cnn.gr,28/03/2016
Έπειτα από τέσσερα χρόνια απραξίας, ο μετροπόντικας «Ηρακλής» έπιασε και πάλι δουλειά στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο «Ηρακλής» θα κινείται με ταχύτητα δέκα μέτρων ανά ημέρα, ενώ εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Άκτωρ» ώστε σταδιακά να δοθεί υπόσταση στη διπλή σήραγγα της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι δύο μετροπόντικες, που μετονομάστηκαν από Γιωρίκας και Κωστίκας σε Ηρακλής και Άκτωρ, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας εποχής για το έργο, είναι απαραίτητη, καθώς το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μία σήραγγα ανά κατεύθυνση, σε αντίθεση με εκείνο της Αθήνας όπου η σήραγγα είναι μία.
Την επανεκκίνηση του Μετροπόντικα εγκαινίασε στο εργοτάξιο του σταθμού «Νέα Ελβετία» ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σύμφωνα με τον οποίο το γεγονός ότι το έργο ξεκινά ξανά είναι η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη τόσους μήνες.
Οι δύο μετροπόντικες, που μετονομάστηκαν από Γιωρίκας και Κωστίκας σε Ηρακλής και Άκτωρ, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας εποχής για το έργο, είναι απαραίτητη, καθώς το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μία σήραγγα ανά κατεύθυνση, σε αντίθεση με εκείνο της Αθήνας όπου η σήραγγα είναι μία.
Την επανεκκίνηση του Μετροπόντικα εγκαινίασε στο εργοτάξιο του σταθμού «Νέα Ελβετία» ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σύμφωνα με τον οποίο το γεγονός ότι το έργο ξεκινά ξανά είναι η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη τόσους μήνες.
Ο ίδιος υπενθύμισε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ότι η πρόσθετη σύμβαση για τις αρχαιολογικές εργασίες του Μετρό, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει ήδη υπογραφεί στη βάση των δεσμεύσεων του υπουργείου.
Πρόσθεσε ότι οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται. Ο υπουργός επισήμανε ακόμη ότι «δεν υπάρχει θέμα ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, που έχει τόσο ταλαιπωρήσει την πόλη», αφού η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού είναι αναγκαία.
Σε σχέση με τη συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία αφορά όλα τα έργα εκτός εκείνων του πολιτικού μηχανικού, επισήμανε ότι σκοπός είναι αυτή να συμπεριληφθεί σε ευρύτερο πακέτο, που θα περιλαμβάνει και άλλα έργα και μελέτες (πχ, για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο). ¨Θα σταματήσουμε να βλέπουμε τα έργα μεμονωμένα και αποσπασματικά¨ εξήγησε.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020. Αυτό προέκυψε από τις δηλώσεις τόσο του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλου, όσο και του προέδρου του ΑΚΤΩΡΑ, Δημήτρη Κούτρα. Σύμφωνα με τον κ.Μυλόπουλο, τα έργα πολιτικού μηχανικού (δηλαδή το κατασκευαστικό κομμάτι της βασικής γραμμής) αναμένεται να είναι έτοιμα σε έναν χρόνο από σήμερα, ενώ η βασική γραμμή σχεδιάζεται να λειτουργήσει έως το 2020. Την ετοιμότητα για παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ.Κούτρας, επισημαίνοντας ότι ¨θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020¨, ενώ το ίδιο έτος αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Πρόσθεσε ότι οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται. Ο υπουργός επισήμανε ακόμη ότι «δεν υπάρχει θέμα ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, που έχει τόσο ταλαιπωρήσει την πόλη», αφού η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού είναι αναγκαία.
Σε σχέση με τη συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά, η οποία αφορά όλα τα έργα εκτός εκείνων του πολιτικού μηχανικού, επισήμανε ότι σκοπός είναι αυτή να συμπεριληφθεί σε ευρύτερο πακέτο, που θα περιλαμβάνει και άλλα έργα και μελέτες (πχ, για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο). ¨Θα σταματήσουμε να βλέπουμε τα έργα μεμονωμένα και αποσπασματικά¨ εξήγησε.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020. Αυτό προέκυψε από τις δηλώσεις τόσο του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλου, όσο και του προέδρου του ΑΚΤΩΡΑ, Δημήτρη Κούτρα. Σύμφωνα με τον κ.Μυλόπουλο, τα έργα πολιτικού μηχανικού (δηλαδή το κατασκευαστικό κομμάτι της βασικής γραμμής) αναμένεται να είναι έτοιμα σε έναν χρόνο από σήμερα, ενώ η βασική γραμμή σχεδιάζεται να λειτουργήσει έως το 2020. Την ετοιμότητα για παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ.Κούτρας, επισημαίνοντας ότι ¨θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020¨, ενώ το ίδιο έτος αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.