makthes.gr,29/11/2014
Τα πρώτα 97 μέτρα έκανε υπόγεια ο μίνι μετροπόντικας ή micro tbm, που διαθέτει η Αττικό Μετρό για την παράκαμψη δικτύων στο σταθμό “Νομαρχία”, της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Ο μίνι μετροπόντικας, που βαπτίστηκε “Κατερίνα”, εργάζεται σε βάθος έντεκα μέτρων κάτω από την επιφάνεια της γης και ταυτόχρονα με την εκσκαφή κατασκευάζει το νέο αποχετευτικό αγωγό. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται micro tbm για έργα στη Θεσσαλονίκη.
Χθες το πρωί η “Κατερίνα” εμφανίστηκε σε φρεάτιο της οδού Μοσχονησίων, ενώ είχε ξεκινήσει από τη συμβολή της οδού Ιφιγένειας με Βασιλίσσης Όλγας. “Χρησιμοποιούμε το micro tbm για να αποφύγουμε την όχληση στη Βασιλίσσης Όλγας, που είναι κεντρική οδική αρτηρία της Θεσσαλονίκης και εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες κατοίκων στις μετακινήσεις τους. Με το σύγχρονο πρωτοποριακό μηχάνημα περνάμε υπόγεια, δεν χρειάζεται να κλείσουμε το δρόμο, να ανοίξουμε όρυγμα και έχουμε μια ταχύτατη μέθοδο κατασκευής”, εξηγεί στη “Μ” ο κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Το micro tbm αποτελείται από καμπίνα χειρισμού, κοπτική κεφαλή, πρέσα προώθησης και δίκτυο απομάκρυνσης και διαχωρισμού προϊόντων εκσκαφής. Η καμπίνα χειρισμού του μηχανήματος περιέχει όλα τα υδραυλικά συστήματα ισχύος που απαιτούνται για τη λειτουργία ολόκληρου του μηχανήματος, τον πίνακα με τα χειριστήρια ελέγχου και τέλος τον ηλεκτρονικό υπολογιστή λειτουργίας και ελέγχου πορείας. Η κατασκευή των μικροσηράγγων αποτελείται από δύο διακριτές φάσεις, τις προκαταρκτικές εργασίες και αυτή καθ’ αυτή την κατασκευή της μικροσήραγγας. Ο χειρισμός του γίνεται με τηλεχειριστήριο.
Ο σταθμός “Νομαρχία” είναι ο πρώτος της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά και κατασκευάζεται στη συμβολή της Μητροπολίτου Κυδωνιών με τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας. Στο επόμενο εργοτάξιο της επέκτασης, στο σταθμό "Καλαμαριάς", στη συμβολή των οδών Πόντου, Αιγαίου και Μεταμορφώσεως, οι εργασίες για τη μετατόπιση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και παραλλαγές δικτύων φορέων τηλεπικοινωνιών προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς. Ο σταθμός "Αρετσούς", που ακολουθεί, στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγίου Νικολάου, παραμένει σε επίπεδο σχεδίου, καθώς δεν έχει αποδοθεί ακόμη η έκταση στην “Αττικό Μετρό”. Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η εκσκαφή του σταθμού "Νέας Κρήνης", στη συμβολή των οδών Βρυούλων, Κανάρη, Πόντου,. Τέλος, στο σταθμό της Μίκρας, που είναι και ο τερματικός της γραμμής του μετρό προς την Καλαμαριά, απομένει να παραδοθεί στην Αττικό Μετρό ένα τμήμα της συνολικής έκτασης, και στην υπόλοιπη έκταση γίνονται εργασίες και κατασκευάζεται το φρέαρ όπου θα μπούνε δύο μετροπόντικες, για να αρχίσουν την κατασκευή των σηράγγων.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου της κεντρικής γραμμής, φτάνει μέχρι το σταθμό Μίκρας και έχει μήκος 4,78 χλμ. Η σύμβαση κατασκευής με τον ανάδοχο, που είναι η εταιρεία “Άκτωρ”, υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 και υπολογίζεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2018.
Τα πρώτα 97 μέτρα έκανε υπόγεια ο μίνι μετροπόντικας ή micro tbm, που διαθέτει η Αττικό Μετρό για την παράκαμψη δικτύων στο σταθμό “Νομαρχία”, της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Ο μίνι μετροπόντικας, που βαπτίστηκε “Κατερίνα”, εργάζεται σε βάθος έντεκα μέτρων κάτω από την επιφάνεια της γης και ταυτόχρονα με την εκσκαφή κατασκευάζει το νέο αποχετευτικό αγωγό. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται micro tbm για έργα στη Θεσσαλονίκη.
Χθες το πρωί η “Κατερίνα” εμφανίστηκε σε φρεάτιο της οδού Μοσχονησίων, ενώ είχε ξεκινήσει από τη συμβολή της οδού Ιφιγένειας με Βασιλίσσης Όλγας. “Χρησιμοποιούμε το micro tbm για να αποφύγουμε την όχληση στη Βασιλίσσης Όλγας, που είναι κεντρική οδική αρτηρία της Θεσσαλονίκης και εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες κατοίκων στις μετακινήσεις τους. Με το σύγχρονο πρωτοποριακό μηχάνημα περνάμε υπόγεια, δεν χρειάζεται να κλείσουμε το δρόμο, να ανοίξουμε όρυγμα και έχουμε μια ταχύτατη μέθοδο κατασκευής”, εξηγεί στη “Μ” ο κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Το micro tbm αποτελείται από καμπίνα χειρισμού, κοπτική κεφαλή, πρέσα προώθησης και δίκτυο απομάκρυνσης και διαχωρισμού προϊόντων εκσκαφής. Η καμπίνα χειρισμού του μηχανήματος περιέχει όλα τα υδραυλικά συστήματα ισχύος που απαιτούνται για τη λειτουργία ολόκληρου του μηχανήματος, τον πίνακα με τα χειριστήρια ελέγχου και τέλος τον ηλεκτρονικό υπολογιστή λειτουργίας και ελέγχου πορείας. Η κατασκευή των μικροσηράγγων αποτελείται από δύο διακριτές φάσεις, τις προκαταρκτικές εργασίες και αυτή καθ’ αυτή την κατασκευή της μικροσήραγγας. Ο χειρισμός του γίνεται με τηλεχειριστήριο.
Ο σταθμός “Νομαρχία” είναι ο πρώτος της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά και κατασκευάζεται στη συμβολή της Μητροπολίτου Κυδωνιών με τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας. Στο επόμενο εργοτάξιο της επέκτασης, στο σταθμό "Καλαμαριάς", στη συμβολή των οδών Πόντου, Αιγαίου και Μεταμορφώσεως, οι εργασίες για τη μετατόπιση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και παραλλαγές δικτύων φορέων τηλεπικοινωνιών προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς. Ο σταθμός "Αρετσούς", που ακολουθεί, στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγίου Νικολάου, παραμένει σε επίπεδο σχεδίου, καθώς δεν έχει αποδοθεί ακόμη η έκταση στην “Αττικό Μετρό”. Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η εκσκαφή του σταθμού "Νέας Κρήνης", στη συμβολή των οδών Βρυούλων, Κανάρη, Πόντου,. Τέλος, στο σταθμό της Μίκρας, που είναι και ο τερματικός της γραμμής του μετρό προς την Καλαμαριά, απομένει να παραδοθεί στην Αττικό Μετρό ένα τμήμα της συνολικής έκτασης, και στην υπόλοιπη έκταση γίνονται εργασίες και κατασκευάζεται το φρέαρ όπου θα μπούνε δύο μετροπόντικες, για να αρχίσουν την κατασκευή των σηράγγων.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου της κεντρικής γραμμής, φτάνει μέχρι το σταθμό Μίκρας και έχει μήκος 4,78 χλμ. Η σύμβαση κατασκευής με τον ανάδοχο, που είναι η εταιρεία “Άκτωρ”, υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 και υπολογίζεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2018.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.