Αγγελιοφόρος, 03/09/2008
«Εμείς την υποθαλάσσια δεν την εγκαταλείπουμε». Με αυτήν τη φράση ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, εξέφρασε την απόφαση της κυβέρνησης να υλοποιήσει το έργο, που, όμως, καθυστερεί να ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο. Η υποθαλάσσια, όπως είπε ο υπουργός, «κόλλησε» στις προσφυγές «μιας μειοψηφίας Θεσσαλονικέων» στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, που, παρά τις αποφάσεις τριών υπουργών Πολιτισμού, ακόμη προτείνει αλλαγές. Στο πλευρό του κ. Σουφλιά είναι και η τοποθέτηση του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που υποστηρίζει πως το έργο είναι απολύτως απαραίτητο και πρέπει να γίνει, ενώ στηλιτεύει τη στάση του ΚΑΣ, που, όπως αναφέρει το ΤΕΕ/ΤΚΜ, «για πρώτη φορά παρεμβαίνει ακόμη και στον τρόπο κατασκευής ενός έργου, προτείνοντας να γίνει με μετροπόντικα!».
«Εχει μπλοκαριστεί»
«Το μόνο έργο, που δεν ξεκίνησε ακόμα, από αυτά που δεσμευτήκαμε να υλοποιήσουμε είναι η υποθαλάσσια. Oμως, γι' αυτό δεν ευθύνεται ούτε το ΥΠΕΧΩΔΕ ούτε ο ομιλών, που έθεσε το έργο σε προτεραιότητα για να ικανοποιήσει ένα αίτημα που επί πολλά χρόνια διατύπωναν σχεδόν όλοι οι φορείς της πόλης. Η υποθαλάσσια έχει μπλοκαριστεί στο ΣτΕ με προσφυγές από μια μικρή μειοψηφία Θεσσαλονικέων. Περιμένουμε τις αποφάσεις. Δεχόμαστε κριτική όταν έχουμε μερίδιο ευθύνης. Υπάρχουν αποφάσεις τριών υπουργών Πολιτισμού (Βενιζέλος, Τατούλης, Βουλγαράκης) ότι μπορούμε να προχωρήσουμε στην κατασκευή όπως προέβλεπε η μελέτη. Πρέπει κάποια στιγμή να βάζουμε μπροστά, ακόμη κι αν κάτι μας ενοχλεί, το συλλογικό συμφέρον. Δεν κατηγορώ κανέναν για τις διαφορετικές απόψεις, αλλά οι οριστικές αποφάσεις ελήφθησαν. Δεν υπάρχει νόημα σε αντιδράσεις. Το έργο δεν εγκαταλείπεται», είπε ο υπουργός.
O ίδιος διευκρίνισε ότι «το ΣτΕ ζήτησε να αποφανθεί το ΚΑΣ για το έργο κι εμείς ζητήσαμε την άποψη του υπουργείου Πολιτισμού όπως οφείλαμε και πήραμε το "πράσινο φως". Τώρα το ΚΑΣ λέει ότι το έργο πρέπει να γίνει στην περιοχή του λιμανιού, με μετροπόντικα, κι εμείς περιμένουμε την τελική απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού και του ΣτΕ. Oλα αυτά θα καθορίσουν και το χώρο του εργοταξίου, ενώ η ανατολική έξοδος έχει καθοριστεί από τη σύμβαση και δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτό».
Το μετρό
Σε ό,τι αφορά το έτερο μεγάλο έργο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το μετρό, ο υπουργός δήλωσε ικανοποιημένος από την πρόοδο των εργασιών, παρότι αναγνώρισε πως υπήρξε καθυστέρηση τριών μηνών εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετώπισε μία εκ των εταιριών της κοινοπραξίας, η ΑΕΓΕΚ.
«Το μετρό είναι μια επένδυση 1,1 δισ. ευρώ για τη βασική γραμμή των 9,6 χλμ. και των 13 σταθμών, ενώ εξασφαλίστηκαν και τα πρώτα 335 εκατ. ευρώ από την Τέταρτη Προγραμματική Περίοδο, για τις επεκτάσεις του προς την Καλαμαριά (πέντε χλμ. και δύο σταθμοί) και τη Σταυρούπολη, συνολικού μήκους δέκα χλμ. με δέκα σταθμούς. Το έργο εξελίσσεται εντός χρονοδιαγράμματος, παρότι καθυστέρησε τρεις μήνες από τα προβλήματα της ΑΕΓΕΚ. Εχουν δοθεί και ορισμένες παρατάσεις σε επιμέρους προθεσμίες λόγω σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, μετατοπίσεων δικτύων και παράδοσης των χώρων για τα εργοτάξια, όμως δεν πρόκειται να επηρεάσουν την τελική παράδοση του έργου. Αντίστοιχα προβλήματα υπήρξαν και στο μετρό της Αθήνας, όπου πέρασαν 17 μήνες για να εγκατασταθεί το πρώτο εργοτάξιο», τόνισε ο κ. Σουφλιάς.
O ίδιος είδε την έναρξη συναρμολόγησης του πρώτου μετροπόντικα, που άρχισε χτες στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και είπε πως θα διανοίγει σήραγγα δέκα μέτρων ημερησίως σε βάθος από 16 ώς 31 μέτρα. Μόλις «φύγει» από τον πρώτο σταθμό ο μετροπόντικας, θα αρχίσει τη διάνοιξη της ανεξάρτητης σήραγγας ο δεύτερος. O πρώτος μετροπόντικας αναμένεται να πιάσει δουλειά το Δεκέμβριο, ενώ σύντομα θα αρχίσει και η συναρμολόγηση του δεύτερου. O υπουργός είπε πως τα μηχανήματα θα δουλεύουν αθόρυβα και χωρίς οχλήσεις από τη λειτουργία τους για την πόλη και έχουν μήκος 90 μέτρων, βάρος 400 τόνων και διαθέτουν ασπίδα εξισορρόπησης της πίεσης του εδάφους για ελαχιστοποίηση των καθιζήσεων.
Αρχαιολογική ανασκαφή
Στο πλαίσιο κατασκευής του μετρό, πραγματοποιείται η μεγαλύτερη ενιαία αρχαιολογική ανασκαφή της Θεσσαλονίκης (20.000 τ.μ.) και μέρος των ευρημάτων θα αναδειχτούν στους σταθμούς του μετρό και στο «Αλκαζάρ», που θα μετατραπεί σε μουσείο με χρηματοδότηση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Ηδη απασχολούνται στο μετρό 3.000 εργαζόμενοι -αριθμός που θα διπλασιαστεί-, ενώ υπολογίζεται πως το μετρό θα εξυπηρετεί καθημερινά 250.000 μετακινήσεις. Σε ό,τι αφορά τα χώματα των εκσκαφών θα συνεχίσουν να διοχετεύονται στον έκτο προβλήτα του λιμανιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.