Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Στον Μπουτάρη αποδίδει την ευθύνη για την κατάργηση του σταθμού «Βενιζέλου» ο Σιμόπουλος

technews-greece.blogspot.gr, 02/07/2014


Ο σταθμός «Βενιζέλου» βγαίνει εκτός της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά την κατάθεση από το Δήμο Θεσσαλονίκης νέας προσφυγής στο ΣτΕ, στα μέσα Ιουνίου. Με μια κουβέντα, Υπουργείο και Αττικό Μετρό ΑΕ υποστηρίζουν ότι ο Δήμος ευθύνεται για την προσωρινή κατάργηση του σταθμού...


Η Voria.gr επικοινώνησε με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτο Σιμόπουλο, για το θέμα, θέλοντας να διερευνήσει το γιατί η λύση που πλέον υιοθετείται- δηλαδή της προσωρινής κατάργησης του σταθμού «Βενιζέλου»-  δεν είχε επιλεγεί πριν περίπου ενάμισι χρόνο, όταν είχε φανεί καθαρά ότι το πρόβλημα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων θα τραβούσε σε μάκρος.

«Η προσωρινή κατάργηση του σταθμού "Βενιζέλου", δεν είναι τόσο απλή, αλλά ούτε και ανέξοδη υπόθεση.  Απαιτείται η εκπόνηση νέων τροποποιητικών μελετών για τους πλησιέστερους σταθμούς, ειδικά για τα ηλεκτρομηχανολογικά, ενώ θα πρέπει να δαπανηθούν και μερικά εκατομμύρια για  το σκοπό αυτό», εξηγεί ο κ. Σιμόπουλος και προσθέτει:

«Η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό Α.Ε. ήθελαν να εξαντλήσουν τα περιθώρια για την κατασκευή της "Βενιζέλου", δεν θέλαμε να αφήσουμε ένα  εργοτάξιο στο σημείο αυτό. Πιστεύαμε ότι μετά την απόφαση του ΣτΕ, στην πρώτη προσφυγή του Δήμου, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε, σε συνεργασία, στην εφαρμογή της απόφασης Παναγιωτόπουλου. Η νέα αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο Δήμος, για εμάς δεν έχει καμία λογική. Πρόκειται για μία άσκοπη πλέον αντιπαράθεση. Δεν μπορούμε να καθυστερούμε άλλο το έργο. Για το πώς εξελίσσεται η υπόθεση στη "Βενιζέλου" ευθύνεται ο κ. Μπουτάρης και ο Δήμος Θεσσαλονίκης».

Να σημειωθεί ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, προχώρησε στην κατάθεση στο ΣτΕ και νέας αίτησης ακύρωσης κατά της τελευταίας απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και του τέως υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου για την υπόθεση των αρχαιολογικών ευρημάτων στον σταθμό της Βενιζέλου. 

Η απόφαση Παναγιωτόπουλου διατάσσει την απόσπαση των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτησή τους μετά την κατασκευή του σταθμού, σε ποσοστό έως και άνω του 80%. Η τοποθέτηση να γίνει δε μετά από συνδυασμό των μελετών της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της πρότασης Καρακώστα- Αλεξοπούλου. 

Τελικά, όπως έχει ήδη γράψει η Voria.gr, το αρμόδιο υπουργείο και η Αττικό Μετρό Α.Ε., επιλέγουν, μέσω ενός φρέατος που θα εκσκαφεί σε ακραίο σημείο του χώρου του σταθμού, να δημιουργήσουν συνθήκες επαρκούς εξαερισμού των σηράγγων αλλά και οδούς εκκένωσης, για λόγους ασφαλείας. Οπότε, με την προσωρινή κατάργηση της «Βενιζέλου», η βασική γραμμή θα μπορέσει να δοθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2017. 

Φυσικά, θα παραμείνει στο σημείο του σταθμού το εργοτάξιο, με όλα τα προβλήματα και τις οχλήσεις που αυτό συνεπάγεται, ενώ για τους επιβάτες, μετά το σταθμό «Δημοκρατίας», θα λειτουργεί ο σταθμός «Αγία Σοφία», με κατεύθυνση από δυτικά προς ανατολικά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.