makthes, 08/04/2014
fkoutsamparis@makthes.gr
Οι φορείς μεταξύ άλλων διεκδικούν: νομοθετική παρέμβαση για επίλυση των διαφωνιών μεταξύ της “Αττικό Μετρό Α.Ε.” και του αναδόχου με ενεργοποίηση αποτελεσματικών διαιτητικών διαδικασιών, άμεση αντιμετώπιση των τεχνικών ζητημάτων, για τα οποία έχουν κατατεθεί λύσεις, διοίκηση του έργου από επαρκώς στελεχωμένο φορέα με έδρα τη Θεσσαλονίκη, σύνταξη νέου, ολοκληρωμένου και ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος και ενημέρωση των φορέων και των πολιτών, καθώς και διαρκής δίαυλος επικοινωνίας ιδιαίτερα με τους θιγόμενους επαγγελματίες.
ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΙ
Στο μεταξύ οι μετρόπληκτοι καταστηματάρχες κρίνουν ανεπαρκή τα μέτρα που προβλέπουν την επιδότηση εργοδοτικών εισφορών στον άξονα του μετρό, καθώς οι περισσότεροι εξ αυτών δεν διαθέτουν εργαζόμενους στα καταστήματά τους.
Από το πρόγραμμα αναμένεται να επωφεληθούν ελάχιστες επιχειρήσεις, κυρίως ξενοδοχεία και μεγάλα εμπορικά καταστήματα.
Τα κριτήρια υπαγωγής στο πρόγραμμα συζητήθηκαν χθες σε σύσκεψη στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης υπό το γ.γ. Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τριών επιμελητηρίων της πόλης, του Εμπορικού Συλλόγου, του περιφερειακού διευθυντή του ΟΑΕΔ, εκπροσώπων του ΕΚΘ και των εργαζομένων στο μετρό. Η επιδότηση θα γίνει από τον ΟΑΕΔ μέσω του Ενιαίου Ταμείου Εφαρμογής Κοινωνικής Πολιτικής, που έχει δεσμεύσει για αυτή τη δράση 3 εκατ. ευρώ και θα καλύψει μία περίοδο τουλάχιστον δύο ετών. Η εφαρμογή του υπολογίζεται από το Μάιο.
Στο πρόγραμμα θα ενταχθούν υφιστάμενες επιχειρήσεις (όχι αυτές που λειτουργούσαν και έκλεισαν ή όσες ανοίξουν) οι οποίες έχουν πρόσοψη στον άξονα του μετρό και πλήττονται από τη λειτουργία των εργοταξίων. Δυνατότητα ένταξης έχουν όχι μόνον οι ισόγειες επιχειρήσεις αλλά και όσες λειτουργούν σε ορόφους πολυκατοικιών των οποίων οι είσοδοι είναι μπροστά στον άξονα, για τις οποίες θα προβλεφθεί επιδότηση 50% των εργοδοτικών εισφορών. Όλες πρέπει να διατηρήσουν τον αριθμό θέσεων εργασίας στη διάρκεια του προγράμματος.
“Το πρόγραμμα αφορά τα ξενοδοχεία που έχουν εργαζόμενους. Εγώ έχω κατάστημα υαλικών στη Δελφών, δεν έχω υπαλλήλους, έχω ρημάξει από το 2009. Σε όλο τον άξονα των έργων του μετρό υπάρχουν μικρά καταστήματα εμπόρων και επαγγελματιών ή συνεταίρων, που δεν απασχολούν εργαζόμενους, άρα δεν έχουν καμία στήριξη”, ανέφεραν στη “Μ” επαγγελματίες, που ανέμεναν έξω από τα γραφεία του ΕΒΕΘ. Επί του θέματος ο κ. Σιμόπουλος ανέφερε ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και έμποροι θα μπορέσουν να επιδοτηθούν, εφόσον εφαρμοστεί ένα ανάλογο πρόγραμμα από το ταμείο τους, τον ΟΑΕΕ.
Θετική έκριναν την εφαρμογή του προγράμματος οι πρόεδροι του ΕΒΕΘ Δημήτρης Μπακατσέλος, του ΒΕΘ Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο οικονομικός επόπτης του ΕΕΘ Σταύρος Συμεωνίδης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κώστας Χατζαρίδης και ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό Χάρης Κυπριανίδης. Παρέμβαση στη σύσκεψη υπέρ των επαγγελματιών-καταστηματαρχών που επλήγησαν από τα έργα του μετρό έκανε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Τριαντάφυλλος Μηταφίδης. Ο κ. Μηταφίδης τόνισε ότι παραμονές των εκλογών η κυβέρνηση ανακάλυψε τους επαγγελματίες-θύματα του μετρό, ενώ όφειλε να τους αποζημιώσει ευθύς εξαρχής, όπως προέβλεπαν οι συμβατικές υποχρεώσεις της “Αττικό Μετρό”. “Χρειάζεται σεισάχθεια και απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη για τους μετρόπληκτους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν μείνει χωρίς εισόδημα”, επισήμανε ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης “Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη”.
ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
Η επίδοση ψηφίσματος-έκκλησης στον πρωθυπουργό αποφασίστηκε σε σύσκεψη εκπροσώπων των φορέων στα γραφεία του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ (ΤΕΕ/ΤΚΜ) στη Θεσσαλονίκη.
“Πιστεύουμε ότι συμμερίζεστε την αγωνία μας να προασπίσουμε το μοναδικό μεγάλο έργο της πόλης μας και ελπίζουμε στην αμέριστη συμπαράστασή σας, ώστε να προχωρήσει το μετρό Θεσσαλονίκης ως έργο πρώτης προτεραιότητας. Εμείς, οι εκπρόσωποι των φορέων που συγκροτούν την παραγωγική, οικονομική και επιστημονική ζωή της Θεσσαλονίκης και υπογράφουν την παρούσα ανακοίνωση, γνωρίζουμε και έχουμε διακηρύξει επανειλημμένα ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα μεγάλο έργο, του οποίου η κατασκευή προφανώς προκαλεί προβλήματα στη λειτουργία της πόλης και επιβαρύνει οικονομικά πολλούς επαγγελματίες της. Η ολοκλήρωσή του όμως θα προωθήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητές της, θα προβιβάσει την ελκυστικότητά της για επενδύσεις και βέβαια θα εξασφαλίσει πολλαπλά οφέλη για όλους μας”, υπογραμμίζεται στο ψήφισμα.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οι δεκατέσσερις φορείς υπογραμμίζουν ότι τα προβλήματα που προκάλεσαν και προκαλούν καθυστερήσεις και αντιδικίες έχουν καταγραφεί επανειλημμένα, αν και με διαφορετικό βαθμό βαρύτητας. Όσα σχετίζονται με τις επιλογές και τους χειρισμούς της πολιτείας είναι: 1. Ο άστοχος τρόπος δημοπράτησης, χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες. 2. Η τηλεδιοίκηση του έργου από την “Αττικό Μετρό”. 3. Οι χειρισμοί όλων όσοι ενεπλάκησαν με τα αρχαιολογικά ευρήματα στο έργο. 4. Οι κωλυσιεργίες σε όλα τα ζητήματα δικαστικών διαδικασιών και διαιτησιών.
Η έλλειψη ολοκληρωμένων μελετών είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν προβλήματα που αφορούν: απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές (χρονοδιάγραμμα και κόστος), χωροθετήσεις σταθμών (Παπάφειο, Βούλγαρη, Αναλήψεως, Νέα Ελβετία, Πατρίκιος), αρχαιολογικά ευρήματα της Βενιζέλου, επανεξέταση της χάραξης του ανατολικού τμήματος με κατάργηση δύο σταθμών και μεταφορά του αμαξοστασίου σε άλλη θέση.
Το υπόμνημα υπογράφουν οι εξής φορείς (αλφαβητικά): Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Παράρτημα Κ. Μακεδονίας, Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.
Οι φορείς μεταξύ άλλων διεκδικούν: νομοθετική παρέμβαση για επίλυση των διαφωνιών μεταξύ της “Αττικό Μετρό Α.Ε.” και του αναδόχου με ενεργοποίηση αποτελεσματικών διαιτητικών διαδικασιών, άμεση αντιμετώπιση των τεχνικών ζητημάτων, για τα οποία έχουν κατατεθεί λύσεις, διοίκηση του έργου από επαρκώς στελεχωμένο φορέα με έδρα τη Θεσσαλονίκη, σύνταξη νέου, ολοκληρωμένου και ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος και ενημέρωση των φορέων και των πολιτών, καθώς και διαρκής δίαυλος επικοινωνίας ιδιαίτερα με τους θιγόμενους επαγγελματίες.
ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΙ
Στο μεταξύ οι μετρόπληκτοι καταστηματάρχες κρίνουν ανεπαρκή τα μέτρα που προβλέπουν την επιδότηση εργοδοτικών εισφορών στον άξονα του μετρό, καθώς οι περισσότεροι εξ αυτών δεν διαθέτουν εργαζόμενους στα καταστήματά τους.
Από το πρόγραμμα αναμένεται να επωφεληθούν ελάχιστες επιχειρήσεις, κυρίως ξενοδοχεία και μεγάλα εμπορικά καταστήματα.
Τα κριτήρια υπαγωγής στο πρόγραμμα συζητήθηκαν χθες σε σύσκεψη στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης υπό το γ.γ. Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τριών επιμελητηρίων της πόλης, του Εμπορικού Συλλόγου, του περιφερειακού διευθυντή του ΟΑΕΔ, εκπροσώπων του ΕΚΘ και των εργαζομένων στο μετρό. Η επιδότηση θα γίνει από τον ΟΑΕΔ μέσω του Ενιαίου Ταμείου Εφαρμογής Κοινωνικής Πολιτικής, που έχει δεσμεύσει για αυτή τη δράση 3 εκατ. ευρώ και θα καλύψει μία περίοδο τουλάχιστον δύο ετών. Η εφαρμογή του υπολογίζεται από το Μάιο.
Στο πρόγραμμα θα ενταχθούν υφιστάμενες επιχειρήσεις (όχι αυτές που λειτουργούσαν και έκλεισαν ή όσες ανοίξουν) οι οποίες έχουν πρόσοψη στον άξονα του μετρό και πλήττονται από τη λειτουργία των εργοταξίων. Δυνατότητα ένταξης έχουν όχι μόνον οι ισόγειες επιχειρήσεις αλλά και όσες λειτουργούν σε ορόφους πολυκατοικιών των οποίων οι είσοδοι είναι μπροστά στον άξονα, για τις οποίες θα προβλεφθεί επιδότηση 50% των εργοδοτικών εισφορών. Όλες πρέπει να διατηρήσουν τον αριθμό θέσεων εργασίας στη διάρκεια του προγράμματος.
“Το πρόγραμμα αφορά τα ξενοδοχεία που έχουν εργαζόμενους. Εγώ έχω κατάστημα υαλικών στη Δελφών, δεν έχω υπαλλήλους, έχω ρημάξει από το 2009. Σε όλο τον άξονα των έργων του μετρό υπάρχουν μικρά καταστήματα εμπόρων και επαγγελματιών ή συνεταίρων, που δεν απασχολούν εργαζόμενους, άρα δεν έχουν καμία στήριξη”, ανέφεραν στη “Μ” επαγγελματίες, που ανέμεναν έξω από τα γραφεία του ΕΒΕΘ. Επί του θέματος ο κ. Σιμόπουλος ανέφερε ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και έμποροι θα μπορέσουν να επιδοτηθούν, εφόσον εφαρμοστεί ένα ανάλογο πρόγραμμα από το ταμείο τους, τον ΟΑΕΕ.
Θετική έκριναν την εφαρμογή του προγράμματος οι πρόεδροι του ΕΒΕΘ Δημήτρης Μπακατσέλος, του ΒΕΘ Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο οικονομικός επόπτης του ΕΕΘ Σταύρος Συμεωνίδης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κώστας Χατζαρίδης και ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό Χάρης Κυπριανίδης. Παρέμβαση στη σύσκεψη υπέρ των επαγγελματιών-καταστηματαρχών που επλήγησαν από τα έργα του μετρό έκανε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Τριαντάφυλλος Μηταφίδης. Ο κ. Μηταφίδης τόνισε ότι παραμονές των εκλογών η κυβέρνηση ανακάλυψε τους επαγγελματίες-θύματα του μετρό, ενώ όφειλε να τους αποζημιώσει ευθύς εξαρχής, όπως προέβλεπαν οι συμβατικές υποχρεώσεις της “Αττικό Μετρό”. “Χρειάζεται σεισάχθεια και απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη για τους μετρόπληκτους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν μείνει χωρίς εισόδημα”, επισήμανε ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης “Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη”.
ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
Η επίδοση ψηφίσματος-έκκλησης στον πρωθυπουργό αποφασίστηκε σε σύσκεψη εκπροσώπων των φορέων στα γραφεία του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ (ΤΕΕ/ΤΚΜ) στη Θεσσαλονίκη.
“Πιστεύουμε ότι συμμερίζεστε την αγωνία μας να προασπίσουμε το μοναδικό μεγάλο έργο της πόλης μας και ελπίζουμε στην αμέριστη συμπαράστασή σας, ώστε να προχωρήσει το μετρό Θεσσαλονίκης ως έργο πρώτης προτεραιότητας. Εμείς, οι εκπρόσωποι των φορέων που συγκροτούν την παραγωγική, οικονομική και επιστημονική ζωή της Θεσσαλονίκης και υπογράφουν την παρούσα ανακοίνωση, γνωρίζουμε και έχουμε διακηρύξει επανειλημμένα ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα μεγάλο έργο, του οποίου η κατασκευή προφανώς προκαλεί προβλήματα στη λειτουργία της πόλης και επιβαρύνει οικονομικά πολλούς επαγγελματίες της. Η ολοκλήρωσή του όμως θα προωθήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητές της, θα προβιβάσει την ελκυστικότητά της για επενδύσεις και βέβαια θα εξασφαλίσει πολλαπλά οφέλη για όλους μας”, υπογραμμίζεται στο ψήφισμα.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οι δεκατέσσερις φορείς υπογραμμίζουν ότι τα προβλήματα που προκάλεσαν και προκαλούν καθυστερήσεις και αντιδικίες έχουν καταγραφεί επανειλημμένα, αν και με διαφορετικό βαθμό βαρύτητας. Όσα σχετίζονται με τις επιλογές και τους χειρισμούς της πολιτείας είναι: 1. Ο άστοχος τρόπος δημοπράτησης, χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες. 2. Η τηλεδιοίκηση του έργου από την “Αττικό Μετρό”. 3. Οι χειρισμοί όλων όσοι ενεπλάκησαν με τα αρχαιολογικά ευρήματα στο έργο. 4. Οι κωλυσιεργίες σε όλα τα ζητήματα δικαστικών διαδικασιών και διαιτησιών.
Η έλλειψη ολοκληρωμένων μελετών είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν προβλήματα που αφορούν: απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές (χρονοδιάγραμμα και κόστος), χωροθετήσεις σταθμών (Παπάφειο, Βούλγαρη, Αναλήψεως, Νέα Ελβετία, Πατρίκιος), αρχαιολογικά ευρήματα της Βενιζέλου, επανεξέταση της χάραξης του ανατολικού τμήματος με κατάργηση δύο σταθμών και μεταφορά του αμαξοστασίου σε άλλη θέση.
Το υπόμνημα υπογράφουν οι εξής φορείς (αλφαβητικά): Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Παράρτημα Κ. Μακεδονίας, Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.