alpha965.gr,04/12/2014
Τις πύλες τους ανοίγουν από σήμερα ακόμα τρεις σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μπορούν να τους επισκεφθούν οι κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης μέχρι και την Κυριακή, με αφορμή τη γιορτή της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα.
Σήμερα, Πέμπτη, άνοιξε για το κοινό ο σταθμός στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου παρευρέθηκαν οι εμπλεκόμενοι φορείς στην κατασκευή του έργου, ενώ την Παρασκευή ανοίγει ο σταθμός στο Συντριβάνι και τη σκυτάλη παίρνει την Κυριακή αυτός της Ανάληψης.
Δηλώσεις στους δημοσιογράφους και σε όλους τους παρευρισκομένους στο άνοιγμα του σταθμού στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έκανε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής του μετρό Θεσ/κης: «βλέπουμε τη σήραγγα που έχει διανοιχθεί από τους μετροπόντικες και ολοκληρώνεται στο σταθμό Ανάληψη. Έχει συνολικό κατασκευασμένο μήκος 6 χλμ και για να τελειώσει το τμήμα της βασικής γραμμής υπολείπονται άλλα 1,9 χλμ δίδυμης σήραγγας. Οκτώ σταθμοί του μετρό είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Ο σταθμός αυτός είναι ο ένας απ΄τους δύο στο σύνολο που είναι δύο επιπέδων, έχει κατασκευαστεί η αποβάθρα και προχωρούμε στο επόμενο διάστημα στην κατασκευή των τοιχοποιιών, των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και τοποθέτηση στην επιδομή προκειμένου να κατασκευάσουμε και τις ράγες. Έχουν έρθει οι κυλιόμενες κλίμακες , οι οποίες θα τοποθετηθούν τις επόμενες εβδομάδες. Επιπλέον, σ’αυτόν τον σταθμό είχαμε βρει πολλούς τάφους και χρειάστηκε ένα σημαντικό χρονικό διάστημα μέχρι να γίνει η αναγκαία αρχαιολογική ανασκαφή και να προχωρήσουμε στην κατασκευή».
Με αφορμή και την ύπαρξη φοιτητών στο σταθμό, δήλωσε: «έχουμε σήμερα και φοιτητές από το Α-ΤΕΙΘ εδώ, που ευχόμαστε με τις γνώσεις που λαμβάνουν να συμβάλουν στις επεκτάσεις του μετρό προς τις διάφορες κατευθύνσεις του».
Καταλήγοντας ο κ. Κωνσταντινίδης, είπε πως το μετρό μπορεί να λειτουργήσει εμπορικά το 2018, τα τρένα ωστόσο θα κινούνται ένα χρόνο χωρίς φορτίο, για να ρυθμιστούν. Επιπλέον, θα εξυπηρετούνται καθημερινά 18.000 επιβάτες ανά ώρα ανά κατεύθυνση.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Χρήστος Τσίτουρας, διευθυντής της Αττικό Μετρό Α.Ε. «Συνεχίζουμε το έργο, πιστεύουμε ότι οι διαφορές με την ανάδοχο κοινοπραξία ήταν οικονομικού περιεχομένου, έχει προχωρήσει η πολιτεία και η Αττικό Μετρό στις διαιτησίες που θα αποφασίσουν επ’αυτού και θα σεβαστούμε τα όποια αποτελέσματα. Εμείς νομίζουμε ότι πρέπει να συνεχιστούν τα έργα και οπωσδήποτε να λυθούν οι όποιες διαφορές εκεί που έχουμε συμφωνήσει προ πολλού. Θέλουμε τη συνέχιση του έργου αλλά με νομιμότητα», υποστήριξε ο κ. Τσίτουρας.
Αξίζει να αναφέρουμε τη δήλωση ενός ηλικιωμένου πολίτη της Θεσ/νικης στον Alpha 96,5 που ήταν στο σταθμό, του κ. Σωτήρη Γκόγκου: «Όλη η ιστορία μας δείχνει ότι το μετρό δε θα είναι έτοιμο το 2018. Άραγε εγώ θα το προλάβω κλείνοντας σε δύο μέρες τα 89; Αυτό ρώτησα τον κ. Κωνσταντινίδη και μου απάντησε θετικά, λέγοντάς μου μάλιστα πως θα ταξιδέψω δωρεάν»!
Στον Alpha 96,5 μίλησε και ο Αντώνης Τσιναφορνιώτης, οικοδόμος-αντιπρόεδρος σωματείου εργαζομένων κατασκευής μετρό λέγοντας: «Το βασικότερο μας θέμα είναι πως έληξε η σύμβαση του έργου και είμαστε στον αέρα αυτή τη στιγμή. Με τους ρυθμούς που κινούμαστε λίγο δύσκολο να τελειώσει το 2018 και όπως είπε και η κα Πατουλίδου, “με πενθήμερο και οκτάωρο δεν τελειώνει ένα τέτοιο τεράστιο έργο”. Εμείς δουλεύουμε στο κεντρικό εργοτάξιο στο Καλοχώρι, πάμε με ρυθμούς χελώνας και πραγματικά δε νοείται να υπάρχει κεντρικό εργοτάξιο και να μη γίνεται πόλεμος»!
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό δεν έλειψε και ο γενικός γραμματέας των εργαζομένων του μετρό, Δημήτρης Παππάς, ο οποίος μίλησε στον Alpha 96,5.
«Απ’τη μεριά των εργαζομένων το σημερινό άνοιγμα των σταθμών δεν είναι τυχαίο, η συγκυρία αυτή δηλαδή, ωστόσο είναι μια καλή ευκαιρία η πόλη να δει το τιτάνιο έργο που γίνεται κάτω απ’τα πόδια της. Αυτή η σύμπτωση αδικεί το ίδιο το έργο και αυτή τη νέα εκδήλωση. Πολύς κόσμος το ταύτισε με μια προσπάθεια διασκέδασης των κακών εντυπώσεων που έχουν δημιουργηθεί ως προς το έργο», σημείωσε ο κ. Παππάς.
«Οι απαιτήσεις του εργολάβου είναι πολύ ψηλές», όπως είπε, «έχουν ωστόσο μια αιτιολόγηση». «Το ύψος της αποζημίωσης, όμως, δε γνωρίζει κανείς αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ή αν είναι υπερβολικό. Θα έπρεπε να μπούμε σε μια διαδικασία οικονομικού συμβιβασμού προκειμένου να λυθούν και να λειανθούν πολλά απ’τα υπάρχοντα προβλήματα. Σε περίπτωση μη συνέχισης του εργολάβου, η Αττικό Μετρό διατείνεται ότι θα χρειαστούν έξι μήνες με ένας χρόνος για τον ορισμό νέου αναδόχου. Σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο, αυτό μπορεί να διαρκέσει μέχρι και τρία χρόνια. Αν κάποιος απ’την πολιτική ηγεσία μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι δεν τίθεται κίνδυνος απένταξης του έργου, τότε ίσως τελικά μετά την αποφώνηση του εργολάβου, η νέα δημοπράτηση να είναι η μοναδική λύση ή κι ένα όπλο απέναντι στις υπερβολικές απαιτήσεις του εργολάβου», εξήγησε ο γραμματέας των εργαζομένων του μετρό.
Όσον αφορά τις συμβάσεις των εργαζομένων, ανέφερε πως δεν έχει γίνει καμία κίνηση ανανέωσης των συμβάσεων αλλά δεν προχώρησε και η διαδικασία απόλυσης των υπολοίπων εργαζομένων του επιστημονικού προσωπικού. Όλα εξαρτώνται απ΄την 9η Δεκεμβρίου. Επιπρόσθετα, τα προβλήματα των απαλλοτριώσεων δεν έχουν λυθεί, χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις και όσον αφορά τα αρχαιολογικά μέτωπα, «αν όλα πάνε καλά, θα φύγουμε απ’αυτόν τον σκόπελο μέσα σε δύο χρόνια», είπε ο κ. Παππάς. Το έργο με τα τωρινά δεδομένα θα είναι έτοιμο μετά το 2023.
Αξίζει να σημειωθεί η δήλωση του κ.Κωνσταντινίδη ότι φυσικά θα υπάρχει και wi-fi στους συρμούς, κάτι που δεν είναι αυτονόητο αλλά είναι αναγκαίο!
Τις πύλες τους ανοίγουν από σήμερα ακόμα τρεις σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μπορούν να τους επισκεφθούν οι κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης μέχρι και την Κυριακή, με αφορμή τη γιορτή της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα.
Σήμερα, Πέμπτη, άνοιξε για το κοινό ο σταθμός στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου παρευρέθηκαν οι εμπλεκόμενοι φορείς στην κατασκευή του έργου, ενώ την Παρασκευή ανοίγει ο σταθμός στο Συντριβάνι και τη σκυτάλη παίρνει την Κυριακή αυτός της Ανάληψης.
Δηλώσεις στους δημοσιογράφους και σε όλους τους παρευρισκομένους στο άνοιγμα του σταθμού στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έκανε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής του μετρό Θεσ/κης: «βλέπουμε τη σήραγγα που έχει διανοιχθεί από τους μετροπόντικες και ολοκληρώνεται στο σταθμό Ανάληψη. Έχει συνολικό κατασκευασμένο μήκος 6 χλμ και για να τελειώσει το τμήμα της βασικής γραμμής υπολείπονται άλλα 1,9 χλμ δίδυμης σήραγγας. Οκτώ σταθμοί του μετρό είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Ο σταθμός αυτός είναι ο ένας απ΄τους δύο στο σύνολο που είναι δύο επιπέδων, έχει κατασκευαστεί η αποβάθρα και προχωρούμε στο επόμενο διάστημα στην κατασκευή των τοιχοποιιών, των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και τοποθέτηση στην επιδομή προκειμένου να κατασκευάσουμε και τις ράγες. Έχουν έρθει οι κυλιόμενες κλίμακες , οι οποίες θα τοποθετηθούν τις επόμενες εβδομάδες. Επιπλέον, σ’αυτόν τον σταθμό είχαμε βρει πολλούς τάφους και χρειάστηκε ένα σημαντικό χρονικό διάστημα μέχρι να γίνει η αναγκαία αρχαιολογική ανασκαφή και να προχωρήσουμε στην κατασκευή».
Καταλήγοντας ο κ. Κωνσταντινίδης, είπε πως το μετρό μπορεί να λειτουργήσει εμπορικά το 2018, τα τρένα ωστόσο θα κινούνται ένα χρόνο χωρίς φορτίο, για να ρυθμιστούν. Επιπλέον, θα εξυπηρετούνται καθημερινά 18.000 επιβάτες ανά ώρα ανά κατεύθυνση.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Χρήστος Τσίτουρας, διευθυντής της Αττικό Μετρό Α.Ε. «Συνεχίζουμε το έργο, πιστεύουμε ότι οι διαφορές με την ανάδοχο κοινοπραξία ήταν οικονομικού περιεχομένου, έχει προχωρήσει η πολιτεία και η Αττικό Μετρό στις διαιτησίες που θα αποφασίσουν επ’αυτού και θα σεβαστούμε τα όποια αποτελέσματα. Εμείς νομίζουμε ότι πρέπει να συνεχιστούν τα έργα και οπωσδήποτε να λυθούν οι όποιες διαφορές εκεί που έχουμε συμφωνήσει προ πολλού. Θέλουμε τη συνέχιση του έργου αλλά με νομιμότητα», υποστήριξε ο κ. Τσίτουρας.
Αξίζει να αναφέρουμε τη δήλωση ενός ηλικιωμένου πολίτη της Θεσ/νικης στον Alpha 96,5 που ήταν στο σταθμό, του κ. Σωτήρη Γκόγκου: «Όλη η ιστορία μας δείχνει ότι το μετρό δε θα είναι έτοιμο το 2018. Άραγε εγώ θα το προλάβω κλείνοντας σε δύο μέρες τα 89; Αυτό ρώτησα τον κ. Κωνσταντινίδη και μου απάντησε θετικά, λέγοντάς μου μάλιστα πως θα ταξιδέψω δωρεάν»!
Στον Alpha 96,5 μίλησε και ο Αντώνης Τσιναφορνιώτης, οικοδόμος-αντιπρόεδρος σωματείου εργαζομένων κατασκευής μετρό λέγοντας: «Το βασικότερο μας θέμα είναι πως έληξε η σύμβαση του έργου και είμαστε στον αέρα αυτή τη στιγμή. Με τους ρυθμούς που κινούμαστε λίγο δύσκολο να τελειώσει το 2018 και όπως είπε και η κα Πατουλίδου, “με πενθήμερο και οκτάωρο δεν τελειώνει ένα τέτοιο τεράστιο έργο”. Εμείς δουλεύουμε στο κεντρικό εργοτάξιο στο Καλοχώρι, πάμε με ρυθμούς χελώνας και πραγματικά δε νοείται να υπάρχει κεντρικό εργοτάξιο και να μη γίνεται πόλεμος»!
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό δεν έλειψε και ο γενικός γραμματέας των εργαζομένων του μετρό, Δημήτρης Παππάς, ο οποίος μίλησε στον Alpha 96,5.
«Απ’τη μεριά των εργαζομένων το σημερινό άνοιγμα των σταθμών δεν είναι τυχαίο, η συγκυρία αυτή δηλαδή, ωστόσο είναι μια καλή ευκαιρία η πόλη να δει το τιτάνιο έργο που γίνεται κάτω απ’τα πόδια της. Αυτή η σύμπτωση αδικεί το ίδιο το έργο και αυτή τη νέα εκδήλωση. Πολύς κόσμος το ταύτισε με μια προσπάθεια διασκέδασης των κακών εντυπώσεων που έχουν δημιουργηθεί ως προς το έργο», σημείωσε ο κ. Παππάς.
«Οι απαιτήσεις του εργολάβου είναι πολύ ψηλές», όπως είπε, «έχουν ωστόσο μια αιτιολόγηση». «Το ύψος της αποζημίωσης, όμως, δε γνωρίζει κανείς αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ή αν είναι υπερβολικό. Θα έπρεπε να μπούμε σε μια διαδικασία οικονομικού συμβιβασμού προκειμένου να λυθούν και να λειανθούν πολλά απ’τα υπάρχοντα προβλήματα. Σε περίπτωση μη συνέχισης του εργολάβου, η Αττικό Μετρό διατείνεται ότι θα χρειαστούν έξι μήνες με ένας χρόνος για τον ορισμό νέου αναδόχου. Σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο, αυτό μπορεί να διαρκέσει μέχρι και τρία χρόνια. Αν κάποιος απ’την πολιτική ηγεσία μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι δεν τίθεται κίνδυνος απένταξης του έργου, τότε ίσως τελικά μετά την αποφώνηση του εργολάβου, η νέα δημοπράτηση να είναι η μοναδική λύση ή κι ένα όπλο απέναντι στις υπερβολικές απαιτήσεις του εργολάβου», εξήγησε ο γραμματέας των εργαζομένων του μετρό.
Όσον αφορά τις συμβάσεις των εργαζομένων, ανέφερε πως δεν έχει γίνει καμία κίνηση ανανέωσης των συμβάσεων αλλά δεν προχώρησε και η διαδικασία απόλυσης των υπολοίπων εργαζομένων του επιστημονικού προσωπικού. Όλα εξαρτώνται απ΄την 9η Δεκεμβρίου. Επιπρόσθετα, τα προβλήματα των απαλλοτριώσεων δεν έχουν λυθεί, χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις και όσον αφορά τα αρχαιολογικά μέτωπα, «αν όλα πάνε καλά, θα φύγουμε απ’αυτόν τον σκόπελο μέσα σε δύο χρόνια», είπε ο κ. Παππάς. Το έργο με τα τωρινά δεδομένα θα είναι έτοιμο μετά το 2023.
Αξίζει να σημειωθεί η δήλωση του κ.Κωνσταντινίδη ότι φυσικά θα υπάρχει και wi-fi στους συρμούς, κάτι που δεν είναι αυτονόητο αλλά είναι αναγκαίο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.