"Η", 21/01/2011
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης θα δοθούν 163 εκατ. ευρώ...
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης θα δοθούν 163 εκατ. ευρώ...
Του Κασσιανόυ Τζέλη«Ανάσα» για τις τεχνικές εταιρείες που υλοποιούν τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προκειμένου να καταβάλουν μισθούς και δάνεια, δίνει το υπουργείο Υποδομών. Ωστόσο, τα έργα θα παραμείνουν «παγωμένα εξαιτίας της εμπλοκής με τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τη Siemens.
Χθες, ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, ενέκρινε με απόφασή του τη διάθεση πίστωσης 358.657.000 ευρώ για τη μερική χρηματοδότηση του προγράμματος κατασκευών της Αττικό Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μέρος της οφειλής του Δημοσίου προς τις κατασκευαστικές εταιρείες για έργα που έχουν εκτελέσει στο παρελθόν. Για τα έργα που έχουν υλοποιηθεί για το Μετρό Θεσσαλονίκης και την κατασκευή των σταθμών μετεπιβίβασης εγκρίθηκε πίστωση 163 εκατ. ευρώ.
Μελέτες Για τις απαλλοτριώσεις και τις μελέτες της επέκτασης από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά εγκρίθηκε πίστωση 41,3 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη (έχει καθυστερήσει πάνω από δυο χρόνια) και αναμένεται προς το τέλος του μήνα να δοθούν τα τεύχη δημοπράτησης της β' φάσης. Αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν ενστάσεις, αναμένεται η ανάδειξη αναδόχου προς το καλοκαίρι.
Επίσης, εγκρίθηκε πίστωση 75,375 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση του έργου κατασκευής του σταθμού μετεπιβίβασης στο Χαϊδάρι και του αμαξοστασίου του Ελαιώνα.
Για σταθμούς και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό Αθηνών, εγκρίθηκε πίστωση 36,75 εκατ. ευρώ. Για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ελληνικό (από σταθμό «Αλ. Παναγούλης» μέχρι «Παλαιό Αεροδρόμιο») εγκρίθηκε πίστωση 41,25 εκατ. ευρώ.Από εκεί και πέρα, όμως, η εκτέλεση των έργων του Μετρό στην Αθήνα παραμένει παγωμένη λόγω Siemens, με το υπουργείο Υποδομών να αναμένει την απόφαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για το αν θα πρέπει να προχωρήσουν οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τη γερμανική εταιρεία για τα ηλεκτρομηχανολογικά του έργου ή θα πρέπει να γίνουν νέοι διαγωνισμοί.Το πότε η Επιτροπή θα ανακοινώσει την απόφασή της παραμένει άγνωστο.
Εν τω μεταξύ, το υπουργείο και η Αττικό Μετρό προχωρούν στις μελέτες για τη δημοπράτηση της νέας γραμμής 4. Το έργο που θα δημοπρατηθεί σε πρώτη φάση είναι η γράμμή Γαλάτσι -Ευαγγελισμός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.