Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Αττικό Μετρό προς Κοινοπραξία: Δεν διαπραγματευόμαστε τη σύμβαση

voria.gr,24/03/2014

Πού θα κινείται η απάντηση της Αττικό Μετρό στην ειδική δήλωση διακοπής των έργων που κατέθεσε η ανάδοχος κοινοπραξία
της Άννης Καρολίδου

Ή δουλεύετε και βρίσκετε το δίκιο σας στα δικαστήρια ή, αν δεν ακολουθήσετε τη σύμβαση, κηρύσσεστε έκπτωτοι και το έργο επαναδημοπρατείται. Αυτή, όπως πληροφορείται η Voria.gr, θα είναι η ουσία της απάντησης της Αττικό Μετρό Α.Ε., στην «ειδική δήλωση διακοπής έργων» που κατέθεσε στις 13 Μαρτίου ο ανάδοχος του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Η απάντηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., η οποία πρόκειται να κατατεθεί μεθαύριο Τετάρτη, θα απορρίπτει την έγγραφη δήλωση της αναδόχου κοινοπραξίας.

Για το θέμα, έχουν ξεσηκωθεί οι φορείς της πόλης, οι πολίτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκφράζουν αγανάκτηση και πικρία, κόμματα και παρατάξεις αυτοδιοικητικές τοποθετούνται δημόσια και δεν είναι λίγοι αυτοί που ζητούνε μία πανθεσσαλονίκια αντίδραση με αίτημα την κατασκευή του έργου χωρίς άλλες καθυστερήσεις.

Η εκτίμηση είναι ότι η ανάδοχος κοινοπραξία, ενόψει εκλογών, ασκεί πιέσεις για να πάει σε επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης και να πετύχει αυξημένο αντάλλαγμα. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, διεκδικεί επιπλέον 500 εκατομμύρια γιατί, όπως υποστηρίζει, «για άλλο έργο υπέγραψε και άλλο έργο βρέθηκε να εκτελεί» ( σ.σ. εργασίες που αυξάνουν το κόστος).

Η Αττικό Μετρό, δεν δέχεται ότι ευθύνεται για τις καθυστερήσεις και υποστηρίζει ότι το χρονοδιάγραμμα που πλέον προβλέπει ολοκλήρωση στα τέλη του 2016, είναι εγκεκριμένο και, συμφωνημένο με τον ανάδοχο.

Για την Αττικό Μετρό, τα όσα υποστηρίζει ο ανάδοχος είναι προφάσεις για να ικανοποιηθούν οι οικονομικές του απαιτήσεις. Σε ό,τι δε αφορά τα περί μη παράδοσης συγκεκριμένων χώρων εργοταξίων, η Αττικό Μετρό Α.Ε. ( διευθύνουσα αρχή), υποστηρίζει ότι υπάρχουν άλλοι που θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Συγκεκριμένα, ο σταθμός «Βενιζέλου» έχει κολλήσει, όπως υπογραμμίζεται, εξαιτίας της προσφυγής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ, για την υπόθεση των αρχαιοτήτων. Ο σταθμός της «Βούλγαρη», έχει επίσης καθυστερήσει λόγω απαλλοτριώσεων και του πάνε- έλα στα δικαστήρια, με αναβολές και κόντρα αναβολές. Το ίδιο ισχύει και για ένα τμήμα 190 τ.μ. στα όρια του cut & cover στη Νέα Ελβετία. Δηλαδή, καθυστερήσεις για τον ορισμό τιμών μονάδος για να γίνουν οι απαλλοτριώσεις.

Για την Αττικό Μετρό, ο εργολάβος έχει εργοτάξια ανοικτά για να προχωρήσει το έργο και οι καθυστερήσεις που παραπάνω αναφέρονται, αντιστοιχούν μόλις στο 5% του έργου.

Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα έχουν απορροφηθεί 417 εκατ. ευρώ ( περιλαμβανομένων 40 εκατ. ευρώ από την αναθεώρηση τιμών) από τα 1,052 δις. του συμβατικού προϋπολογισμού. Η πλευρά της Αττικό Μετρό, όπως πληροφορούμαστε ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει περίπτωση υπέρβασης της εργολαβικής αμοιβής και πως η κοινοπραξία, αν θέλει, θα πρέπει στη διαιτησία ή στα δικαστήρια να διεκδικήσει την ικανοποίηση των απαιτήσεών της. Δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Σε διαφορετική περίπτωση και αν προχωρήσει σε διακοπή των εργασιών, ο εργολάβος θα κηρυχτεί έκπτωτος και το έργο θα επαναδημοπρατηθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.