Από την Πέμπτη, που ανακοινώθηκε ότι τα έργα του μετρό χτύπησαν ..νεκρόπολη, το damage control στις τοπικές εφημερίδες δίνει και παίρνει.
Η αρχή έγινε με το υποτονικό άρθρο της Έλσας Σπυριδοπούλου, που αναφέρονταν διεκπεραιωτικά στην ανακοίνωση ΥΠΠΟ - Αττικό Μετρό ΑΕ για το εύρημα τμήματος της ανατολικής νεκρόπολης της Θεσσαλονίκης, και το οποίο περιείχε την εξής απίστευτη διαπίστωση:
Μάλιστα, οι σήραγγες θα “κατέβουν” 14-31 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης, αντί 7-9 μέτρα που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός, προκειμένου να μην θιγούν τα αρχαιολογικά στρώματα που αποκαλύπτονται.
Το εύλογο ερώτημα εδώ είναι: αν το εύρημα αναμένονταν από τους αρχαιολόγους, γιατί δεν συμψηφίστηκε αυτή η πληροφορία στον αρχικό σχεδιασμό. Και, ακόμα πιό σημαντικό, πόσο θα κοστίσει ο τετραπλασιασμός, σχεδόν, του βάθους γεώτρησης; Αυτή είναι και η ταμπακιέρα, που το άρθρο περνάει ανεπαίσθητα -hidden in plain sight λέγεται στα αγγλικά- αλλά δεν είναι το μόνο. Διεκπεραιωτικό και ελλειπές ήταν και το σχετικό άρθρο του Αγγελιοφόρου, ο οποίος πάντως παρακολουθεί την πρόοδο των εργασιών του μετρό με τακτική αρθρογραφία, όπως σημειώνει ο Argos.
Καταλαβαίνει κανείς πόσο σημαντικό είναι το θέμα για την πορεία του έργου, από το damage control που ακολούθησε. Παράδειγμα, το εξώφυλλο του “Σήμερα στη Θεσσαλονίκη” της Παρασκευής,
που αναφέρεται στο θέμα στη σελίδα 8. (Για τον ανώνυμο αρθρογράφο, η είδηση είναι ότι οι “συνεντευξιαζόμενοι” πρόκειται να αναδείξουν τα ευρήματα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους’ κάτι που γνωρίζαμε βέβαια εδώ και καιρό.)
Το δε τρισέλιδο αφιέρωμα της Μακεδονίας της Κυριακής στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το μετρό αποτελεί κλασικό παράδειγμα spin (σε στυλ “ναι, το μετρό αντιμετωπίζει πρόβλημα, λόγω όμως της οικονομικής δυσχέρειας της ΑΕΓΕΚ, που όμως δεν πρόκειται να επηρεάσει το έργο, και στο κάτω κάτω, θα αποκτήσουμε καλύτερο μετρό από τους Αθηναίους”). Για την νεκρόπολη και το κόστος, ούτε κουβέντα. Ο Αγγελιοφόρος της Κυριακής αφιερώνει κι αυτός σχεδόν ένα τρισέλιδο στο μετρό -απ’ όπου μαθαίνουμε ότι το μετρό μετακόμισε το Μνημείο του Εργάτη του ‘36- και στο οποίο το θέμα θάβεται μέσα στην ανάλυση των προβλημάτων που θα επιφέρει το μετρό στην κυκλοφορία.
Τελικά, πόσο θα μας κοστίσει ρε παιδιά η βουτιά (υποθαλάσσια;) του μετρό; Κι αν πρέπει να τα ψάχνουμε μόνοι μας αυτά, ποιός ο λόγος να παίρνουμε τις τοπικές εφημερίδες;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.