Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

ΜΕΤΡΟ Δημοπρατήθηκε η επέκταση προς την Καλαμαριά

Μακεδονία, 07/05/2009

Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά δημοπρατήθηκε χθες από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.

Το έργο περιλαμβάνει πέντε σύγχρονους σταθμούς μετρό και 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής, ενώ έχει συμπεριληφθεί και η κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης και χώρου στάθμευσης 1.000 οχημάτων στον τερματικό σταθμό της Μίκρας. Όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ.
Βάσει της διακήρυξης του νέου διαγωνισμού, οι υποψήφιες τεχνικές εταιρείες οφείλουν να υποβάλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή του έργου έως τις 22 Ιουνίου 2009. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2010 (υπό την προϋπόθεση να μην υπάρξουν εμπλοκές με ενστάσεις, προσφυγές) και να ξεκινήσει η κατασκευή της πρώτης επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται: η κατασκευή πέντε σταθμών (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), η κατασκευή δύο σηράγγων μονής τροχιάς, που θα κατασκευαστούν με υπόγεια μηχανική διάνοιξη (μετροπόντικες), προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές, θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης με εγκαταστάσεις για λεωφορεία και κτίριο για στάθμευση περίπου 1.000 θέσεων ΙΧ οχημάτων.
Ορισμένα ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα θα αποτελέσουν αντικείμενο πρόσθετων διαγωνισμών, που θα ακολουθήσουν (προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ), διαμορφώνοντας έτσι τον συνολικό προϋπολογισμού του έργου της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά στα 465 εκατ. ευρώ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Γ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ
Απαντώντας στις εξαγγελίες του κ. Σουφλιά ο Γιάννης Μαγκριώτης δήλωσε τα εξής: “Οι ανακοινώσεις του κ. Σουφλιά επιβεβαιώνουν την εκτίμησή μας πως η κυβέρνηση επιφυλάσσει μεγάλα λόγια για τη Θεσσαλονίκη και περιορισμένα έργα. Η σημερινή του ανακοίνωση είναι απλώς το επικοινωνιακό φόντο για την παρουσία του κ. Καραμανλή το σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη. Τονίζω και πάλι πως: πρώτον το έργο δεν έχει μελετητική ωριμότητα και δεν μπορεί να δημοπρατηθεί. Δεύτερον από τα περίπου 650 εκατ. ευρώ που απαιτούνται, η κυβέρνηση έχει ενδεικτικά εγγεγραμμένα μέχρι το 2015 στο ΕΠΠΕΡ μόνο 330 εκατ. και, τρίτον, η κυβέρνηση τώρα περιορίζει το έργο, γιατί αφαιρεί το αμαξοστάσιο, δεν συμπεριλαμβάνει το κόστος των απαλλοτριώσεων, που μόνο για την οδό Πόντου είναι τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.