tro-ma-ktiko.blogspot.gr,27/11/2014
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τρεις μεγάλες επενδύσεις, συνολικού ύψους 284,7 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), για το νέο μετρό της...
Θεσσαλονίκης.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με υψηλή πυκνότητα πληθυσμού, η οποία παρουσιάζει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και σημαντική ατμοσφαιρική ρύπανση. Τα τρία έργα αποσκοπούν στην υποστήριξη προπαρασκευαστικών και κατασκευαστικών εργασιών της κύριας γραμμής, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και τις προπαρασκευαστικές εργασίες της ανατολικής επέκτασης προς Καλαμαριά μήκους 4,8 χλμ. με πέντε επιπλέον σταθμούς.
Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας θα αποκτήσει ένα μετρό που θα λειτουργεί αυτόματα χωρίς οδηγό, γεγονός που θα βελτιώσει την ελκυστικότητα και τη χρήση των δημόσιων μεταφορών καθώς και τις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος στην μητροπολιτική περιοχή και στα προάστια της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, τα έργα αναμένεται να δημιουργήσουν 540 θέσεις εργασίας, ήτοι 520 θέσεις εργασίας κατά την υλοποίησή τους και 20 επιπλέον όταν το μετρό αρχίσει να λειτουργεί.
Σχολιάζοντας την απόφαση, η αρμόδια για την περιφερειακή πολιτική ευρωπαία Επίτροπος κα Corina Creţuδήλωσε: «Τα εν λόγω έργα αποτελούν καλά παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο τα περιφερειακά ταμεία της ΕΕ μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα να επανέλθει σε πορεία ανάκαμψης με βιώσιμο τρόπο.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης, θα συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της δεύτερης σε μέγεθος πόλης της Ελλάδας και την ποιότητα της ζωής τους, εξασφαλίζοντας ασφαλείς, βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συνθήκες ταξιδίου και καθιστώντας την περιοχή ελκυστικότερη για τους επενδυτές. Ελπίζουμε ότι οι ελληνικές αρχές θα καταβάλουν πλέον κάθε προσπάθεια για να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα εν λόγω σημαντικά έργα».
Η πρώτη επένδυση «Μετρό Θεσσαλονίκης — Βασική κύρια γραμμή (έργο 1): προπαρασκευαστικές εργασίες και αρχικά έργα κατασκευής σηράγγων» συμβαδίζει με τη δεύτερη επένδυση «Μετρό Θεσσαλονίκης — Κύρια γραμμή (έργο 2) — Κατασκευές — Φάση A». Προβλέπουν την ολοκλήρωση όλων των προπαρασκευαστικών εργασιών και τα αρχικά έργα κατασκευής σε 8 σταθμούς με αποβάθρες της κύριας γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης και την εκσκαφή δύο φρεάτων και σηράγγων. Το ΕΤΠΑ θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 257,7 εκατ. ευρώ επί συνόλου 395,9 εκατ. ευρώ.
Η τρίτη επένδυση, «Μετρό Θεσσαλονίκης Επέκταση σε Καλαμαριά — προπαρασκευαστικές εργασίες — Φάση A» (έργο 3), αφορά την ολοκλήρωση όλων των προπαρασκευαστικών εργασιών για την κατασκευή των 4,8 χλμ. της ανατολικής επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με πέντε επιπλέον σταθμούς. Στόχος της είναι η βελτίωση της κινητικότητας και η μείωση του κόστους για τους επιβάτες που ταξιδεύουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης προς τα ανατολικά προάστια. Το ΕΤΠΑ θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 27 εκατ. ευρώ επί συνόλου 41,5 εκατ. ευρώ.
Οι τρεις επενδύσεις προέρχονται από το πρόγραμμα της περιφερειακής πολιτικής της ΕΕ «Μακεδονία και Θράκη», στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας «Αειφόρος ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής». Το ΕΤΠΑ θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 284,7 εκατ. ευρώ επί συνόλου 437 εκατ. ευρώ.
Το ιστορικό:
Τα εν λόγω έργα είναι μεγάλα έργα, δηλ. έργα των οποίων η συνολική επένδυση (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και, ως εκ τούτου, υπόκεινται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ τα έργα μικρότερης αξίας εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.
Η απόφαση συγχρηματοδότησης για τα έργα αυτά εμπίπτει στην περίοδο προγραμματισμού 2007-2013.
Στην Ελλάδα έχουν διατεθεί συνολική χρηματοδότηση περίπου 20,42 δισ. ευρώ για την πολιτική στον τομέα της συνοχής κατά την περίοδο 2007-2013 και 15,35 δισ. ευρώ κατά την περίοδο 2014-2020.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τρεις μεγάλες επενδύσεις, συνολικού ύψους 284,7 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), για το νέο μετρό της...
Θεσσαλονίκης.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με υψηλή πυκνότητα πληθυσμού, η οποία παρουσιάζει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και σημαντική ατμοσφαιρική ρύπανση. Τα τρία έργα αποσκοπούν στην υποστήριξη προπαρασκευαστικών και κατασκευαστικών εργασιών της κύριας γραμμής, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και τις προπαρασκευαστικές εργασίες της ανατολικής επέκτασης προς Καλαμαριά μήκους 4,8 χλμ. με πέντε επιπλέον σταθμούς.
Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας θα αποκτήσει ένα μετρό που θα λειτουργεί αυτόματα χωρίς οδηγό, γεγονός που θα βελτιώσει την ελκυστικότητα και τη χρήση των δημόσιων μεταφορών καθώς και τις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος στην μητροπολιτική περιοχή και στα προάστια της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, τα έργα αναμένεται να δημιουργήσουν 540 θέσεις εργασίας, ήτοι 520 θέσεις εργασίας κατά την υλοποίησή τους και 20 επιπλέον όταν το μετρό αρχίσει να λειτουργεί.
Σχολιάζοντας την απόφαση, η αρμόδια για την περιφερειακή πολιτική ευρωπαία Επίτροπος κα Corina Creţuδήλωσε: «Τα εν λόγω έργα αποτελούν καλά παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο τα περιφερειακά ταμεία της ΕΕ μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα να επανέλθει σε πορεία ανάκαμψης με βιώσιμο τρόπο.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης, θα συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της δεύτερης σε μέγεθος πόλης της Ελλάδας και την ποιότητα της ζωής τους, εξασφαλίζοντας ασφαλείς, βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συνθήκες ταξιδίου και καθιστώντας την περιοχή ελκυστικότερη για τους επενδυτές. Ελπίζουμε ότι οι ελληνικές αρχές θα καταβάλουν πλέον κάθε προσπάθεια για να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα εν λόγω σημαντικά έργα».
Η πρώτη επένδυση «Μετρό Θεσσαλονίκης — Βασική κύρια γραμμή (έργο 1): προπαρασκευαστικές εργασίες και αρχικά έργα κατασκευής σηράγγων» συμβαδίζει με τη δεύτερη επένδυση «Μετρό Θεσσαλονίκης — Κύρια γραμμή (έργο 2) — Κατασκευές — Φάση A». Προβλέπουν την ολοκλήρωση όλων των προπαρασκευαστικών εργασιών και τα αρχικά έργα κατασκευής σε 8 σταθμούς με αποβάθρες της κύριας γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης και την εκσκαφή δύο φρεάτων και σηράγγων. Το ΕΤΠΑ θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 257,7 εκατ. ευρώ επί συνόλου 395,9 εκατ. ευρώ.
Η τρίτη επένδυση, «Μετρό Θεσσαλονίκης Επέκταση σε Καλαμαριά — προπαρασκευαστικές εργασίες — Φάση A» (έργο 3), αφορά την ολοκλήρωση όλων των προπαρασκευαστικών εργασιών για την κατασκευή των 4,8 χλμ. της ανατολικής επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με πέντε επιπλέον σταθμούς. Στόχος της είναι η βελτίωση της κινητικότητας και η μείωση του κόστους για τους επιβάτες που ταξιδεύουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης προς τα ανατολικά προάστια. Το ΕΤΠΑ θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 27 εκατ. ευρώ επί συνόλου 41,5 εκατ. ευρώ.
Οι τρεις επενδύσεις προέρχονται από το πρόγραμμα της περιφερειακής πολιτικής της ΕΕ «Μακεδονία και Θράκη», στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας «Αειφόρος ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής». Το ΕΤΠΑ θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 284,7 εκατ. ευρώ επί συνόλου 437 εκατ. ευρώ.
Το ιστορικό:
Τα εν λόγω έργα είναι μεγάλα έργα, δηλ. έργα των οποίων η συνολική επένδυση (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και, ως εκ τούτου, υπόκεινται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ τα έργα μικρότερης αξίας εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.
Η απόφαση συγχρηματοδότησης για τα έργα αυτά εμπίπτει στην περίοδο προγραμματισμού 2007-2013.
Στην Ελλάδα έχουν διατεθεί συνολική χρηματοδότηση περίπου 20,42 δισ. ευρώ για την πολιτική στον τομέα της συνοχής κατά την περίοδο 2007-2013 και 15,35 δισ. ευρώ κατά την περίοδο 2014-2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.