left.gr,15/05/2015
Κρίσιμη μέρα η σημερινή για την υπόθεση της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς αναμένεται να διακοπούν και οι αρχαιολογικές εργασίες στη κεντρική γραμμή του έργου.
Κρίσιμη μέρα η σημερινή για την υπόθεση της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς αναμένεται να διακοπούν και οι αρχαιολογικές εργασίες στη κεντρική γραμμή του έργου. Αυτό θα σημαίνει πως καμία εργασία δεν θα γίνεται μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης – Αττικό Μετρό και αναδόχου κοινοπραξίας και στα εργοτάξια θα παραμένουν μόνο όσοι εργαζόμενοι είναι υπεύθυνοι για θέματα ασφάλειας.
Συγκεκριμένα η κοινοπραξία έχει δηλώσει την πρόθεση της να απολύσει τους 106 εργαζόμενους στο αρχαιολογικό κομμάτι καθώς έχουν εξαντληθει οι πόροι της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ εξαντλήθηκαν και τα 42,8 εκατ. ευρώ επιπλέον που διατέθηκαν για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου.
Την ίδια στιγμή η κοινοπραξία αρνείται να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, η οποία έχει εγκριθεί και θα μπορούσε να εγγυηθεί τη συνέχιση των εργασιών και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η κοινοπραξία φαίνεται να ακολουθεί την ίδια τακτική όπως και στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου προκειμένου να έχει ένα ακόμα χαρτί στη διαπραγμάτευση με τη κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό σχετικά με τις εξωσυμβατικές οικονομικές της απαιτήσεις.
Μάλιστα το σωματείο εργαζομένων το πρωί της Παρασκευής θα έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας στη Θεσσαλονίκη. Οι εργαζόμενοι ζητούν από την κοινοπραξία να μη προχωρήσει σε απολύσεις ή σε άλλου τύπου λύσεις όπως η εκ περιτροπής εργασία και να χρησιμοποιήσει τα λεφτά που έχουν απομείνει και ισούνται με το ποσό των αποζημιώσεών τους για τη συνέχιση των εργασιών εως ότου υπάρξει πρόοδος στο πεδίο των διαπραγματεύσεων οι οποίες πλέον συνεχίζονται με απόφαση του αρμόδιου υπουργού του Χρήστου Σπίρτζη σε επίπεδο τριμερούς υπό την ευθύνη του γενικού γραμματέα υποδομών Γιώργου Δέδε και με τη συμμετοχή της Αττικό Μετρό και της Κοινοπραξίας.
Μιλώντας στο alterthess.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Χάρης Κυπριανίδης υπογράμμισε πως στόχος της συνάντησης είναι να αποφευχθούν οι απολύσεις αλλά και η μετατροπή των εργαζομένων σε εκ περιτροπής.
“Αίτημά μας να μην προχωρήσουν οι απολύσεις ή η εκ περιτροπής εργασία και να χρησιμοποιηθούν τα λεφτά αντί για αποζημιώσεις σε μισθούς για να συνεχιστούν οι εργασίες το επόμενο τρίμηνο έως ότου βρεθεί λύση”, τόνισε.
Ο Μ. Τιβέριος εμπειρογνώμονας για τα αρχαία
Την τοποθέτηση του ομότιμου καθηγητή του ΑΠΘ Μιχάλη Τιβέριου ως εμπειρογνώμονα για τις αρχαιολογικές ανασκαφές με διετή σύμβαση αποφάσισε η Αττικό Μετρό. Συγκεκριμένα ο Μ. Τιβέριοw θα έχει καθήκον να συντονίζει το προσωπικό που εργάζεται στις ανασκαφές, να συντάσσει γνωματεύσεις και εκθέσεις για την πορεία και την εκτέλεσή τους και τέλος να διενεργεί αυτοψίες, αν υπάρξει ανάγκη.
Εντύπωση προκαλεί βέβαια η επιλογή του κ. Τιβέριου καθώς η άποψη του για το μεγάλο θέμα των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου απέχει πολύ τόσο από εκείνη των φορέων της πόλης, όσο και από αυτή του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και του Δήμου Θεσσαλονίκης με τον οποίο έχει έρθει σε σκληρή κόντρα τα προηγούμενα χρόνια. Ο κ. Τιβέριος ως σύμβουλος της Αττικό Μετρό στο παρελθόν έχει προτείνει να διατηρηθούν τα αρχαία διά της κατάχωσης, δηλαδή να καλυφθούν με χώμα, ώστε να τα βρουν και να τα αναδείξουν οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος αλλά και την απόσπασή τους, τη μεταφορά τους σε άλλο μέρος και την επανατοποθέτησή τους.
Κρίσιμη μέρα η σημερινή για την υπόθεση της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς αναμένεται να διακοπούν και οι αρχαιολογικές εργασίες στη κεντρική γραμμή του έργου.
Κρίσιμη μέρα η σημερινή για την υπόθεση της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς αναμένεται να διακοπούν και οι αρχαιολογικές εργασίες στη κεντρική γραμμή του έργου. Αυτό θα σημαίνει πως καμία εργασία δεν θα γίνεται μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης – Αττικό Μετρό και αναδόχου κοινοπραξίας και στα εργοτάξια θα παραμένουν μόνο όσοι εργαζόμενοι είναι υπεύθυνοι για θέματα ασφάλειας.
Συγκεκριμένα η κοινοπραξία έχει δηλώσει την πρόθεση της να απολύσει τους 106 εργαζόμενους στο αρχαιολογικό κομμάτι καθώς έχουν εξαντληθει οι πόροι της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ εξαντλήθηκαν και τα 42,8 εκατ. ευρώ επιπλέον που διατέθηκαν για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου.
Την ίδια στιγμή η κοινοπραξία αρνείται να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, η οποία έχει εγκριθεί και θα μπορούσε να εγγυηθεί τη συνέχιση των εργασιών και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η κοινοπραξία φαίνεται να ακολουθεί την ίδια τακτική όπως και στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου προκειμένου να έχει ένα ακόμα χαρτί στη διαπραγμάτευση με τη κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό σχετικά με τις εξωσυμβατικές οικονομικές της απαιτήσεις.
Μάλιστα το σωματείο εργαζομένων το πρωί της Παρασκευής θα έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας στη Θεσσαλονίκη. Οι εργαζόμενοι ζητούν από την κοινοπραξία να μη προχωρήσει σε απολύσεις ή σε άλλου τύπου λύσεις όπως η εκ περιτροπής εργασία και να χρησιμοποιήσει τα λεφτά που έχουν απομείνει και ισούνται με το ποσό των αποζημιώσεών τους για τη συνέχιση των εργασιών εως ότου υπάρξει πρόοδος στο πεδίο των διαπραγματεύσεων οι οποίες πλέον συνεχίζονται με απόφαση του αρμόδιου υπουργού του Χρήστου Σπίρτζη σε επίπεδο τριμερούς υπό την ευθύνη του γενικού γραμματέα υποδομών Γιώργου Δέδε και με τη συμμετοχή της Αττικό Μετρό και της Κοινοπραξίας.
Μιλώντας στο alterthess.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Χάρης Κυπριανίδης υπογράμμισε πως στόχος της συνάντησης είναι να αποφευχθούν οι απολύσεις αλλά και η μετατροπή των εργαζομένων σε εκ περιτροπής.
“Αίτημά μας να μην προχωρήσουν οι απολύσεις ή η εκ περιτροπής εργασία και να χρησιμοποιηθούν τα λεφτά αντί για αποζημιώσεις σε μισθούς για να συνεχιστούν οι εργασίες το επόμενο τρίμηνο έως ότου βρεθεί λύση”, τόνισε.
Ο Μ. Τιβέριος εμπειρογνώμονας για τα αρχαία
Την τοποθέτηση του ομότιμου καθηγητή του ΑΠΘ Μιχάλη Τιβέριου ως εμπειρογνώμονα για τις αρχαιολογικές ανασκαφές με διετή σύμβαση αποφάσισε η Αττικό Μετρό. Συγκεκριμένα ο Μ. Τιβέριοw θα έχει καθήκον να συντονίζει το προσωπικό που εργάζεται στις ανασκαφές, να συντάσσει γνωματεύσεις και εκθέσεις για την πορεία και την εκτέλεσή τους και τέλος να διενεργεί αυτοψίες, αν υπάρξει ανάγκη.
Εντύπωση προκαλεί βέβαια η επιλογή του κ. Τιβέριου καθώς η άποψη του για το μεγάλο θέμα των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου απέχει πολύ τόσο από εκείνη των φορέων της πόλης, όσο και από αυτή του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και του Δήμου Θεσσαλονίκης με τον οποίο έχει έρθει σε σκληρή κόντρα τα προηγούμενα χρόνια. Ο κ. Τιβέριος ως σύμβουλος της Αττικό Μετρό στο παρελθόν έχει προτείνει να διατηρηθούν τα αρχαία διά της κατάχωσης, δηλαδή να καλυφθούν με χώμα, ώστε να τα βρουν και να τα αναδείξουν οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος αλλά και την απόσπασή τους, τη μεταφορά τους σε άλλο μέρος και την επανατοποθέτησή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.