makthes.gr,14/11/2014
Σε λύση φαίνεται να οδηγείται το ζήτημα της αντιπαράθεσης του δήμου Θεσσαλονίκης με την Αττικό Μετρό Α.Ε. σχετικά με τη διαχείριση των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στο εργοτάξιο του σταθμού της Βενιζέλου, έπειτα από σύσκεψη που είχε χθες ο Γιάννης Μπουτάρης με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Χρήστο Τσίτουρα.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Οι δύο πλευρές, στη συνάντηση στο δημαρχείο, συμφώνησαν αρχικά να καταθέσουν κοινή πρόταση για την αρχιτεκτονική του σταθμού. “Συζητήσαμε με τον κ. Τσίτουρα για την καλύτερη λύση σχετικά με τον αρχιτεκτονικό επανασχεδιασμό του σταθμού Βενιζέλου, προκειμένου να εξασφαλισθεί η πλήρης ανάδειξη των αρχαιοτήτων και η ενότητα του αρχαιολογικού χώρου, με βάση τις ιδέες της ομάδας Αλεξοπούλου και της Αττικό Μετρό, έτσι ώστε αυτή να προχωρήσει και να κατατεθεί μία κοινή πρόταση στο ΚΑΣ, που θα συνεδριάσει για το θέμα στα μέσα Δεκεμβρίου. Είμαι σίγουρος ότι θα καταλήξουμε, τελικά, σ’ αυτήν την κοινή πρόταση για το ΚΑΣ”, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης μετά τη σύσκεψη. Όσον αφορά τις αρχαιότητες “για το θέμα της απόσπασης ή μη απόσπασης των αρχαιοτήτων, που είναι πιο περίπλοκο, συμφωνήσαμε να γίνει μια επόμενη συνάντηση στην Αθήνα το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου με διάφορους διεθνείς εμπειρογνώμονες”, όπως είπε ο κ. Μπουτάρης.
Ο κ. Τσίτουρας υπογράμμισε ότι “στο ΚΑΣ που θα ακολουθήσει στις αρχές Δεκεμβρίου θα καταθέσουμε πρόταση κοινή, η οποία θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές. Η Αττικό Μετρό ενδιαφέρεται για την εφικτότητα αλλά και την υλοποίηση του έργου εντός συμβατικών πλαισίων. Η πόλη ήθελε κάτι διαφορετικό. Πήραμε πολλά στοιχεία από αυτήν την πρόταση Αλεξοπούλου, τα ενσωματώσαμε στη δική μας και θα ακολουθήσουν σκέψεις στελεχών μας. Η κοινή λύση είναι σχεδόν δεδομένη”. Υπενθυμίζεται ότι έπειτα από σειρά προτάσεων, οι φορείς κατέληξαν στην ιδέα της προσωρινής απόσπασης των αρχαιοτήτων, της ολοκλήρωσης των τεχνικών εργασιών για την κατασκευή του σταθμού και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Ο δήμος Θεσσαλονίκης, ωστόσο, ζητούσε να διερευνηθεί περαιτέρω και το ενδεχόμενο να μη μετακινηθούν καθόλου τα ευρήματα. Έτσι, το θέμα παρέμενε κολλημένο από τον Ιανουάριο του 2013 που ανέκυψε όταν εκδόθηκε η πρώτη απόφαση του ΚΑΣ, η οποία επέτρεπε την απόσπαση και την αποθήκευση των αρχαιοτήτων στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά ή όπου άλλου. Η υπουργική απόφαση που ακολούθησε το ΚΑΣ προσβλήθηκε δικαστικά και εκδόθηκε νέα απόφαση, που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων στο μεγαλύτερο μέρος. Ο δήμος Θεσσαλονίκης προσέφυγε στο ΣτΕ κατά και αυτής της απόφασης.
Ακόμη πάντως και να συμφωνήσουν το Δεκέμβριο δήμος και Αττικό Μετρό για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων, θεωρείται αδύνατο να ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου της βασικής γραμμής του μετρό. Έτσι, όπως ανέφερε ο κ. Τσίτουρας, υπολογίζεται ότι το 2018 θα παραδοθεί το έργο χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος θα τελειώσει δύο χρόνια αργότερα.
Εν τω μεταξύ συνάντηση με μέλη του συλλόγου εργαζομένων στο κατασκευαστικό τμήμα του μετρό Θεσσαλονίκης είχε χθες ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Γιώργος Ορφανός. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την αγωνία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών ενδεχόμενη αποχώρηση της αναδόχου κοινοπραξίας. “Με εξουσιοδότηση του πρωθυπουργού διερευνώ όλα τα απαραίτητα στοιχεία από όλους εκείνους που μετέχουν στο έργο, ώστε να απεμπλακεί η όλη διαδικασία από τα προβλήματα που υπάρχουν”, δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε πως αναζητούνται πλέον διέξοδοι.
Σε λύση φαίνεται να οδηγείται το ζήτημα της αντιπαράθεσης του δήμου Θεσσαλονίκης με την Αττικό Μετρό Α.Ε. σχετικά με τη διαχείριση των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στο εργοτάξιο του σταθμού της Βενιζέλου, έπειτα από σύσκεψη που είχε χθες ο Γιάννης Μπουτάρης με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Χρήστο Τσίτουρα.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Οι δύο πλευρές, στη συνάντηση στο δημαρχείο, συμφώνησαν αρχικά να καταθέσουν κοινή πρόταση για την αρχιτεκτονική του σταθμού. “Συζητήσαμε με τον κ. Τσίτουρα για την καλύτερη λύση σχετικά με τον αρχιτεκτονικό επανασχεδιασμό του σταθμού Βενιζέλου, προκειμένου να εξασφαλισθεί η πλήρης ανάδειξη των αρχαιοτήτων και η ενότητα του αρχαιολογικού χώρου, με βάση τις ιδέες της ομάδας Αλεξοπούλου και της Αττικό Μετρό, έτσι ώστε αυτή να προχωρήσει και να κατατεθεί μία κοινή πρόταση στο ΚΑΣ, που θα συνεδριάσει για το θέμα στα μέσα Δεκεμβρίου. Είμαι σίγουρος ότι θα καταλήξουμε, τελικά, σ’ αυτήν την κοινή πρόταση για το ΚΑΣ”, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης μετά τη σύσκεψη. Όσον αφορά τις αρχαιότητες “για το θέμα της απόσπασης ή μη απόσπασης των αρχαιοτήτων, που είναι πιο περίπλοκο, συμφωνήσαμε να γίνει μια επόμενη συνάντηση στην Αθήνα το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου με διάφορους διεθνείς εμπειρογνώμονες”, όπως είπε ο κ. Μπουτάρης.
Ο κ. Τσίτουρας υπογράμμισε ότι “στο ΚΑΣ που θα ακολουθήσει στις αρχές Δεκεμβρίου θα καταθέσουμε πρόταση κοινή, η οποία θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές. Η Αττικό Μετρό ενδιαφέρεται για την εφικτότητα αλλά και την υλοποίηση του έργου εντός συμβατικών πλαισίων. Η πόλη ήθελε κάτι διαφορετικό. Πήραμε πολλά στοιχεία από αυτήν την πρόταση Αλεξοπούλου, τα ενσωματώσαμε στη δική μας και θα ακολουθήσουν σκέψεις στελεχών μας. Η κοινή λύση είναι σχεδόν δεδομένη”. Υπενθυμίζεται ότι έπειτα από σειρά προτάσεων, οι φορείς κατέληξαν στην ιδέα της προσωρινής απόσπασης των αρχαιοτήτων, της ολοκλήρωσης των τεχνικών εργασιών για την κατασκευή του σταθμού και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Ο δήμος Θεσσαλονίκης, ωστόσο, ζητούσε να διερευνηθεί περαιτέρω και το ενδεχόμενο να μη μετακινηθούν καθόλου τα ευρήματα. Έτσι, το θέμα παρέμενε κολλημένο από τον Ιανουάριο του 2013 που ανέκυψε όταν εκδόθηκε η πρώτη απόφαση του ΚΑΣ, η οποία επέτρεπε την απόσπαση και την αποθήκευση των αρχαιοτήτων στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά ή όπου άλλου. Η υπουργική απόφαση που ακολούθησε το ΚΑΣ προσβλήθηκε δικαστικά και εκδόθηκε νέα απόφαση, που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων στο μεγαλύτερο μέρος. Ο δήμος Θεσσαλονίκης προσέφυγε στο ΣτΕ κατά και αυτής της απόφασης.
Ακόμη πάντως και να συμφωνήσουν το Δεκέμβριο δήμος και Αττικό Μετρό για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων, θεωρείται αδύνατο να ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου της βασικής γραμμής του μετρό. Έτσι, όπως ανέφερε ο κ. Τσίτουρας, υπολογίζεται ότι το 2018 θα παραδοθεί το έργο χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος θα τελειώσει δύο χρόνια αργότερα.
Εν τω μεταξύ συνάντηση με μέλη του συλλόγου εργαζομένων στο κατασκευαστικό τμήμα του μετρό Θεσσαλονίκης είχε χθες ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Γιώργος Ορφανός. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την αγωνία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών ενδεχόμενη αποχώρηση της αναδόχου κοινοπραξίας. “Με εξουσιοδότηση του πρωθυπουργού διερευνώ όλα τα απαραίτητα στοιχεία από όλους εκείνους που μετέχουν στο έργο, ώστε να απεμπλακεί η όλη διαδικασία από τα προβλήματα που υπάρχουν”, δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε πως αναζητούνται πλέον διέξοδοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.