Κινητοποιήσεις εργαζομένων για τα προβλήματα στις σήραγγες κατασκευής του έργου...
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr
Καθυστερήσεων συνέχεια για το μετρό Θεσσαλονίκης το οποίο κινδυνεύει για ακόμη μια φορά με περαιτέρω παράταση του χρονοδιαγράμματος των εργασιών. Αιτία η απόφαση του συνδικάτου οικοδόμων να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις για τα προβλήματα των εργαζομένων στις σήραγγες κατασκευής του έργου. Ήδη επί μία εβδομάδα περίπου οι εργασίες στις σήραγγες του μετρό είχαν διακοπεί, εξαιτίας της κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης, καθώς δεν ήταν δυνατή η μεταφορά υλικών κατασκευής.
Το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την κοινοπραξία κατασκευής των σηράγγων για την παράταση της εκ περιτροπής εργασίας, η οποία είχε εφαρμοσθεί προσωρινά τον Ιανουάριο. Τότε το μέτρο πάρθηκε με κοινή απόφαση της κοινοπραξίας και του επιχειρησιακού σωματείου των εργαζομένων, καθώς οι μετροπόντικες ήταν σταματημένοι και το έργο παρουσίαζε καθυστερήσεις.
«Εδώ και 15 ημέρες η κοινοπραξία επανήλθε και ζήτησε από τους εργαζομένους να υπογράψουν συμφωνία αποδοχής της εκ περιτροπής εργασίας προβάλλοντας την κρίση της αγοράς», λέει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων κ. Βασίλης Ρέβας.
Όπως ανέφερε ο κ. Ρέβας, τη συμφωνία υπέγραψε η πλειοψηφία των περίπου 120 εργαζομένων στις σήραγγες, οι οποίοι δουλεύουν πλέον μέχρι 4 ημέρες την εβδομάδα με ανάλογη μείωση αποδοχών.
«Η συμφωνία προβλέπει να εργάζονται τετραήμερο, αλλά όπως μου λένε οι εργαζόμενοι στις σήραγγες την Παρασκευή δουλεύει μόνο ο ένας από τους μετροπόντικες οπότε υπάρχουν περιπτώσεις να δουλεύουν και 3 ημέρες την εβδομάδα», σημειώνει ο κ. Ρέβας.
Παράλληλα, ο ίδιος καταγγέλλει ότι η εταιρία έχει ήδη μεταφέρει εργαζόμενους από τις σήραγγες στα εργοτάξια τα οποία γίνεται αρχαιολογική ανασκαφή (ενώ προτίθεται να μετατάξει και άλλους 7 μέσα στις επόμενες ημέρες) με αποτέλεσμα, ενώ έχει μειωθεί ο αριθμός των εργατών στις σήραγγες, η κοινοπραξία να τους αναγκάζει να δουλεύουν περισσότερο.
«Ενώ μέχρι πρότινος ξέραμε ότι οι μετροπόντικες άνοιγαν σήραγγα 10 μέτρων την ημέρα η εταιρία μας είπε ότι μπορεί να σκάβει μέχρι και 30 μέτρα ημερησίως με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν περισσότερο», υπογραμμίζει.
Το συνδικάτο καταγγέλλει ακόμη ότι τους οφείλονται τα δεδουλευμένα του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, ενώ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, τη μορφή των οποίων θα καθορίσει το προεδρείο του σωματείου τις επόμενες ημέρες.
Η πορεία των εργασιών
Συνολικά περίπου 6.500 μέτρα σήραγγας έχουν κατασκευάσει ο «Κωστίκας» και ο «Γιωρίκας» μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, ο πρώτος μετροπόντικας (ΤΒΜ1) συνεχίζει την πορεία του έχοντας κατασκευάσει 3.496 μέτρα σήραγγας, ενώ ο δεύτερος (ΤΒΜ2) έχει κατασκευάσει 3.153 μέτρα παράλληλης σήραγγας.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες στα βασικά εργοτάξια του μετρό. Στο σταθμό Ευκλείδης σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της πλάκας οροφής, ενώ στο σταθμό Φλέμινγκ κατασκευάζονται οι πάσσαλοι των προσβάσεων και γίνεται σκυροθέτηση της πλάκας οροφής.
Στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό γίνεται επίσης σκυροθέτηση της πλάκας οροφής του επιστάθμου, της πλάκας -1 και της πλάκας οροφής του σταθμού.
Όσον αφορά στο σταθμό του Παπάφη, υπάρχει στασιμότητα στις εργασίες κατασκευής του έργου, καθώς ακόμη εκκρεμεί η προσφυγή της διοίκησης του ιδρύματος στο ΣτΕ για τα 13 δένδρα που κόπηκαν στον αύλειο χώρο του Παπάφειου. Πάντως, όπως διαβεβαίωσε και πριν μερικές ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γ. Μαγκριώτης, ο σταθμός ναι μεν θα κατασκευαστεί αλλά με καθυστέρηση και μεγαλύτερο κόστος, αφού οι εργασίες θα γίνουν μετά τη διάτρηση της σήραγγας στο σημείο.
Καθυστέρηση, ωστόσο, παρατηρείται και στις αρχαιολογικές ανασκαφές στο βόρειο τμήμα του σταθμού Αγίας Σοφίας (χρόνος αποπεράτωσης των οποίων είναι το 2013), καθώς οι αρχαιολόγοι δουλεύουν σε πέντε επίπεδα λόγω του μεγάλου όγκου ευρημάτων στην περιοχή.
Σε μια προσπάθεια, πάντως, να επιταχυνθεί το έργο τους, η ανάδοχος εταιρία προσέλαβε περισσότερους αρχαιολόγους, μέσα από τη συγκρότηση επιπλέον βάρδιας εργασίας.
tsakonas@voria.gr
Καθυστερήσεων συνέχεια για το μετρό Θεσσαλονίκης το οποίο κινδυνεύει για ακόμη μια φορά με περαιτέρω παράταση του χρονοδιαγράμματος των εργασιών. Αιτία η απόφαση του συνδικάτου οικοδόμων να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις για τα προβλήματα των εργαζομένων στις σήραγγες κατασκευής του έργου. Ήδη επί μία εβδομάδα περίπου οι εργασίες στις σήραγγες του μετρό είχαν διακοπεί, εξαιτίας της κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης, καθώς δεν ήταν δυνατή η μεταφορά υλικών κατασκευής.
Το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την κοινοπραξία κατασκευής των σηράγγων για την παράταση της εκ περιτροπής εργασίας, η οποία είχε εφαρμοσθεί προσωρινά τον Ιανουάριο. Τότε το μέτρο πάρθηκε με κοινή απόφαση της κοινοπραξίας και του επιχειρησιακού σωματείου των εργαζομένων, καθώς οι μετροπόντικες ήταν σταματημένοι και το έργο παρουσίαζε καθυστερήσεις.
«Εδώ και 15 ημέρες η κοινοπραξία επανήλθε και ζήτησε από τους εργαζομένους να υπογράψουν συμφωνία αποδοχής της εκ περιτροπής εργασίας προβάλλοντας την κρίση της αγοράς», λέει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων κ. Βασίλης Ρέβας.
Όπως ανέφερε ο κ. Ρέβας, τη συμφωνία υπέγραψε η πλειοψηφία των περίπου 120 εργαζομένων στις σήραγγες, οι οποίοι δουλεύουν πλέον μέχρι 4 ημέρες την εβδομάδα με ανάλογη μείωση αποδοχών.
«Η συμφωνία προβλέπει να εργάζονται τετραήμερο, αλλά όπως μου λένε οι εργαζόμενοι στις σήραγγες την Παρασκευή δουλεύει μόνο ο ένας από τους μετροπόντικες οπότε υπάρχουν περιπτώσεις να δουλεύουν και 3 ημέρες την εβδομάδα», σημειώνει ο κ. Ρέβας.
Παράλληλα, ο ίδιος καταγγέλλει ότι η εταιρία έχει ήδη μεταφέρει εργαζόμενους από τις σήραγγες στα εργοτάξια τα οποία γίνεται αρχαιολογική ανασκαφή (ενώ προτίθεται να μετατάξει και άλλους 7 μέσα στις επόμενες ημέρες) με αποτέλεσμα, ενώ έχει μειωθεί ο αριθμός των εργατών στις σήραγγες, η κοινοπραξία να τους αναγκάζει να δουλεύουν περισσότερο.
«Ενώ μέχρι πρότινος ξέραμε ότι οι μετροπόντικες άνοιγαν σήραγγα 10 μέτρων την ημέρα η εταιρία μας είπε ότι μπορεί να σκάβει μέχρι και 30 μέτρα ημερησίως με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν περισσότερο», υπογραμμίζει.
Το συνδικάτο καταγγέλλει ακόμη ότι τους οφείλονται τα δεδουλευμένα του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, ενώ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, τη μορφή των οποίων θα καθορίσει το προεδρείο του σωματείου τις επόμενες ημέρες.
Η πορεία των εργασιών
Συνολικά περίπου 6.500 μέτρα σήραγγας έχουν κατασκευάσει ο «Κωστίκας» και ο «Γιωρίκας» μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, ο πρώτος μετροπόντικας (ΤΒΜ1) συνεχίζει την πορεία του έχοντας κατασκευάσει 3.496 μέτρα σήραγγας, ενώ ο δεύτερος (ΤΒΜ2) έχει κατασκευάσει 3.153 μέτρα παράλληλης σήραγγας.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες στα βασικά εργοτάξια του μετρό. Στο σταθμό Ευκλείδης σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της πλάκας οροφής, ενώ στο σταθμό Φλέμινγκ κατασκευάζονται οι πάσσαλοι των προσβάσεων και γίνεται σκυροθέτηση της πλάκας οροφής.
Στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό γίνεται επίσης σκυροθέτηση της πλάκας οροφής του επιστάθμου, της πλάκας -1 και της πλάκας οροφής του σταθμού.
Όσον αφορά στο σταθμό του Παπάφη, υπάρχει στασιμότητα στις εργασίες κατασκευής του έργου, καθώς ακόμη εκκρεμεί η προσφυγή της διοίκησης του ιδρύματος στο ΣτΕ για τα 13 δένδρα που κόπηκαν στον αύλειο χώρο του Παπάφειου. Πάντως, όπως διαβεβαίωσε και πριν μερικές ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γ. Μαγκριώτης, ο σταθμός ναι μεν θα κατασκευαστεί αλλά με καθυστέρηση και μεγαλύτερο κόστος, αφού οι εργασίες θα γίνουν μετά τη διάτρηση της σήραγγας στο σημείο.
Καθυστέρηση, ωστόσο, παρατηρείται και στις αρχαιολογικές ανασκαφές στο βόρειο τμήμα του σταθμού Αγίας Σοφίας (χρόνος αποπεράτωσης των οποίων είναι το 2013), καθώς οι αρχαιολόγοι δουλεύουν σε πέντε επίπεδα λόγω του μεγάλου όγκου ευρημάτων στην περιοχή.
Σε μια προσπάθεια, πάντως, να επιταχυνθεί το έργο τους, η ανάδοχος εταιρία προσέλαβε περισσότερους αρχαιολόγους, μέσα από τη συγκρότηση επιπλέον βάρδιας εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.