Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

«Χρυσάφι» το μετρό λόγω Ανθιμου

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 19/04/2010

 
Η τακτική του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθιμου θέτει εν αμφιβόλω την κατασκευή του σταθμού του μετρό στο «Παπάφειο», με απώτερο σκοπό να εκβιάσει την κυβέρνηση ώστε να αποκομίσει αντισταθμιστικά οφέλη...
Ενώ στις 15 Φεβρουαρίου 2008 έδινε την άδεια να κατασκευαστεί το εργοτάξιο του μετρό, πριν από 10 μέρες μπλόκαρε το έργο με κατάθεση αίτησης ασφαλιστικών μέτρων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της απαλλοτρίωσης του χώρου των 911 τ.μ. του αύλειου χώρου του ιδρύματος και, προφανώς, αντισταθμιστικά οφέλη.
Ομως, με τη στάση του αυτή ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ακυρώνει στην ουσία την κατασκευή του σταθμού του μετρό στην περιοχή του «Παπάφειου», «εκτοπίζοντας» από τη χρήση του μέσου τους κατοίκους όλης της ευρύτερης περιοχής που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν και να χρησιμοποιήσουν το μετρό.
Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επισημαίνει ότι με τη στάση του ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ανατρέπει ριζικά τον τρόπο κατασκευής που έχει επιλεγεί. Δηλαδή, πρώτα να γίνεται η κατασκευή ενός σταθμού και μετά να περνούν από τον ήδη κατασκευασμένο σταθμό οι μετροπόντικες.
Η προσφυγή του μητροπολίτη Ανθιμου στο ΣτΕ υποχρεώνει το υπουργείο, την ανάδοχο «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και την κατασκευάστρια κοινοπραξία «AIASA» να προβούν πρώτα στη διέλευση των μετροπόντικων από την προκαθορισμένη χάραξη και μετά να προχωρήσουν στην κατασκευή του σταθμού. Κάτι που, φυσικά, επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του έργου και αυξάνει το κόστος κατασκευής.
Ομως, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, υπάρχει πάντα η πιθανότητα οι καθυστερήσεις λόγω της προσφυγής Ανθιμου στο ΣτΕ να είναι τέτοιες που ο σταθμός να μην έχει κατασκευαστεί ακόμη και όταν έχει ολοκληρωθεί όλο το έργο.
Την κατάπληξή του για την προσφυγή του μητροπολίτη Ανθιμου εκφράζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Οικονομίδης. «Θεωρώ, αν μη τι άλλο, απαράδεκτο για τον μητροπολίτη να συμπεριφέρεται ως μάνατζερ real estate company αντί να βάζει μπροστά το συμφέρον της πόλης».
Στο μεταξύ, προβλήματα ανακύπτουν στην κατασκευή του σταθμού στην Ανάληψη εξαιτίας του πολύ περιορισμένου χώρου στον οποίο πρέπει να αναπτυχθεί το εργοτάξιο και να κατασκευαστεί ο σταθμός.
Στο μεταξύ, όμως, υπολογίζεται ότι οι μετροπόντικες θα φτάσουν εκεί πριν προλάβει να κατασκευαστεί ο σταθμός.
Η λύση που φαίνεται να επιλέγεται είναι να σταματήσουν οι μετροπόντικες στην Ανάληψη, να αποσυναρμολογηθούν -κάτι που θα γινόταν ούτως ή άλλως ώστε να συντηρηθούν-, να μεταφερθούν στο τέρμα του έργου στη Νέα Ελβετία και να ξεκινήσουν το σκάψιμο αντίστροφα, ώστε όταν θα φτάσουν στην Ανάληψη να έχει ήδη κατασκευαστεί ο σταθμός.
Ο Γ. Οικονομίδης βάζει τέλος στο θέμα της διαθεσιμότητας εργαζομένων του μετρό και δηλώνει ότι τέτοιο ζήτημα δεν υφίσταται.*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.