voria.gr, 29/06/2014
Η Αττικό Μετρό επιχειρεί να παρακάμψει τις προσφυγές
Μπουτάρη. Δηλώσεις Τσίτουρα στη Voria.gr - Τι λέει για το ενδεχόμενο το νέο
σχέδιο να σκοντάψει ξανά σε αρχαιότητες...
Η απόφαση
λήφθηκε τις προηγούμενες ημέρες από τον υπουργό Υποδομών και τη διοίκηση της
Αττικό Μετρό Α.Ε.: Ο σταθμός «Βενιζέλου» μένει προσωρινά εκτός από το
έργο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης που ολοκληρώνεται και
μπαίνει σε λειτουργία τέλη 2017, αρχές 2018.
Υπουργείο
και Αττικό Μετρό αποφασίζουν να κόψουν το γόρδιο δεσμό των προσφυγών του Δήμου
Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ για τα αρχαιολογικά και προχωρούν το έργο, το οποίο λόγω
της καθυστέρησης των εργασιών στη «Βενιζέλου» (σ.σ. σταμάτησαν πριν ενάμισι
χρόνο), έχει εκτραπεί χρονικά και, όπως πήγαινε το πράγμα, δεν θα τελείωνε ούτε
το 2021, σύμφωνα με όσα πληροφορείται η Voria.gr και έχουν επανειλημμένως
λεχθεί από γνωρίζοντες.
Η Voria.gr
επικοινώνησε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό
Α.Ε. Χρήστο Τσίτουρα, για το θέμα, ο οποίος υπογράμμισε την απόφαση
υπουργείου και εταιρείας, να απεμπλακεί το έργο από τις προσφυγές Μπουτάρη και
Δήμου Θεσσαλονίκης. Μάλιστα ο κ. Τσίτουρας, απαντώντας σε ερώτηση για τη
δεύτερη προσφυγή, μετά την προ ημερών απόρριψη της πρώτης, είπε χαρακτηριστικά:
«Θα
προχωρήσουμε με αυτή την απόφαση, ασχέτως του τι θα αποφασίσει το Συμβούλιο της
Επικρατείας για τη δεύτερη προσφυγή που κατέθεσε ο Δήμος. Το Μετρό θα
λειτουργήσει στο τέλος 2017 ή έστω αρχές 2018, αναγκαστικά χωρίς το σταθμό
"Βενιζέλου". Το Μετρό θα μπει σε λειτουργία και όταν υπάρξει κατάληξη
για το θέμα των αρχαιοτήτων, τότε ας κατασκευαστεί και ο σταθμός».
Ο κ.
Τσίτουρας δεν αναφέρθηκε στο τεχνικό μέρος του θέματος και στη μελέτη που
δήλωσε ότι έχει στα χέρια, αλλά να σημειωθεί ότι αυτή την πρόταση είχε
καταθέσει τον Απρίλιο του 2013 η ανάδοχος κοινοπραξία, όταν είχαν παρουσιαστεί
στο Αριστοτέλειο οι τέσσερις προτάσεις των πανεπιστημιακών για την ανάδειξη των
αρχαιοτήτων στο χώρο του σταθμού.
Για να
προχωρήσει το έργο της βασικής γραμμής, θα διανοιχτεί ένα φρέαρ ώστε να
εξασφαλίζονται αφενός ο αερισμός των σηράγγων και αφετέρου, για λόγους
ασφαλείας, η δυνατότητα εκκένωσης, αφού μεταξύ των δύο σταθμών πριν και μετά τη
«Βενιζέλου», δηλαδή μεταξύ «Δημοκρατίας» και «Αγίας Σοφίας», η απόσταση είναι
πάνω από 700 μέτρα.
Τι θα γίνει
αν κατά τη διάνοιξη του φρέατος (σ.σ. πιθανώς θα γίνει σε κάποιο ακραίο σημείο
του εργοταξίου) το έργο πέσει πάλι πάνω σε αρχαιότητες; Απαντώντας στο ερώτημα
αυτό ο κ. Τσίτουρας είπε: «Φροντίζουμε να ξεπεράσουμε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Αλλά ακόμη κι έτσι, με αυτή τη λύση που αναγκαστικά επιλέγουμε, θα κάνουμε ένα
χρόνο, όχι έξι χρόνια έτσι όπως μας πάνε με στο σταθμό».
Ο σταθμός
«Βενιζέλου» λοιπόν, που κατά την Αττικό Μετρό, είναι «πάνω στην κρίσιμη
διαδρομή του έργου», πράγμα που σήμαινε ότι χωρίς αυτόν η γραμμή του Μετρό δεν
θα μπορούσε να λειτουργήσει, αποδεικνύεται πως δεν είναι και τόσο… «κρίσιμος».
Το ζητούμενο
για όλη την πόλη είναι να λειτουργήσει το Μετρό, έστω προσωρινά με ένα σταθμό
λιγότερο. Το θέμα αυτό, εξαιτίας άλλων λόγων, το είχαμε αντιμετωπίσει τα
προηγούμενα χρόνια με το σταθμό «Παπάφειο». Σήμερα το «Παπάφειο»
κατασκευάζεται, έστω και με επιβάρυνση στο κόστος.
Όμως το να
καθυστερεί κι άλλο η βασική γραμμή του Μετρό είναι μία τεράστια ταλαιπωρία για
την πόλη, αλλά και μεγάλη, πολλή μεγάλη ζημία από την απώλεια εσόδων από τις
εισπράξεις εισιτηρίων και μόνο. Προφανώς, κάποια στιγμή, ο σταθμός «Βενιζέλου»
θα κατασκευαστεί, όταν κατασκευαστεί.
της Άννης Καρολίδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.