karfitsa.gr, 23/06/2014
Για πολλούς στη Θεσσαλονίκη η ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του μετρό ακούγεται, όπως σχολιάζουν χαρακτηριστικά ως «ένα σύντομο ανέκδοτο». Πόσο μάλλον όταν γίνεται λόγος και για την επέκτασή του τόσο στα δυτικά όσο και στα ανατολικά του νομού...
Για τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό όμως, η πόλη όχι μόνο θα αποκτήσει ένα νέο μέσο σταθερής τροχιάς αλλά πλέον μιλούν και με ημερομηνίες. Σύμφωνα με όσα δηλώνουν το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να δοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό της πόλης το 2018, ενώ παράλληλα θα λειτουργήσουν και οι σταθμοί του μετρό στην Καλαμαριά. Εκεί μάλιστα, αναμένεται, παράλληλα με τα έργα του μετρό στην οδό Πόντου να πραγματοποιηθεί και η διάνοιξη του δρόμου με το επιπλέον ποσό να καταβάλλεται από το δήμο Καλαμαριάς.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος στην πρόσφατη παρουσίαση του σταθμού της Νέας Κρήνης, οι εργασίες κατασκευής του οποίου είχαν προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, ωστόσο ξεκίνησαν πέντε μήνες «το 2018 θα λειτουργεί η επέκταση του μετρό». «Είναι μια σημαντική ημέρα. Οι εργασίες ξεκινούν και θα συνεχίσουμε να ανοίγουμε εργοτάξια σιγά- σιγά. Αυτό σε συνδυασμό με τις λύσεις που δίνουμε στα προβλήματα του μετρό στη βασική γραμμή θα μας επιτρέψει συντομότερα να έχουμε έτοιμο το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης». Ο κ. Σιμόπουλος συμπλήρωσε ότι «τα έργα μετρό είναι εξαιρετικά σημαντικά αφού αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών και εξυπηρετούν λαϊκές περιοχές». Ο ίδιος αναφερόμενος στα προβλήματα της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης σημείωσε πως «το παραλάβαμε σταματημένο και το κρατήσαμε στη ζωή. Είναι ένα έργο που λειτουργεί. Δεν εθελοτυφλούμε ότι λύσαμε όλα τα προβλήματα. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε γνωρίζοντας ότι προβλήματα μπορεί να προκύψουν ανά πάσα στιγμή. Είμαστε όμως εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε». Ο κ. Σιμόπουλος δήλωσε επίσης, δίνοντας απάντηση σε όσους με δημόσιες τοποθετήσεις εμφανίζονται δύσπιστοι για την επέκταση του μετρό στα ανατολικά πως «με την επέκταση δείχνουμε ότι επιχειρούμε να λύσουμε και τα προβλήματα της βασικής γραμμής. Σε πολύ λίγα χρόνια στο τέλος του 2017 ή μέσα στο 2018 θα έχουμε ολοκληρώσει και τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά» κατέληξε.
Αναφερόμενος στο σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το έργο, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων επανέφερε το ζήτημα των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου. «Η προσφυγή του δήμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας είναι ένα πρόβλημα. Κρατάμε χαμηλούς τους τόνους. Αύριο μπορεί να έχουμε ένα νέο πρόβλημα που θα λύσουμε» ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος.
Όπως τονίζουν οι αρμόδιοι με τη λειτουργία της επέκτασης, το μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά το δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018. «Ξεκινάει η ουσιαστική ανάπτυξη του έργου στην Καλαμαριά. Το πιο σημαντικό για εμάς είναι να υπάρχουν οι λιγότερο δυνατές οχλήσεις και προς τους κατοίκους και προς τους καταστηματάρχες» σημείωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης. Σε ερώτηση της «Κ» για το ποια θα είναι η αντίδρασή του σε περίπτωση που τα έργα φέρουν αποκαλύψουν… αρχαία, όπως συνέβη και στο σταθμό της Βενιζέλου για τα οποία ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ο κ. Μπακογλίδης δήλωσε: «η εκτίμηση και ο λόγος που χαράξαμε είναι ότι δεν θα βρούμε αρχαιολογικά ευρήματα. Πιστεύουμε όμως σε μια σύγχρονη πόλη και όταν κατασκευάζεται ένα τόσο σύγχρονο έργο μπορούν να συνυπάρξουν και τα αρχαία και οι σταθμοί και οι σύραγγες».
Από Σταθμό έως αεροδρόμιο
Συνολικά το μετρό Θεσσαλονίκης, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ θα διαθέτει 18 σταθμούς, εκ των οποίων οι 13 θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης μέχρι το ύψος του κτιρίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (Νομαρχίας) και άλλου πέντε σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) που θα εξυπηρετούν την επέκταση προς την Καλαμαριά. Το έργο προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς το Αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα. Παράλληλα, στην ίδια θέση, προγραμματίζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων. Η βασική γραμμή αλλά και η γραμμή της επέκτασης θα έχουν συνολικό μήκος 14,4 χιλιόμετρα.
Σε ό,τι αφορά την οδό Πόντου στην Καλαμαριά η οποία παραμένει κλειστή λόγω της κατασκευής του σταθμού, όπως επισήμαναν οι αρμόδιοι παράγοντες παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής του σταθμού γίνεται και η διάνοιξη του δρόμου κόστος που έχει αναλάβει τόσο η Αττικό Μετρό όσο και ο δήμος Καλαμαριάς, που βάζει τα 16 εκατομμύρια ευρώ.
«Είναι η μια απόδειξη ότι όταν έχουμε τη γη και επιλύουμε τα θέματα της έγκρισης των μελετών οι εργασίες ξεκινούν χωρίς κάποια καθυστέρηση» σχολίασε από την πλευρά του ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης μιλώντας για την έγκαιρη έναρξη των εργασιών του σταθμού της Νέας Κρήνης.
του Βαγγέλη Στολάκη
Για πολλούς στη Θεσσαλονίκη η ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του μετρό ακούγεται, όπως σχολιάζουν χαρακτηριστικά ως «ένα σύντομο ανέκδοτο». Πόσο μάλλον όταν γίνεται λόγος και για την επέκτασή του τόσο στα δυτικά όσο και στα ανατολικά του νομού...
Για τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό όμως, η πόλη όχι μόνο θα αποκτήσει ένα νέο μέσο σταθερής τροχιάς αλλά πλέον μιλούν και με ημερομηνίες. Σύμφωνα με όσα δηλώνουν το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να δοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό της πόλης το 2018, ενώ παράλληλα θα λειτουργήσουν και οι σταθμοί του μετρό στην Καλαμαριά. Εκεί μάλιστα, αναμένεται, παράλληλα με τα έργα του μετρό στην οδό Πόντου να πραγματοποιηθεί και η διάνοιξη του δρόμου με το επιπλέον ποσό να καταβάλλεται από το δήμο Καλαμαριάς.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος στην πρόσφατη παρουσίαση του σταθμού της Νέας Κρήνης, οι εργασίες κατασκευής του οποίου είχαν προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, ωστόσο ξεκίνησαν πέντε μήνες «το 2018 θα λειτουργεί η επέκταση του μετρό». «Είναι μια σημαντική ημέρα. Οι εργασίες ξεκινούν και θα συνεχίσουμε να ανοίγουμε εργοτάξια σιγά- σιγά. Αυτό σε συνδυασμό με τις λύσεις που δίνουμε στα προβλήματα του μετρό στη βασική γραμμή θα μας επιτρέψει συντομότερα να έχουμε έτοιμο το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης». Ο κ. Σιμόπουλος συμπλήρωσε ότι «τα έργα μετρό είναι εξαιρετικά σημαντικά αφού αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών και εξυπηρετούν λαϊκές περιοχές». Ο ίδιος αναφερόμενος στα προβλήματα της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης σημείωσε πως «το παραλάβαμε σταματημένο και το κρατήσαμε στη ζωή. Είναι ένα έργο που λειτουργεί. Δεν εθελοτυφλούμε ότι λύσαμε όλα τα προβλήματα. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε γνωρίζοντας ότι προβλήματα μπορεί να προκύψουν ανά πάσα στιγμή. Είμαστε όμως εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε». Ο κ. Σιμόπουλος δήλωσε επίσης, δίνοντας απάντηση σε όσους με δημόσιες τοποθετήσεις εμφανίζονται δύσπιστοι για την επέκταση του μετρό στα ανατολικά πως «με την επέκταση δείχνουμε ότι επιχειρούμε να λύσουμε και τα προβλήματα της βασικής γραμμής. Σε πολύ λίγα χρόνια στο τέλος του 2017 ή μέσα στο 2018 θα έχουμε ολοκληρώσει και τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά» κατέληξε.
Αναφερόμενος στο σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το έργο, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων επανέφερε το ζήτημα των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου. «Η προσφυγή του δήμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας είναι ένα πρόβλημα. Κρατάμε χαμηλούς τους τόνους. Αύριο μπορεί να έχουμε ένα νέο πρόβλημα που θα λύσουμε» ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος.
Όπως τονίζουν οι αρμόδιοι με τη λειτουργία της επέκτασης, το μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά το δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018. «Ξεκινάει η ουσιαστική ανάπτυξη του έργου στην Καλαμαριά. Το πιο σημαντικό για εμάς είναι να υπάρχουν οι λιγότερο δυνατές οχλήσεις και προς τους κατοίκους και προς τους καταστηματάρχες» σημείωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης. Σε ερώτηση της «Κ» για το ποια θα είναι η αντίδρασή του σε περίπτωση που τα έργα φέρουν αποκαλύψουν… αρχαία, όπως συνέβη και στο σταθμό της Βενιζέλου για τα οποία ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ο κ. Μπακογλίδης δήλωσε: «η εκτίμηση και ο λόγος που χαράξαμε είναι ότι δεν θα βρούμε αρχαιολογικά ευρήματα. Πιστεύουμε όμως σε μια σύγχρονη πόλη και όταν κατασκευάζεται ένα τόσο σύγχρονο έργο μπορούν να συνυπάρξουν και τα αρχαία και οι σταθμοί και οι σύραγγες».
Από Σταθμό έως αεροδρόμιο
Συνολικά το μετρό Θεσσαλονίκης, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ θα διαθέτει 18 σταθμούς, εκ των οποίων οι 13 θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης μέχρι το ύψος του κτιρίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (Νομαρχίας) και άλλου πέντε σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) που θα εξυπηρετούν την επέκταση προς την Καλαμαριά. Το έργο προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς το Αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα. Παράλληλα, στην ίδια θέση, προγραμματίζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων. Η βασική γραμμή αλλά και η γραμμή της επέκτασης θα έχουν συνολικό μήκος 14,4 χιλιόμετρα.
Σε ό,τι αφορά την οδό Πόντου στην Καλαμαριά η οποία παραμένει κλειστή λόγω της κατασκευής του σταθμού, όπως επισήμαναν οι αρμόδιοι παράγοντες παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής του σταθμού γίνεται και η διάνοιξη του δρόμου κόστος που έχει αναλάβει τόσο η Αττικό Μετρό όσο και ο δήμος Καλαμαριάς, που βάζει τα 16 εκατομμύρια ευρώ.
«Είναι η μια απόδειξη ότι όταν έχουμε τη γη και επιλύουμε τα θέματα της έγκρισης των μελετών οι εργασίες ξεκινούν χωρίς κάποια καθυστέρηση» σχολίασε από την πλευρά του ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης μιλώντας για την έγκαιρη έναρξη των εργασιών του σταθμού της Νέας Κρήνης.
του Βαγγέλη Στολάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.