό κενό που καλύφθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης, θεραπεύοντας αδυναμίες των περασμένων ετών.

Δημιουργείται έτσι ένα πολύ καλό κλίμα μεταξύ των δύο μερών, το οποίο φυσικά θα ευνοήσει την κατασκευή του έργου. Με λίγα λόγια, τα μεγάλα προβλήματα είναι πίσω μας και η αισιοδοξία επιστρέφει. Έχουμε βέβαια πολύ δουλειά ακόμη, αλλά όλοι στο υπουργείο Ανάπτυξης είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσει γρήγορα το έργο».

Περιφερειακή ανάπτυξη
Εκτός από τα μεγάλα έργα, υφίστανται και άλλες αξιοσημείωτες παρεμβάσεις σε περιφερειακό επίπεδο σε έργα, τα οποία ήταν σταματημένα, λόγω προβλημάτων και έλλειψης ρευστότητας από τους κατασκευαστές. «Όλα τα έργα αυτά ξεκινούν σταδιακά. Ενδεικτικά αναφέρω τους κάθετους άξονες της Εγνατίας στην Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Παράλληλα ξεκινούν και άλλα έργα, όπως είναι αυτό στο αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ παραδώσαμε το δρόμο προς Καλαμάτα, τη σύνδεση της πόλης της Πάτρας με τον περιφερειακό της και παραδίνουμε το τμήμα Λεύκτρο - Πελλάνα του οδικού άξονα προς Σπάρτη.

Υπάρχουν βέβαια και άλλα έργα που εκτελούνται ή συμβασιοποιούνται, όπως είναι τα αεροδρόμια Σητείας, Πάρου και Σκιάθου, τα λιμάνια Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Μυκόνου, όπως και φράγματα σε όλη την Ελλάδα (Κρήτη, Πάτρα, Ρόδος)» σημειώνει ο κ. Σιμόπουλος. Παράλληλα, φέτος αναμένεται να δημοπρατηθούν και νέα έργα με τη μέθοδο της παραχώρησης, όπως το αεροδρόμιο Καστελίου, η ζεύξη της Σαλαμίνας και η σύνδεση Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης.

Τέλος, στο «μέτωπο» της ανάληψης πρωτοβουλιών για περαιτέρω στήριξη του τεχνικού κλάδου, ο γενικός γραμματείας ξεκαθαρίζει πως «το υπουργείο μας κινείται συνεχώς σ' αυτήν την κατεύθυνση. Πέρα λοιπόν από τη μείωση των πρόσθετων εγγυήσεων για τις μεγάλες εκπτώσεις, έχει ήδη ψηφισθεί τροπολογία με την οποία για τη λήψη προκαταβολής για τα έργα του ΕΣΠΑ δεν απαιτείται εγγυητική πέρα από την εγγυητική καλής εκτέλεσης. Πρόκειται για δύο κινήσεις που πραγματικά δίνουν ανάσα ρευστότητας στις εταιρίες, διότι οι αυξημένες εγγυητικές απαιτούν και μεγάλη αντεγγύηση».

Προχωρούν οι οδικοί άξονες

Για τα εργοτάξια στους μεγάλους οδικούς άξονες ανά τη χώρα, ο ίδιος δηλώνει πως «ήδη ξεκίνησαν ύστερα από τρία χρόνια διακοπής, οι εργασίες στην Ολυμπία Οδό με συνεχώς επιταχυνόμενους ρυθμούς. Στήνουμε συνεχώς νέα εργοτάξια. Σημειώστε ότι έως το 2010 δεν είχε παραδοθεί περίπου το 30% των χώρων, οι οποίοι ουσιαστικά παραδίδονται τώρα». «Η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο πνοής, συνδέει την Κόρινθο με την Πάτρα και εκτελείται σε συνδυασμό, με έργα όπως είναι αυτά στο λιμάνι της Πάτρας και στις αρτηρίες Διακονιάρη (έχει ήδη παραδοθεί)» αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος προσθέτοντας πως «στην Ιόνια Οδό όπως και στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας αναμένουμε την κατάληξη των συζητήσεων μεταξύ παραχωρησιούχων και τραπεζών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.