Από τις 15 ώς τις 20 Σεπτεμβρίου (κατά τη διάρκεια δηλαδή της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης) θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη οι δύο μετροπόντικες, για να αρχίσουν τη διάνοιξη των σηράγγων από την αφετηρία του σιδηροδρομικού σταθμού. Ήδη στο εργοτάξιο του σταθμού έχουν μετατοπιστεί τα δίκτυα των οργανισμών κοινής ωφελείας και άρχισε η κατασκευή των διαχωριστικών φρεατίων για την υποδοχή των μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης (μετροπόντικες). Αυτά ανέφερε ο γενικός διευθυντής του έργου Μιχάλης Σίμας στο νομάρχη Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Ψωμιάδη σε χθεσινή ενημερωτική συνάντηση στα γραφεία της "Αττικό Μετρό Α.Ε." στο εργοτάξιο του σιδηροδρομικού σταθμού. Παρόντες στη συνάντηση ήταν στελέχη της επιβλέπουσας εταιρείας "Αττικό Μετρό", καθώς και διευθυντικά στελέχη της ΑΕΓΕΚ, επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας. "Το έργο είναι δύσκολο σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή και είναι επόμενο να έχει προβλήματα. Είμαστε υποχρεωμένοι να ξεκινήσουμε από το μηδέν κάνοντας πρώτα τις γεωτεχνικές μελέτες. Έπρεπε να εξασφαλιστούν και οι αναγκαίοι χώροι", δήλωσε ο κ. Σίμας, προσθέτοντας ότι "έγινε η παραγγελία για τους μετροπόντικες, που κατασκευάζονται αυτήν την περίοδο. Θα είναι υπερσύγχρονοι και θα έρθουν στο εργοτάξιο του σιδηροδρομικού σταθμού από τις 15 μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους". "Κάνουμε γεωτεχνική μελέτη και στη συνέχεια κατασκευή και αυτό το δεδομένο έχει κάποια δυσκολία. Ωστόσο το χρονοδιάγραμμα τηρείται μέχρι σήμερα απαρέγκλιτα, καθώς η εταιρεία μας έχει μεγάλη εμπειρία στο μετρό", συμπλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΓΕΚ Ιωάννης Τριανταφύλλου. Παρά τα μέχρι σήμερα θετικά αποτελέσματα στην πορεία των εργασιών, υπάρχει προβληματισμός σχετικά με τα αρχαιολογικά ευρήματα. Όπως επισημάνθηκε, η αρχαιολογική σκαπάνη είναι απρόβλεπτη και υπάρχει το ενδεχόμενο μικρών καθυστερήσεων σε περίπτωση εντοπισμού σημαντικών αρχαιοτήτων. "Στα σημεία της Εγνατίας οδού, όπου κάναμε εγκάρσια τομή, δεν δημιουργήθηκε κανένα πρόβλημα και προχωρήσαμε ταχύτατα. Όμως η αρχαιολογική ανασκαφή είναι απρόβλεπτη και δεν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε", υπογράμμισε ο Νίκος Σιδέρης, διευθυντής της "Αττικό Μετρό" Θεσσαλονίκης. "Με τις μελέτες κάνουμε τροποποιήσεις, εάν χρειαστεί, και λύνουμε τα προβλήματα. Μία από αυτές ήταν να μετατοπίσουμε το σημείο της διασταύρωσης της γραμμής προς την οδό Λαγκαδά κατά πενήντα μέτρα", πρόσθεσε ο κ. Σίμας. Τα στελέχη της αναδόχου κοινοπραξίας, απαντώντας σε ερώτηση του νομάρχη, διαβεβαίωσαν ότι δεν πρόκειται να κινδυνέψουν τα κτίρια της Εγνατίας οδού στα σημεία διέλευσης του μετροπόντικα. Ειδικότερα, όπως σημείωσαν, ήδη γίνεται η πρώτη αξιολόγηση των κτιρίων και σε όποια κτίσματα διαπιστώνονται φθορές θα γίνεται στατική μελέτη. Το βάθος της διέλευσης του μετροπόντικα είναι μεγάλο, όπως είπαν, και δεν υπάρχει κίνδυνος. Επίσης έγινε μελέτη, ώστε κατά τη διάνοιξη να αντλούνται τα νερά από τις σήραγγες και να αποδίδονται πάλι στον υδροφόρο ορίζοντα χωρίς απώλειες. Την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης της μελέτης που ανέλαβε να εκπονήσει ο ΟΡΘ, ώστε να αντιμετωπιστούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα από την ύπαρξη των εργοταξίων του μετρό, επισήμανε εκτός των άλλων ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης. Τόνισε δε ότι με την έναρξη των εργασιών για την υποθαλάσσια αρτηρία θα διογκωθούν τα προβλήματα και δεν πρέπει να κλείνουν οι δρόμοι του κέντρου. Τα στελέχη της "Αττικό Μετρό Α.Ε." διαβεβαίωσαν ότι για κάθε εργοτάξιο γίνεται ξεχωριστή κυκλοφοριακή μελέτη, και όταν θα διανοίγονται ορύγματα, θα κλείνονται με γέφυρες, ώστε να μην κλείνουν περισσότερες της μιας λωρίδες κυκλοφορίας στην Εγνατία οδό. "Μία λωρίδα κυκλοφορίας θα κλείνει σε κάθε ρεύμα της Εγνατίας μόνο στα τμήματα των εργοταξίων για μία περίοδο τριών μηνών. Όταν θα πρέπει να κλείσουμε δεύτερη λωρίδα, αυτό θα γίνεται τα Σαββατοκύριακα και τη νύχτα, που η κίνηση είναι μειωμένη", δήλωσε ο κ. Σίμας. Η πορεία των εργασιών Αυτήν την περίοδο γίνεται η μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφελείας στο εργοτάξιο της Βενιζέλου και στο Συντριβάνι. "Το έργο εξελίσσεται κανονικά. Έχουν αρχίσει όλες οι μελέτες, οι οποίες γίνονται από την αρχή. Ξεκινήσαμε τα γεωτεχνικά, τις γεωτρήσεις, την αξιολόγηση και αυτή τη στιγμή κάνουμε την κυρίως εργασία. Στο εργοτάξιο στο σταθμό Βενιζέλου παρακάμπτονται όλα τα δίκτυα. Έχουν βρεθεί πολλά δίκτυα και πολλά εξ αυτών είναι παλιά και χρειάστηκε να γίνει αντικατάσταση. Επίσης γίνονται εργασίες παρακάμψεων στο Συντριβάνι και έχουμε αρχίσει να στήνουμε το εργοτάξιο στη διασταύρωση με το πανεπιστήμιο. Οι χώροι παραδίδονται και τους επόμενους μήνες προχωρούμε στο Πολυτεχνείο και σταδιακά προς ανατολικά", περιέγραψε ο κ. Σίμας. "Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την πρόοδο των εργασιών, για την οποία ενημερώθηκα. Τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται. Η νομαρχία στηρίζει και είναι δίπλα σε αυτήν την προσπάθεια, όπως και όλοι οι φορείς της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να σταθούμε δίπλα σε αυτό το έργο, ιδιαίτερα η αστυνομία, και να προστατεύσουμε όλοι με τη συμπεριφορά μας το ιστορικό και εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης", δήλωσε ο Παναγιώτης Ψωμιάδης. Τα οικονομικά της ΑΕΓΕΚ Στο περιθώριο της χθεσινής συνάντησης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο δημοσίευμα της "ΜτΚ" (15/4/2007), στο οποίο γινόταν λόγος για το ενδεχόμενο εμπλοκής του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η τεχνική εταιρεία ΑΕΓΕΚ, η οποία ηγείται της αναδόχου κοινοπραξίας του έργου. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΓΕΚ Ιωάννης Τριανταφύλλου διαβεβαίωσε στη "Μ" ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα οικονομικά της εταιρείας, η οποία βρίσκεται σε δρόμο περαιτέρω ανάπτυξης. Στελέχη της "Αττικό Μετρό" επαλήθευσαν από την πλευρά τους ότι η ΑΕΓΕΚ είναι συνεπέστατη στις συμβατικές υποχρεώσεις της, ενώ οι εργασίες προχωρούν γρηγορότερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, χωρίς να διαφαίνεται κανένα πρόβλημα ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗΣ |
Τετάρτη 18 Απριλίου 2007
Εν μέσω ΔΕΘ οι μετροπόντικες
Μακεδονία, 18/04/07
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.