karfitsa.gr, 29/06/2014
Από την περίφημη «τρύπα του Κούβελα» όπως αποκαλούνταν η κατασκευή του πρώτου πειραματικού τμήματος υπόγειας σήραγγας του Μετρό Θεσσαλονίκης στην επέκταση στην Καλαμαριά και το αεροδρόμιο...
Για πολλούς στη Θεσσαλονίκη η ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του έργου ακούγεται, όπως σχολιάζουν χαρακτηριστικά ως «ένα σύντομο ανέκδοτο». Για τους υπεύθυνους όμως, της Αττικό Μετρό, η πόλη όχι μόνο θα αποκτήσει ένα νέο μέσο σταθερής τροχιάς αλλά πλέον μιλούν και με ημερομηνίες. Αναφέρουν ότι θα δοθεί προς χρήση το 2018, σχεδόν τριάντα χρόνια από τη σύλληψη της ιδέας και την προώθησή της από τον τότε δήμαρχο της πόλης και μετέπειτα υπουργό Σωτήρη Κούβελα.
Ο εμπνευστής του έργου
«Στην κυβέρνηση εθνικής ενότητας (1990) μου είχε πει ο τότε πρωθυπουργός Ξενοφών Ζολώτας: «Μπράβο! Σας θαυμάζω. Εσείς ξεκινήσατε τη συζήτηση του μετρό στη Θεσσαλονίκη πριν 3 χρόνια, κάνατε την προετοιμασία με γρήγορους ρυθμούς και όπως φαίνεται θα αρχίσετε τις εργασίες και θα τελειώσετε το έργο πριν από εμάς. Όμως άδικα τα μπράβο και τα συγχαρητήρια» λέει στην Karfitsa ο πρώην υπουργός.
«Παρέλαβαν στην πόλη μας, έναν έτοιμο διαγωνισμό και ανέθεσαν το έργο όχι στον μειοδότη αλλά στον δεύτερο, με ακριβότερο τίμημα και με ξεκάθαρα χειρότερα τεχνικά στοιχεία από την προσφορά του πρώτου» λέει ο κ. Κούβελας και συμπληρώνει «στη συνέχεια άρχισε μια αργόσυρτη διαδικασία που κράτησε 5 χρόνια, χωρίς να πηγαίνουν ούτε μπρος ούτε πίσω και επιτέλους το έργο δημοπρατήθηκε το 2004 και ξεκίνησε το 2006 με προοπτική να είναι έτοιμο σε 7 χρόνια, δηλαδή το 2013».
Που «κολλάει»;
Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά ο Σωτήρης Κούβελας αναζητά τους λόγους της καθυστέρησης του έργου. «Σε εμάς φταίει ότι είμαστε πιο εύπιστοι, πιο «αγαθοί» και αρκούμαστε στα λόγια και στις διαβεβαιώσεις; Φταίνε αστόχαστες παρεμβάσεις όπως η προσφυγή του δημάρχου κ. Μπουτάρη στο ΣτΕ, κόντρα στη λύση για τα αρχαία στην οποία είχαν συμφωνήσει όλοι; Φταίει ότι τη διεύθυνση του έργου την έχει το Αττικό Μετρό, από την Αθήνα, που θυμίζει την παροιμία «στείλε παππούλη την ευχή σου», ενώ από χρόνια λέγανε, χωρίς όμως να γίνεται, ότι θα την αναλάβει η Εγνατία Οδός; Φταίει η «αλλεργία» για το έργο εκείνων που το πολέμησαν με μανία στο ξεκίνημά του και στη συνέχεια είχαν την αρμοδιότητα, ως κυβέρνηση, να το υπηρετήσουν αλλά από μέσα τους δε θέλουν να το κάνουν γιατί δικαιώνει τους πολιτικούς τους αντιπάλους» αναρωτιέται.
Την ίδια ώρα όμως, οι υπεύθυνοι της κατασκευάστριας εταιρίας αισιοδοξούν πως το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2018. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος στην πρόσφατη παρουσίαση του σταθμού της Νέας Κρήνης, οι εργασίες κατασκευής του οποίου είχαν προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, ωστόσο ξεκίνησαν πέντε μήνες «το 2018 θα λειτουργεί η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά».
Από Σταθμό έως αεροδρόμιο
Συνολικά το μετρό Θεσσαλονίκης, έργο προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ θα διαθέτει 18 σταθμούς και το μήκος της γραμμής επέκτασης θα είναι 14,4 χιλιόμετρα.
Από την περίφημη «τρύπα του Κούβελα» όπως αποκαλούνταν η κατασκευή του πρώτου πειραματικού τμήματος υπόγειας σήραγγας του Μετρό Θεσσαλονίκης στην επέκταση στην Καλαμαριά και το αεροδρόμιο...
Για πολλούς στη Θεσσαλονίκη η ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του έργου ακούγεται, όπως σχολιάζουν χαρακτηριστικά ως «ένα σύντομο ανέκδοτο». Για τους υπεύθυνους όμως, της Αττικό Μετρό, η πόλη όχι μόνο θα αποκτήσει ένα νέο μέσο σταθερής τροχιάς αλλά πλέον μιλούν και με ημερομηνίες. Αναφέρουν ότι θα δοθεί προς χρήση το 2018, σχεδόν τριάντα χρόνια από τη σύλληψη της ιδέας και την προώθησή της από τον τότε δήμαρχο της πόλης και μετέπειτα υπουργό Σωτήρη Κούβελα.
Ο εμπνευστής του έργου
«Στην κυβέρνηση εθνικής ενότητας (1990) μου είχε πει ο τότε πρωθυπουργός Ξενοφών Ζολώτας: «Μπράβο! Σας θαυμάζω. Εσείς ξεκινήσατε τη συζήτηση του μετρό στη Θεσσαλονίκη πριν 3 χρόνια, κάνατε την προετοιμασία με γρήγορους ρυθμούς και όπως φαίνεται θα αρχίσετε τις εργασίες και θα τελειώσετε το έργο πριν από εμάς. Όμως άδικα τα μπράβο και τα συγχαρητήρια» λέει στην Karfitsa ο πρώην υπουργός.
«Παρέλαβαν στην πόλη μας, έναν έτοιμο διαγωνισμό και ανέθεσαν το έργο όχι στον μειοδότη αλλά στον δεύτερο, με ακριβότερο τίμημα και με ξεκάθαρα χειρότερα τεχνικά στοιχεία από την προσφορά του πρώτου» λέει ο κ. Κούβελας και συμπληρώνει «στη συνέχεια άρχισε μια αργόσυρτη διαδικασία που κράτησε 5 χρόνια, χωρίς να πηγαίνουν ούτε μπρος ούτε πίσω και επιτέλους το έργο δημοπρατήθηκε το 2004 και ξεκίνησε το 2006 με προοπτική να είναι έτοιμο σε 7 χρόνια, δηλαδή το 2013».
Που «κολλάει»;
Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά ο Σωτήρης Κούβελας αναζητά τους λόγους της καθυστέρησης του έργου. «Σε εμάς φταίει ότι είμαστε πιο εύπιστοι, πιο «αγαθοί» και αρκούμαστε στα λόγια και στις διαβεβαιώσεις; Φταίνε αστόχαστες παρεμβάσεις όπως η προσφυγή του δημάρχου κ. Μπουτάρη στο ΣτΕ, κόντρα στη λύση για τα αρχαία στην οποία είχαν συμφωνήσει όλοι; Φταίει ότι τη διεύθυνση του έργου την έχει το Αττικό Μετρό, από την Αθήνα, που θυμίζει την παροιμία «στείλε παππούλη την ευχή σου», ενώ από χρόνια λέγανε, χωρίς όμως να γίνεται, ότι θα την αναλάβει η Εγνατία Οδός; Φταίει η «αλλεργία» για το έργο εκείνων που το πολέμησαν με μανία στο ξεκίνημά του και στη συνέχεια είχαν την αρμοδιότητα, ως κυβέρνηση, να το υπηρετήσουν αλλά από μέσα τους δε θέλουν να το κάνουν γιατί δικαιώνει τους πολιτικούς τους αντιπάλους» αναρωτιέται.
Την ίδια ώρα όμως, οι υπεύθυνοι της κατασκευάστριας εταιρίας αισιοδοξούν πως το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2018. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος στην πρόσφατη παρουσίαση του σταθμού της Νέας Κρήνης, οι εργασίες κατασκευής του οποίου είχαν προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, ωστόσο ξεκίνησαν πέντε μήνες «το 2018 θα λειτουργεί η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά».
Από Σταθμό έως αεροδρόμιο
Συνολικά το μετρό Θεσσαλονίκης, έργο προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ θα διαθέτει 18 σταθμούς και το μήκος της γραμμής επέκτασης θα είναι 14,4 χιλιόμετρα.
Του Βαγγέλη Στολάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.