voria, 22/12/2010
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου έχει φθάσει σε οριακό σημείο και απειλεί να αφήσει το Μετρό στη μέση...
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr
Ορατός είναι ο κίνδυνος να βγει εκτός τροχιάς το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου έχει φθάσει σε οριακό σημείο. Οι καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, το θολό τοπίο σχετικά με τη χάραξη του έργου και κατά κύριο λόγο οι υπέρογκες οφειλές του δημοσίου προς τους εργολάβους, που φέρεται να ξεπερνούν τα 31 εκατ. ευρώ, κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας φέρονται να έχουν διαμηνύσει στους αρμόδιους ότι, εάν δεν καταβληθούν τα οφειλόμενα, θα αφήσουν το έργο στη μέση. Ήδη, η Κοινοπραξία του έργου (ΑΕΓΕΚ IMPREGILO - ANSALDO T.S.F - SELI - ANSALDOBREDA) προχωρά το επόμενο διάστημα σε απολύσεις περίπου 100 εργαζομένων από τους 200 που απασχολούνται στο τεχνικό τμήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς έχει μειωθεί σημαντικά το αντικείμενο εργασίας τους.
«Χθες συναντηθήκαμε με την εταιρία και μας ανακοίνωσε ότι μέσα σε δυο με τρεις μήνες θα προχωρήσει στην απόλυση περίπου 100 εργαζομένων του τεχνικού τμήματος», ανέφερε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκη, Χάρης Κυπριανίδης.
Όπως σημείωσε ο ίδιος, στα εργοτάξια του μετρό αυτήν την περίοδο γίνονται οι αρχαιολογικές εργασίες, ενώ μόνο στο εργοτάξιο του Ευκλείδη υπάρχει εξέλιξη στο τεχνικό κομμάτι.
Η εταιρία γνωστοποίησε ότι οι απολύσεις θα γίνουν σταδιακά μέχρι τον Φεβρουάριο, ενώ σύμφωνα με τον κ. Κυπριανίδη σήμερα κοινοποιήθηκαν οι απολύσεις στους πρώτους 15 εργαζόμενους. «Μετά τον Φεβρουάριο αναμένουμε και άλλες απολύσεις στα υπόλοιπα τμήματα που μπορεί να φτάσουν τις 200», συνέχισε ο κ. Κυπριανίδης.
Πρόταση των εργαζομένων είναι η εκ νέου πρόσληψη των ατόμων που πρόκειται να απολυθούν σε άλλο τμήμα, κυρίως στο αρχαιολογικό, ενώ απειλούν με κινητοποιήσεις σε περίπτωση που δεν γίνει δεκτή.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν γίνει 40 απολύσεις εργαζομένων στο τεχνικό τμήμα, ενώ οι εργαζόμενοι στις σήραγγες του έργου δουλεύουν τέσσερις ημέρες την εβδομάδα, καθώς η διάνοιξη από τον μετροπόντικα έχει προχωρήσει κατά πολύ.
Τι λέει η Αττικό Μετρό
Απαντώντας η διεύθυνση της εταιρίας «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη υποστηρίζει ότι οι απολύσεις προσωπικού δεν συνδέονται με την εξέλιξη του έργου, υπογραμμίζοντας πως αυτό προχωράει με κανονικούς ρυθμούς, ταχύτερους μάλιστα από πέρυσι, ενώ τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουν οι εργασίες στον σταθμό στην περιοχή της Ανάληψης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.