της Ελσας Ποιμενίδου
Σε δύο εβδομάδες αναμένεται να φτάσει στη Θεσσαλονίκη ο δεύτερος μετροπόντικας. Σύμφωνα με τους επιβλέποντες μηχανικούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, οι μετροπόντικες θα πιάσουν δουλειά αρχές καλοκαιριού εφόσον ολοκληρωθούν οι εργασίες του σκάμματος -ενός φρεατίου, δηλαδή- που θα επιτρέψει να τοποθετηθούν τα κομμάτια σε βάθος δεκαέξι μέτρων, όπου και θα γίνει η συναρμολόγησή τους. Από τη στιγμή που η Αρχαιολογική Υπηρεσία δώσει το πράσινο φως, οι μετροπόντικες θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία. Το πρώτο «μηχάνημα ολομέτωπης διάτρησης» -όπως ονομάζεται επισήμως ο μετροπόντικας- κατασκευάστηκε με βάση τις προδιαγραφές που προέκυψαν από τη μελέτη του υπεδάφους της Θεσσαλονίκης, αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα έχει το μετρό στην πόλη. Στο τεράστιο όρυγμα έξω από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης, όπου φιλοξενείται ο πρώτος μετροπόντικας, θα φτάσει από τη Γερμανία και ο δεύτερος. Οι δύο μετροπόντικες ονομάστηκαν «Κάσσανδρος» και «Θεσσαλονίκη» από την Αρχαιολογική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης. Οταν όμως ξεκινήσουν οι εργασίες διάνοιξης σηράγγων, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς αναμένεται να δώσει τα οριστικά τους ονόματα. Μετά τη συναρμολόγησή τους, τα μηχανήματα ολομέτωπης διάτρησης θα πιάσουν δουλειά σκάβοντας στα έγκατα της Θεσσαλονίκης. Κατά μέσο όρο, θα προχωρούν στο ταξίδι τους δέκα μέτρα την ημέρα. Η ταχύτητα θα αυξομειώνεται ανάλογα με τις ανάγκες κατασκευής του έργου, αλλά και τις συνθήκες που θα επικρατούν από περιοχή σε περιοχή. Oι δύο μετροπόντικες έχουν πανομοιότυπα χαρακτηριστικά, διάμετρο 6,19 μέτρα, μήκος 90 μέτρα και βάρος 42,5 τόνους. Ομοιες θα είναι και οι δύο σήραγγες, διαμέτρου 5,3 μέτρων. Μία από τις βασικότερες διαφορές του μετρό της Θεσσαλονίκης από το μετρό της Αθήνας είναι ότι θα κατασκευαστούν δύο «δίδυμες» σήραγγες αντί για μία, όπως έγινε στην Αθήνα, και γι’ αυτό θα χρησιμοποιηθούν δύο μετροπόντικες. Την ίδια ώρα, τα έργα κατασκευής του μετρό εμποδίζουν την ομαλή μετακίνηση των Θεσσαλονικέων. Τα εργοτάξια που έχουν στηθεί σε κεντρικά σημεία της πόλης επιτείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα και ταλαιπωρούν καθημερινά οδηγούς και επιβάτες λεωφορείων. Τα κυριότερα προβλήματα εντοπίζονται στο εργοτάξιο του μετρό στην πλατεία Συντριβανίου και στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας. Προβλήματα επίσης δημιουργούνται και στο κεντρικό εργοτάξιο του μετρό στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, καθώς τις ώρες αιχμής οι δρόμοι μπλοκάρουν από χιλιάδες αυτοκίνητα. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.