Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 07/10/2010
Κάθε φορά μας εκπλήσσει το περιεχόμενο των ανακοινώσεων της Ν.Δ. Δείχνουν να έχουν χάσει την επαφή με την πραγματικότητα και το χρόνο...
Το Master Plan με τα συγκοινωνιακά έργα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής παρουσιάστηκε στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας στις 6/9/2010 στους φορείς της πόλης. Δυστυχώς κάποιοι απουσίαζαν.
Το σχέδιο για την Θεσσαλονίκη έχει σταλεί σε όλα τα κόμματα, τους βουλευτές και τους φορείς της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας που έχει και την ευθύνη της τελικής διαβούλευσης, έχει στείλει επιστολή στην οποία ζητάει και τις γραπτές παρατηρήσεις, προτάσεις των Βουλευτών, Κομμάτων, Φορέων. Το τελικό σχέδιο θα διαμορφωθεί μέσα από τη διαβούλευση στο τέλος του χρόνου.
Είπαμε να βάλουμε τέλος, στα πυροτεχνήματα, στις προεκλογικές και προ εκθεσιακές εξαγγελίες, από τις οποίες έχει κουραστεί η Θεσσαλονίκη.
Στη διαμόρφωση του σχεδίου συμμετείχαν έγκριτοι επιστήμονες της Θεσσαλονίκης. Θα θέλαμε να γνωρίζουμε αν η Ν.Δ. τους αναγνωρίζει ως τέτοιους? Δεσμευθήκαμε πως το σχέδιο θα διαμορφωθεί συναινετικά γιατί πιστεύουμε πως κανείς μόνος του, δεν τα ξέρει όλα, ούτε μπορεί να τα κάνει όλα.
Η Θεσσαλονίκη μας χρειάζεται όλους.
Στα πλαίσια της ανοιχτής διαβούλευσης τόσο ο κ. Μπουτάρης, όσο και ο κ. Μπόλαρης ζήτησαν περισσότερη ενημέρωση και την είχαν. Από την πρώτη στιγμή δηλώσαμε πως είμαστε ανοιχτοί να ενημερώσουμε όποιον θέλει, είτε εκπρόσωπο, είτε κόμμα, είτε Δημόσιο Φορέα.
Ειδικότερα, θα θέλαμε να μας πει η Ν.Δ.:
1. Ποιο έργο άφησε ώριμο για δημοπράτηση με εγκεκριμένες όλες τις χαράξεις, μελέτες και διασφαλισμένους τους πόρους και δεν το δημοπρατήσαμε?
Της απαντούμε ευθέως, πως δεν άφησε κανένα.
2. Αναφέρεται στην υποθαλάσσια δείχνοντας, πως έχει χάσει την επαφή με το χρόνο. Η υποθαλάσσια που ήταν μέχρι χθες ήταν το μεγάλο τους καμάρι και το τελευταίο χρόνο δεν είχαν κάνει καμία αναφορά γι’ αυτήν, δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και κυρώθηκε με νόμο στη Βουλή το 2007 με τη Ν.Δ. Από τα δικά της λάθη φτάσαμε σε ακύρωση της σύμβασης, με υπαιτιότητα του δημοσίου, τη Δευτέρα 28/09/2009, 6 ημέρες πριν τις εκλογές στις 4 Οκτωβρίου 2009. Που είναι λοιπόν η ευθύνη του ΠΑΣΟΚ?
Για την υποθαλάσσια μας εγκαλεί γιατί το θέμα πήγε σε ξένη διαιτησία. Πήγε εκεί, γιατί αυτό προβλέπει ο νόμος που ψήφισαν το 2007. Φαντάζομαι ότι γνώριζαν τι ψήφιζαν. Οι απαιτήσεις του παραχωρησιούχου και των τραπεζών, ξεπερνούσαν τα 400.000.000 εκατ. ευρώ. Για ένα έργο που θα κόστιζε συνολικά 450.000.000 εκατ. ευρώ μέσα από σκληρές διαπραγματεύσεις στη διαιτησία το δημόσιο πέτυχε να κατεβάσει το ποσό αυτό στα 67.000.000 εκατ. ευρώ.
Υπέρογκο ποσό και πάλι, αλλά η ευθύνη είναι δική τους. Αγνοεί επίσης, ότι η καταγγελία της σύμβασης από τον παραχωρησιούχο παραπέμφθηκε αυτόματα, όπως η σύμβαση ορίζει, απευθείας στη διαιτησία την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 28/09/2009. Δηλαδή, εγκαλεί εμάς η Ν.Δ., γιατί δεν κερδίσαμε ποιο μπροστά τις εκλογές για να προλάβουμε τα λάθη τους.
3. Μας εγκαλεί για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», γιατί δεν κατασκευάζουμε τον αεροσταθμό, όταν το Σεπτέμβρη του 2004 ο κ. Σουφλιάς σταμάτησε την ολοκλήρωση των μελετών και δήλωνε στα εγκαίνια της ΔΕΘ ότι η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται νέο αεροσταθμό. Αν η Ν.Δ. δεν θυμάται ή δεν έχει αρχείο μπορώ να τους στείλω την σχετική δήλωση.
Η ανάπτυξη του αεροδρομίου «Μακεδονία», είναι στον προγραμματισμό μας και σύντομα θα ανακοινώσουμε την πρόταση μας, αφού πρώτα ψηφιστεί το νέο Θεσμικό πλαίσιο για την Διοίκηση και Ανάπτυξη των αεροδρομίων της χώρας.
4. Μας εγκαλεί, γιατί ακόμη δεν δημιουργήσαμε την Μετρό Θεσσαλονίκης Α.Ε. και έχει δίκιο. Πολύ γρήγορα θα γίνει. Μόνο που πρέπει να μας πει γιατί τα προηγούμενα τριάμισι χρόνια, από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης του Μετρό δεν το έκαναν αυτοί. Να μας πει, γιατί κατ’ επανάληψη οι αρμόδιοι Υπουργοί δήλωναν ότι δεν έχει τεχνογνωσία η Θεσσαλονίκη για να το κατασκευάσει και γι’ αυτό δεν πρέπει να αυτονομηθεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε.
Τέλος, αντί η Ν.Δ. να βγάζει ανούσιες ανακοινώσεις για προεκλογική κατανάλωση θα ήταν καλό να στείλει γραπτώς τις προτάσεις της, στο ΤΕΕ και να συμμετέχει ουσιαστικά στο ανοιχτό δημόσιο διάλογο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.