Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Τα 4 εργοτάξια του μετρό που «καίνε»

Αγγελιοφόρος, 30/12/09


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Γύρω γύρω το μετρό και στη μέση τα άδεια μαγαζιά... Κάπως έτσι νιώθουν οι έμποροι και οι επαγγελματίες που βρίσκονται γύρω από τα εργοτάξια όπου εκτελούνται έργα κατασκευής του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά.
Τέσσερα είναι τα εργοτάξια του μετρό που... καίνε, καθώς βρίσκονται γύρω από καταστήματα και επιχειρήσεις. Πρόκειται για τα εργοτάξια στην πλατεία Δημοκρατίας, τη Βενιζέλου, την Αγίας Σοφίας και την Αναλήψεως.
Εξάλλου, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης προχώρησε στη συγκρότηση συντονιστικής επιτροπής για την παρακολούθηση των εργασιών του μετρό, στην οποία, εκτός από τον πρόεδρο, Μιχάλη Ζορπίδη, μετέχουν επαγγελματίες από τα «καυτά» εργοτάξια. Η επιτροπή θα μεταφέρει στη διοίκηση της «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, ζητώντας λύσεις.
«Το έργο είναι μεγάλο και σημαντικό. Ομως για χάρη του δεν πρέπει να σβήσουν μαγαζιά και επιχειρήσεις. Γι' αυτό θα παρακολουθούμε στενά τις διαδικασίες υλοποίησής του και θα ζητάμε μέτρα ανακούφισης των επαγγελματιών», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης.
Πλατεία Δημοκρατίας
Εκατόν πενήντα τέσσερις καταστηματάρχες και επιχειρηματίες πλήττονται από τα έργα του μετρό στην πλατεία Δημοκρατίας. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εργοτάξια του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά, καθώς ξεκινά από τη συμβολή της οδού Μοναστηρίου με την 26ης Οκτωβρίου και, με μέτωπο προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, εκτείνεται σε μήκος περίπου 700 μέτρων.
Οι καταστηματάρχες, όπως σημειώνει ο εκπρόσωπός τους, Γιάννης Διαβάτης, ζητούν στο μέσο του εργοταξίου να δημιουργηθεί μία διάβαση για τους πεζούς, ώστε να μπορούν να διασχίζουν κάθετα την οδό Μοναστηρίου. «Αντιλαμβανόμαστε ότι οι λαμαρίνες δεν είναι δυνατό να απομακρυνθούν, επειδή από πίσω υπάρχουν σκάμματα. Ωστόσο, σε κάποια σημεία γίνεται να αντικατασταθούν από πλέγματα, ενώ και η δημιουργία μιας διάβασης θα μας δώσει ανάσα. Επιπλέον, πρέπει οπωσδήποτε να επιταχυνθούν οι εργασίες», αναφέρει ο κ. Διαβάτης. Ο ίδιος εξηγεί ότι πίσω από τις λαμαρίνες δεν υπάρχει ένα μεγάλο, ενιαίο σκάμμα μήκους 700 μέτρων, αλλά δύο μικρότερα. «Τα σκάμματα απέχουν μεταξύ τους περί τα 150 μέτρα. Οπότε είναι πολύ εύκολο στο κενό αυτό να δημιουργηθεί η διάβαση των πεζών», υπογραμμίζει.
Βενιζέλου

Η επιτάχυνση των εργασιών είναι το ζητούμενο για τους καταστηματάρχες της Βενιζέλου, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό τους, Δημήτρη Κοροκυθάκη. «Στο δικό μας εργοτάξιο απομακρύνθηκαν, σε κάποιο βαθμό, οι λαμαρίνες και αντικαταστάθηκαν από πλέγματα. Ωστόσο, σε ένα μικρό κομμάτι, στη συμβολή της Βενιζέλου με την Εγνατία, στο νότιο τμήμα της οδού, υπάρχει ένα όρυγμα στο οποίο εργάζονται αρχαιολόγοι. Απευθύνουμε έκκληση να ''τρέξουν'' την ανασκαφή, για να μπορέσει να ανοίξει ο δρόμος. Σήμερα, όπως έχει η κατάσταση, οι πελάτες δύσκολα προσεγγίζουν τα καταστήματά μας. Θα προσπαθήσουμε να αντέξουμε, καθώς το μετρό είναι ένα μεγάλο έργο που το έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη. Τουλάχιστον, όμως, ας μας δώσουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, για να ξέρουμε πόση υπομονή χρειάζεται ακόμα από την πλευρά μας», υπογραμμίζει ο κ. Κοροκυθάκης.
Ο ίδιος αναφέρεται και στη στάση του ΟΑΣΘ που υπήρχε επί της Εγνατία, μεταξύ των οδών Χαλκέων και Βενιζέλου, ζητώντας την επαναφορά της.
Αγίας Σοφίας
«Παλιά οι Θεσσαλονικείς διέσχιζαν την Εγνατία από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την Καμάρα. Σήμερα αυτό δε συμβαίνει. Στη δική μας περιοχή το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο, καθώς στα καταστήματά μας ο τζίρος έχει πέσει, σε σχέση με πέρσι, 50%», αναφέρει ο εκπρόσωπος των καταστηματαρχών της Αγίας Σοφίας, Χαράλαμπος Χριστοφορίδης.
Ο ίδιος σημειώνει ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ισχύουν ωθούν τον κόσμο στο να παρακάμπτει την περιοχή της Αγίας Σοφίας και να κινείται μέσω άλλων οδών. «Επιπλέον, τα σημεία που βρίσκονται πίσω από τις λαμαρίνες, το τελευταίο διάστημα, μόλις πέσει το σκοτάδι, αποτελούν στέκι ναρκομανών. Ηδη στο δικό μου κατάστημα ένα βράδυ έσπασαν το τζάμι», υπογραμμίζει ο κ. Χριστοφορίδης, ο οποίος ζητά μετ' επιτάσεως την επιτάχυνση των εργασιών. «Πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά το προσωπικό που εργάζεται στα εργοτάξια του μετρό και να ανέβουν οι ταχύτητες. Το έργο έχει την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών. Ομως και η αγορά πρέπει να αντέξει. Κι αυτό θα γίνει μόνον αν αλλάξουν οι ρυθμοί», καταλήγει.
Αναλήψεως
Αντικατάσταση των λαμαρινών από πλέγματα, ενίσχυση του φωτισμού, αλλά και ενημερωτικές πινακίδες που θα καθοδηγούν τους πεζούς για τις... διαδρομές ανάμεσα στις λαμαρίνες ζητούν οι καταστηματάρχες της Δελφών, που βρίσκονται μεταξύ των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα, όπου κατασκευάζεται ο σταθμός του μετρό Αναλήψεως, διά του εκπροσώπου τους, Σταμάτη Κεραστάρη.
«Εχουμε γίνει... αόρατοι για τους περαστικούς. Δεν είναι μόνο δύσκολο να μας προσεγγίσει κάποιος, αλλά και να φύγει, καθώς δεν υπάρχουν περάσματα. Οι ιθύνοντες του μετρό μας υποσχέθηκαν ότι θα αντικαταστήσουν τις λαμαρίνες με πλέγματα, αλλά ακόμα είμαστε... στο περίμενε. Επιπλέον, το σκοτάδι αποτελεί έναν από τους μεγάλους μας εχθρούς, καθώς, σε συνδυασμό με τις λαμαρίνες, μας απομονώνει από περαστικούς και γείτονες, μετατρέποντάς μας σε εύκολο στόχο για τον οποιονδήποτε», επισημαίνει ο κ. Κεραστάρης.
Ο ίδιος λέει ότι ένα ακόμη πρόβλημα που τους απασχολεί είναι το ότι δε γνωρίζουν το χρονοδιάγραμμα των εργασιών.
Σύμφωνα με το διευθυντή της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Ευάγγελο Γαλούση, την επόμενη εβδομάδα θα δημιουργηθεί διάβαση στο εργοτάξιο της πλατείας Δημοκρατίας, ενώ οποιαδήποτε άλλη αλλαγή θα γίνει μετά τις γιορτές. «Σε κάθε περίπτωση, το πνεύμα θα είναι ένα: η ανακούφιση των επαγγελματιών», υπογραμμίζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.