reporter.gr,22/12/2015
Λίγο απέχουμε πλέον από το να χαρακτηρίσουμε και το 2015 ως μια χαμένη χρονιά για το Μετρό, κυρίως για το project στη Θεσσαλονίκη.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης σχεδόν είχε δεσμευτεί για επίτευξη συμφωνίας με την κοινοπραξία από… τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, το θέμα πήγε για τις αρχές Δεκεμβρίου αλλά πλέον έρχονται και τα Χριστούγεννα.
Εάν δεν έχουμε κάποιο deal-έκπληξη στο φίνις της χρονιάς, και υπό την πίεση των κινητοποιήσεων από πλευράς εργαζόμενων, μάλλον στην κυβέρνηση εξετάζουν τη λύση μιας ενδιάμεσης συμφωνίας-γέφυρας ώστε να επανεκκινήσουν τα έργα κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης καθώς η υπογραφή οριστικής συμβιβαστικής συμφωνίας με την ανάδοχο κοινοπραξία μάλλον μεταφέρεται για το 2016, με ορίζοντα το πρώτο τρίμηνο ή και εξάμηνο. Τότε αναμένεται να εκδοθούν και οι αποφάσεις της διαιτησίας στην οποία έχουν προσφύγει η κοινοπραξία και η Αττικό Μετρό.
Το θέμα είναι… ποια μπορεί να είναι αυτή η συμβιβαστική-ενδιάμεση λύση που θα μας πάει μέχρι την… συμβιβαστική-τελική λύση του 2016 όπου και θα χρειαστεί να ξεπεραστούν τεχνικά και χρηματοδοτικά ζητήματα (της κοινοπραξίας αυτά); Πόσο θα στοιχίσει; Θα είναι δεσμευτική και κυρίως θα… εφαρμοστεί; Οι κατασκευαστές πάντως «χτυπάνε καμπανάκι» καθώς το έργο σέρνεται, ενώ ήδη υποτίθεται ότι «τρέχει» και η επέκταση του Μετρό (προς Καλαμαριά), κι ενώ για τη βασική γραμμή ακούγεται ότι το ποσό της διαιτησίας που θα επιδικαστεί στην κοινοπραξία ενδέχεται να φτάσει και στα 200 εκατ. ευρώ (ήδη έχουν επιδικαστεί 90 εκατ. ευρώ).
Ίσως μάλιστα, το ποσό των 200 εκατ. να αποτελέσει και μια βάση οικονομικής συμφωνίας μεταξύ δημοσίου και κατασκευαστών. Κοντός ψαλμός αλληλούια.
Πάντως, πληροφορίες της αγοράς θέλουν την Αττικό Μετρό πρόσφατα να πλήρωσε σχεδόν 30,8 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία ως κομμάτι των απαιτήσεων της τελευταίας που έχουν πάει σε διαιτησία. Μένει να δούμε, εφόσον ευσταθεί η πληροφορία, αν έχουμε να κάνουμε με μια κίνηση «καλής θέλησης» από πλευράς δημοσίου με την παροχή «εορταστικού μποναμά» προς τους κατασκευαστές με στόχο την προσέγγισή τους προκειμένου το έργο να μπει και πάλι σε τροχιά υλοποίησης.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης σχεδόν είχε δεσμευτεί για επίτευξη συμφωνίας με την κοινοπραξία από… τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, το θέμα πήγε για τις αρχές Δεκεμβρίου αλλά πλέον έρχονται και τα Χριστούγεννα.
Εάν δεν έχουμε κάποιο deal-έκπληξη στο φίνις της χρονιάς, και υπό την πίεση των κινητοποιήσεων από πλευράς εργαζόμενων, μάλλον στην κυβέρνηση εξετάζουν τη λύση μιας ενδιάμεσης συμφωνίας-γέφυρας ώστε να επανεκκινήσουν τα έργα κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης καθώς η υπογραφή οριστικής συμβιβαστικής συμφωνίας με την ανάδοχο κοινοπραξία μάλλον μεταφέρεται για το 2016, με ορίζοντα το πρώτο τρίμηνο ή και εξάμηνο. Τότε αναμένεται να εκδοθούν και οι αποφάσεις της διαιτησίας στην οποία έχουν προσφύγει η κοινοπραξία και η Αττικό Μετρό.
Το θέμα είναι… ποια μπορεί να είναι αυτή η συμβιβαστική-ενδιάμεση λύση που θα μας πάει μέχρι την… συμβιβαστική-τελική λύση του 2016 όπου και θα χρειαστεί να ξεπεραστούν τεχνικά και χρηματοδοτικά ζητήματα (της κοινοπραξίας αυτά); Πόσο θα στοιχίσει; Θα είναι δεσμευτική και κυρίως θα… εφαρμοστεί; Οι κατασκευαστές πάντως «χτυπάνε καμπανάκι» καθώς το έργο σέρνεται, ενώ ήδη υποτίθεται ότι «τρέχει» και η επέκταση του Μετρό (προς Καλαμαριά), κι ενώ για τη βασική γραμμή ακούγεται ότι το ποσό της διαιτησίας που θα επιδικαστεί στην κοινοπραξία ενδέχεται να φτάσει και στα 200 εκατ. ευρώ (ήδη έχουν επιδικαστεί 90 εκατ. ευρώ).
Ίσως μάλιστα, το ποσό των 200 εκατ. να αποτελέσει και μια βάση οικονομικής συμφωνίας μεταξύ δημοσίου και κατασκευαστών. Κοντός ψαλμός αλληλούια.
Πάντως, πληροφορίες της αγοράς θέλουν την Αττικό Μετρό πρόσφατα να πλήρωσε σχεδόν 30,8 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία ως κομμάτι των απαιτήσεων της τελευταίας που έχουν πάει σε διαιτησία. Μένει να δούμε, εφόσον ευσταθεί η πληροφορία, αν έχουμε να κάνουμε με μια κίνηση «καλής θέλησης» από πλευράς δημοσίου με την παροχή «εορταστικού μποναμά» προς τους κατασκευαστές με στόχο την προσέγγισή τους προκειμένου το έργο να μπει και πάλι σε τροχιά υλοποίησης.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.