Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

Άκτωρ: Κατάφερε να ολοκληρώσει το Μετρό Θεσσαλονίκης και βάζει μπροστά και για τις επεκτάσεις

bankingnews.gr, 08/03/2017
Μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής σειρά παίρνουν οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Κορδελιό, Ευκαρπία και Αεροδρόμιο
Στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης μπαίνει το πολύπαθο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στους κατοίκους της πόλης το 2020...
Η υποκατάσταση της χρεοκοπημένης κοινοπραξίας υπό την ΑΕΓΕΚ από τον Άκτωρα ήταν καθοριστικός παράγοντας για την ομαλή εκτέλεση του έργου, το οποίο ξεκίνησε το 2006!
Πάντως οι τεχνικές υπηρεσίες δεν είναι ακόμη σε θέση να απαντήσουν αν η γραμμή θα κινείται μέσω του σταθμού Βενιζέλου, ενώ αυτός ακόμη θα κατασκευάζεται ή θα σταματά στο σταθμό Αγ. Σοφίας (ή και σ αυτόν του Συντριβανίου στην περίπτωση που τα νέα ευρήματα, τα οποία τυχόν εντοπισθούν και εκεί, απαιτήσουν αναθεώρηση του σχεδιασμού του σταθμού).
Όσον αφορά τα αρχαία στη στάση «Βενιζέλου» του μετρό θα διατηρηθούν σε ποσοστό 91% σε έκταση 1.313 τ.μ.
Οι επιβάτες του μετρό θα έχουν πρόσβαση από δύο σημεία στο σημερινό ύψος της διασταύρωσης των οδών Βενιζέλου και Εγνατία από την βόρεια είσοδο στην πλατεία Αλκαζάρ και από τη νότια είσοδο στην πλατεία Καπνεργάτη. Οι δύο είσοδοι θα επικοινωνούν με διάφανη πεζογέφυρα, από την οποία οι κινούμενοι σε αυτήν πολίτες, θα μπορούν να βλέπουν στο κάτω επίπεδο (-1 και -2) τα αρχαία ευρήματα.
Στο επίπεδο -3 θα βρίσκονται τα εκδοτήρια των εισιτηρίων για το μετρό και στο επίπεδο -4 (σε βάθος συνολικά 30 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους) θα βρίσκονται οι σήραγγες και οι αποβάθρες και στο επίπεδο -5 οι τροχιές.
Όλοι οι χώροι του μετρό θα είναι απολύτως προσβάσιμοι σε ΑΜΕΑ.
Μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής σειρά παίρνουν οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Κορδελιό, Ευκαρπία και Αεροδρόμιο.
Ήδη η Αττικό Μετρό έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα -και όχι μόνο- για την ανεύρεση χρηματοδότησης, κυρίως όμως για την ωρίμανση του έργου, για να γίνουν οι πρόδρομες εργασίες και να μην υπάρχουν πάλι τα προβλήματα που υπήρχαν στη στη βασική γραμμή.
Αναφερόμενος στο θέμα αυτό ο Υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης ανέφερε σχετικά: «θεωρώ ότι τα χρονοδιαγράμματα πρέπει να ανακοινώνονται όταν έχουν κλείσει όλα τα θέματα της ωρίμανσης των έργων, της χρηματοδότησης των έργων και των διαδικασιών που μένουν να γίνουν. Γι’ αυτό θα μου επιτρέψετε οι ανακοινώσεις για τις επεκτάσεις να γίνουν όταν έχουν κλείσει όλα αυτά».

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

Δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.