ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Στα... χαρτιά παραμένει η «προίκα» του μετρό για τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή οι 3.700 θέσεις στάθμευσης που προγραμματίστηκαν ως... πακέτο με τη βασική γραμμή του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά, που εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία.
Οι 3.700 θέσεις, βάσει του σχεδιασμού, πρόκειται να βρίσκονται σε πέντε πάρκινγκ, δυτικά, στο κέντρο και ανατολικά της πόλης. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, τα πάντα παραμένουν σχέδιο επί χάρτου.
Οι θέσεις όπου θα κατασκευαστούν οι χώροι στάθμευσης θεωρούνται νευραλγικές, καθώς βρίσκονται στα δύο άκρα του μετρό, αλλά και στο κέντρο της πόλης.
Πιο συγκεκριμένα, δύο υπόγειοι χώροι στάθμευσης προβλέπεται να κατασκευαστούν γύρω από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, το σημείο εκκίνησης του μετρό. Και οι δύο θα εκτείνονται σε τέσσερα επίπεδα, ενώ η χωρητικότητά τους θα είναι 450 και 600 θέσεις αντίστοιχα.
Αλλα δύο πάρκινγκ προβλέπονται στο κέντρο της πόλης, στο Πανεπιστήμιο, που θα εκτείνονται σε τέσσερις υπόγειους ορόφους και θα διαθέτουν από 1.000 θέσεις στάθμευσης. Το ένα θα βρίσκεται στην πλατεία Χημείου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το άλλο στο Πολυτεχνείο. Ενα πάρκινγκ προβλέπεται τέλος στην ανατολική πλευρά της πόλης, στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα βρίσκεται το τέρμα του μετρό. Το γκαράζ αυτό θα διαθέτει 650 θέσεις στάθμευσης, οι οποίες θα βρίσκονται σε ένα υπόγειο, στο ισόγειο και σε δύο ορόφους που, σύμφωνα με την προμελέτη, θα κατασκευαστούν.
Με βάση το σχεδιασμό αυτό καθημερινά θα εξυπηρετούνται χιλιάδες ΙΧ, τα οποία δε θα μπαίνουν στο κέντρο της πόλης, αλλά οι ιδιοκτήτες τους, φτάνοντας στις παρυφές του, θα χρησιμοποιούν το μετρό για τις μετακινήσεις τους.
Το Πανεπιστήμιο
«Δεν ξέρω τι περιμένουν οι ιθύνοντες της "Αττικό Μετρό" και δεν ξεκινούν τις μελέτες για τα πάρκινγκ», σημειώνει ο αντιπρύτανης Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του ΑΠΘ, Ανδρέας Γιαννακουδάκης.
Για τα δύο πάρκινγκ που προβλέπεται να κατασκευαστούν στο πανεπιστήμιο υπάρχει σχετική πρόβλεψη σε μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας που υπογράφηκε μεταξύ των πρυτανικών αρχών του Αριστοτελείου και της «Αττικό Μετρό ΑΕ». Το μνημόνιο αυτό υπογράφηκε το Μάρτιο του 2007 και, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει ότι το 50% των θέσεων θα παραχωρηθεί στο ΑΠΘ, ενώ το υπόλοιπο 50% θα το εκμεταλλευτεί για τα επόμενα 50 χρόνια η «Αττικό Μετρό» προς όφελος των μετακινουμένων με το μετρό.
Ο κ. Γιαννακουδάκης αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα οι καθυστερήσεις ενδέχεται να οφείλονται στην επικείμενη αλλαγή ηγεσίας της «Αττικό Μετρό» και στην αναμενόμενη μεταφορά της ευθύνης διοίκησης και εποπτείας του έργου της Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη. «Ομως, οι καθυστερήσεις δεν είναι των τελευταίων μηνών», υπογραμμίζει ο αντιπρύτανης του ΑΠΘ.
Ο ίδιος, εξάλλου, υποστηρίζει ότι ακόμη κι αν αρχίσει σήμερα η εκπόνηση των σχετικών μελετών, μαζί με την κατασκευή των πάρκινγκ, απαιτούνται τουλάχιστον τρία χρόνια, οπότε οι διαδικασίες πρέπει να επιταχυνθούν ώστε οι υπόγειοι χώροι στάθμευσης να ολοκληρωθούν εγκαίρως.
«Τα πάρκινγκ δε θα γίνουν μόνο για την πανεπιστημιακή κοινότητα, καθώς θα λειτουργήσουν προς όφελος όλης της πόλης. Ελπίζουμε ότι όταν οριστεί νέα διοίκηση, θα δει πιο... ζεστά το θέμα και θα δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες», καταλήγει ο κ. Γιαννακουδάκης.
Εξάλλου, ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Νίκος Μουσιόπουλος, δηλώνει ότι το πανεπιστήμιο περιμένει ομόφωνα και ομόψυχα την υλοποίηση του μνημονίου. «Αδημονούμε να υπάρξουν εξελίξεις, καθώς οι κωλυσιεργίες που καταγράφονται μέχρι σήμερα είναι σε βάρος του Πανεπιστημίου και της Θεσσαλονίκης. Ευελπιστώ ότι η καινούργια διοίκηση του μετρό θα ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της».
Στο μεταξύ, άλλες 1.000 θέσεις στάθμευσης προβλέπονται «πακέτο» με το μετρό στην πρώτη επέκτασή του, προς την Καλαμαριά, που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Μάιο. Το πάρκινγκ αυτό σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο τέρμα του μετρό, στη Μίκρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.