Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Η Εκκλησία και πάλι χτυπά..

ypodomes, 19/04/2010

Δυστυχώς είμαι στην πολύ δυσάρεστη θέση να ανεβάσω αυτή την ανάρτηση με αρνητικό πρωταγωνιστή την Εκκλησία. 3 χρόνια μετά την παρέμβαση της στην επέκταση για Πειραιά με αποτέλεσμα να κοπεί ο τερματικός σταθμός Ευαγγελίστρια και να οδηγήσει (εν μέρει) το διαγωνισμό σε ακύρωση ξαναχτυπά και στο Μετρό Θεσσαλονίκης για τον ταλαίπωρο σταθμό Παπάφειο...

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης αυτή τη φορά με ένσταση στο ΣτΕ ζητά την ακύρωση της απόφασης για την αναγκαστική απαλλοτρίωση του χώρου ενώ ζητά και την ακύρωση της απόφασης Σουφλιά για προσωινή κατάληψη μέρους του χώρου. Με την κίνηση αυτή ήρθε φυσικά αντιμέτωπος με το Υπουργείο Υποδομών που κάνει αγώνα για την επίσπευση των εργασιών της κατασκευής του Μέτρό που ήδη μετρά καθυστερήσεις 18 μηνών..
Το παρασκήνιο αυτής της υπόθεσης εντέλει όμως οδηγεί την υπόθεση στα δικαστήρια καθώς το Υπουργείο ουσιαστικά πιστεύει ότι τα βαθύτερα κίνητρα είναι οικονομικά προκειμένου να ωφεληθεί όσο το δυνατόν περισσότερο απο την παραχώρηση του χώρου. Το ΔΣ του Παπαφείου που πρόεδρος είναι ο Μητροπολίτης είχε ζητησεί αντιστάθμισμα (οικονομικό) για την παραχώρηση και δεν δόθηκε κάτι. Ετσι απο την συμμαχία περάσαμε στην αντιπαλότητα και την τελική κίνηση ένστασης στο ΣτΕ. Με την επίσπευση της εκδίκασης λόγω του κατεπείγοντως της υπόθεσης θα έχουμε την επόμενη μάχη με τις 2 πλευρές να πιστεύουν ότι θα κερδίσουν. Πρόκειται όμως για άλλη μια επίθεση άδικη απο την εξουσία της Εκκλησίας προς τον απλό κόσμο που περιμένει τόσο να ολοκληρωθούν οι εργασίες για να μην συνεχιστεί η όχληση των περιοχώ τους όσο και απο τη λειτουργία που θα αποφέρει μόνο καλό. Ποιός απο την Μητρόπολη θα εξηγήσει ότι καθυστερεί ή και αναβάλει την πρόοδο του μεγαλύτερου κατασκευαστικού έργου στην πόλη γιατί δεν δόθηκαν αντισταθμιστικά ωφέλη. Εγω θα έλεγα σαν πολίτης αλλά εν πάσει περιπτώσει και σαν χριστιανός ότι η Εκκλησία μας θα έπρεπε να είναι αμέριστος συμπαραστάτης σε τέτοιες περιπτώσεις έργων που εξυπηρετούν χιλιάδες ανθρώπους και όχι να έρχεται αντιμέτωπη και με το δημόσιο αίσθημα. Κατά την ταπεινή μου γνώμη τέτοιες ενέργειες απομακρύνουν τον κόσμο και δεν βοηθούν σε τίποτα. Αξίζει αυτό για μερικές δεκάδες χιλιάδες Ευρώ;
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ;
Τα 2 επικρατέστερα σενάρια σήμερα είναι τα εξης: οι 2 μετροπόντικες να συνεχίσουν το ταξίδι τους μετά το σταθμό Παπάφειο και με την απόφαση να γίνει διάνοιξη στην περιοχή (εφόσον φυσικά κερδιθεί απο το Υπουργείο) ανεβάζοντας και πάλι το κόστος στα ύψη ή να καταργηθεί ο σταθμός αφού η εμπλοκή αυτή κανείς εν ξέρει μέχρι που μπορεί αν φτάσει και πόσο μπορεί να κοστίσει. Ο συμβιβασμός τουλάχιστον σε αυτή τη φάση φαντάζει αδύνατος..
Σε κάθε περίπτωση θεωρείται κρίσιμο οι 2 Μετροπόντικες ότι πρέπει να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του μήνα για να προχωρήσει το έργο της διάνοιξης. Ενα άλλο θέμα που προέκυψε αυτό τον καιρό είναι "στενότητα" του χωρου στο σταθμό Ανάληψη όπου μάλλον θα χρειαστεί οι 2 σήραγγες να "πλησιάσουν" η μια την άλλη καθώς είναι περιορισμένος ο χώρος. Είναι όμως ένα αμιγώς κατασκευαστισκό πρόβλημα απο αυτά που προκύπτουν συνεχώς και ειδικά σε μεγάλα έργα όπως αυτό του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι εργασίες πάντως στα εργοτάξια δείχνει να έχουν πυκνώσει και με λήψη των κατάλληλων αποφάσεων επίτελους αυτή η κατασκευή να τρέξει και να κερδίσει λίγο απο το χαμένο χρόνο..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.