Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2009

ΕΓΝΑΤΙΑ-ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ Καταστήματα στη σκοτεινή πλευρά του μετρό

Μακεδονία, 29/01/2009

Σε οικονομικό μαρασμό βρίσκονται οι καταστηματάρχες της οδού Εγνατία στο ύψος της Αγίας Σοφίας εξαιτίας των έργων για το μετρό Θεσσαλονίκης. Μετά τη διακοπή της κυκλοφορίας στην κάθοδο της οδού, οι επιχειρήσεις πλέον απειλούνται με λουκέτο.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Ο τζίρος των μαγαζιών έπεσε κατά 60%. Παράλληλα, αύξηση παρουσίασαν η μικροεγκληματικότητα και οι διαρρήξεις.
Οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι της περιοχής πραγματοποίησαν χθες το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη συμβολή των οδών Εγνατία και Αγίας Σοφίας, ζητώντας την επίσπευση των εργασιών και τη λήψη μέτρων για την προστασία τους από τους κακοποιούς.
Το πεζοδρόμιο της Εγνατία, στην κάτω πλευρά του δρόμου, από την Αγίας Σοφίας μέχρι τη Μητροπολίτου Γενναδίου, έχει αποκλειστεί από τις λαμαρίνες του εργοταξίου του μετρό. Εδώ και ενάμιση μήνα έχει κλείσει και η κάθοδος της Αγίας Σοφίας, ενώ η Πλάτωνος ήταν κλειστή για περισσότερο από ένα χρόνο. Το τελευταίο διάστημα καταργήθηκε και η προσωρινή διάβαση πεζών και η κάθοδος οχημάτων στο ύψος της Μενελάου. Έτσι, για μεγάλο τμήμα της Εγνατία υπάρχει δυσκολία στην πρόσβαση. Για να περάσει κάποιος πολίτης πεζός την Αγίας Σοφίας, πρέπει πλέον να διανύσει διακόσια μέτρα, αντί των είκοσι μέτρων του πλάτους της οδού.

ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
“Έκλεισε και η Αγίας Σοφίας και δεν μπορεί να περάσει ο κόσμος. Θα κλείσουμε, δεν έχουμε μέλλον. Πολλοί καταστηματάρχες δεν είναι σε θέση να πληρώσουν το ενοίκιο και είναι έτοιμοι να φύγουν από εδώ”, περιγράφει ο κ. Λάζαρος Καραγεωργίου.
“Δεχτήκαμε αγόγγυστα το έργο, ακόμη και να χάσουμε έσοδα, να κάνουμε θυσίες, καθώς καταλάβαμε τη χρησιμότητά του. Τώρα όμως δεν μπορούμε να επιβιώσουμε”, τονίζει ο κ. Νίκος Παϊπούρογλου, ο οποίος περιγράφει ότι τα βασικότερα προβλήματα των επαγγελματικών και κατοίκων της περιοχής είναι τα εξής: 1. Εμποδίζεται σχεδόν ολοκληρωτικά η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών, 2. Δημιουργήθηκε εγκληματικότητα. Σημειώνονται σχεδόν καθημερινά διαρρήξεις καταστημάτων, ενώ την ημέρα κυκλοφορούνε πορτοφολούδες και τσαντάκηδες. 3. Ο πεζόδρομος γεμίζει σκουπίδια, καθώς δεν υπάρχει θέση κάδων και τα απορριμματοφόρα δεν μπορούν να προσεγγίσουν. 4. Απαξιώνεται το κέντρο και γενικώς μειώνονται οι πελάτες των καταστημάτων. “Νομίζω ότι υπάρχει σχέδιο να φύγει ο κόσμος από το κέντρο και να οδηγηθεί στα πολυκαταστήματα της περιφέρειας. Για να έρθει κάποιος στο κέντρο, θα περάσει μια ολόκληρη περιπέτεια”, εκτιμά ο κ. Παϊπούρογλου.
“Πριν από λίγο καιρό άκουσα το συναγερμό του μαγαζιού να χτυπά, καθώς μένω εδώ κοντά. Κατέβηκα και ήρθα αντιμέτωπος με έναν διαρρήκτη που κρατούσε κατσαβίδι. Ευτυχώς περνούσε ένας φίλος εκείνη την ώρα και του ορμήσαμε. Πήρε εμπορεύματα, ανέβηκε σε μια μηχανή και έφυγε”, περιγράφει ο κ. Καραγεωργίου.
“Αναγκάστηκα να διακόψω την υπάλληλο που είχα, αν και ήμουν ευχαριστημένος από τη δουλειά της. Πουλάμε στη μισή τιμή και δεν έρχονται πελάτες. Ήρθαν όλα μαζί, η κρίση, η ανέχεια του κόσμου και τώρα το εργοτάξιο. Δεν φταίνε οι λαμαρίνες, αλλά το γεγονός ότι δεν υπάρχει διάβαση”, σύμφωνα με τον κ. Ρήγα Ρήγα, κοσμηματοπώλη.

  • Νίκος Παϊπούρογλου: “Με τον αποκλεισμό δεν μπορούμε να επιβιώσουμε. Έχουμε εκπτώσεις και δεν έχουμε πελάτες”

  • Λάζαρος Καραγεωργίου: “Η κατάσταση είναι δραματική. Από τότε που άρχισαν τα έργα έχουμε πάνω από 50% πτώση του τζίρου”

  • Ρήγας Ρήγας: “Η επιχείρηση λειτουργεί από το 1963 και είναι η πρώτη χρονιά που είμαστε σε δύσκολη οικονομική κατάσταση”

  • Γιώργος Κοψαχείλης: “Το βράδυ φοβάται ο κόσμος να περάσει από την περιοχή. Πρέπει να ανοίξει μια διάβαση, να μπούνε φώτα και να ληφθούν μέτρα”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.