Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Δημ. Ρέππας: Πλήρης η ανικανότητα της Ν.Δ. να διαχειριστεί τα δημόσια έργα

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 17/09/2010

Με σκληρή γλώσσα για τα πεπραγμένα των προκατόχων του απάντησε ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, σε ερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας για τα δημόσια έργα. Παράλληλα, έδωσε εικόνα για την πορεία υλοποίησης των δημοσίων έργων...


Μίλησε για πλήρη ανικανότητα της Νέας Δημοκρατίας να διαχειριστεί μεγάλα έργα, σημειώνοντας ότι "ο κανόνας είναι ότι όλα τα έργα πάσχουν". Όσον αφορά στο σήμερα, είπε:
• Για τα περιφερειακά προγράμματα και έργα, ότι δημοπρατούνται μέχρι το τέλος του έτους νέα έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και εντός του 2011 έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
• Για τις απαλλοτριώσεις, η κυβέρνηση επεξεργάζεται νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να συντμηθούν οι χρόνοι και οι διαδικασίες.
• Για τα διόδια, ότι γίνεται προσπάθεια να βρεθούν πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου του ΠΑΘΕ.
• Για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη μελέτη και κατασκευή των δημοσίων έργων ότι προχωρά η διαδικασία υποβολής προτάσεων και επεξεργασίας τους από δύο αρμόδιες επιτροπές. Επιπλέον, το υπουργείο προωθεί τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Παραγωγής Έργων, ενώ σε λειτουργία έχει τεθεί το Σύστημα Επιτελικής Παρακολούθησης των Έργων .
• Για τα νέα οδικά έργα της Αττικής, ότι επαναξιολογούνται, λαμβάνοντας υπόψη και το Προεδρικό Διάταγμα για την προστασία του Υμηττού που βρίσκεται υπό σύνταξη.
• Για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου, ότι οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο αναμένεται να υποβληθούν εντός του έτους.
• Για την επέκταση του λιμανιού Ηγουμενίτσας, ότι προετοιμάζεται η δημοπράτηση εντός του 2010.
• Για τη μερική εκτροπή του άνω ρου του Αχελώου, ότι έχει σχεδιαστεί να υλοποιήθεί μέσω των έργων αποπεράτωσης του φράγματος Συκιάς, τη σήραγγα εκτροπής Αχελώου προς τη Θεσσαλία και την ατασκευή τελικής επένδυσης σήραγγας εκτροπής Αχελώου.
• Για το μετρό της Αθήνας, ότι η επέκταση από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι είναι υπό κατασκευή με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης στις αρχές του επόμενου έτους. Η επέκταση Χαϊδάρι – Πειραιάς βρίσκεται υπό δημοπράτηση. Η Γραμμή 4 βρίσκεται υπό μελέτη.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Δημ. Ρέππας δήλωσε ότι το παρέλαβε σε πλήρη αποδιοργάνωση, με σοβαρά διοικητικά και τεχνικά προβλήματα και με πολύ χαμηλούς ρυθμούς εργασιών. Όπως είπε, δρομολογείται η αντιμετώπιση των θεμάτων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και διαφορών με τον ανάδοχο. Η επέκταση προς την Καλαμαριά προγραμματίζεται να ξεκινήσει περί τα τέλη του 2011.
• Για την εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης ανέφερε έργα που μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα και σε ορίζοντα τετραετίας με πλήρως διασφαλισμένους πόρους.
• Για την υποθαλάσσια, ότι το υπουργείο προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες. "Δεν παγώσαμε εμείς το έργο, ούτε ζημιώσαμε εμείς το κράτος. Αυτό το κατάφερε η Κυβέρνηση της Ν.Δ. με τις προχειρότητες και τις παραλείψεις της", ανέφερε ο υπουργός.
• Για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής και εκκρεμούν προσφυγές και καταγγελίες τόσο στην ΕΕ όσο και στα δικαστήρια.
• Για τις επεκτάσεις του ΗΣΑΠ, ότι προκηρύχθηκε μελέτη σκοπιμότητας, κόστους – οφέλους της επέκτασης προς τα νότια προάστια της πρωτεύουσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.