Μερίδιο 1,5 δισ. ευρώ θα έχει το υπουργείο Υποδομών στο πακέτο των κοινοτικών προγραμμάτων, ύψους 3,35 δισ. ευρώ, που προβλέπει το Μνημόνιο για το 2011. Θα είναι το αντιστάθμισμα για περικοπές ύψους 500 εκατ. ευρώ που έγιναν στο νέο προϋπολογισμό...
Είναι ήδη έτοιμος ο κατάλογος των έργων που θα ενταχθούν στις χρηματοδοτήσεις, που περιλαμβάνει κυρίως το μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τους κάθετους άξονες της Εγνατία οδού αλλά και 250 εκατ. ευρώ, που είναι η κρατική συμμετοχή στους αυτοκινητόδρομους.
Η «τρόικα» επιτάσσει θεσμικές αλλαγές στο πλαίσιο του Συντάγματος για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων στα έργα, που συγκεκριμενοποιούνται σε τρεις τομείς:
* Επιτάχυνση στην εκδίκαση των προσφυγών στη Δικαιοσύνη για τα αποτελέσματα διαγωνισμών και τις απαλλοτριώσεις.
* Συντόμευση των χρονικών ορίων για τη χορήγηση αδειών από την αρχαιολογία.
* Απλοποίηση των διαδικασιών για έγκριση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Ενιαία Αρχή Συμβάσεων
Ως την 1η Φεβρουαρίου 2011, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να καταθέσει στην Κομισιόν για έγκριση το νομοσχέδιο με το οποίο θα ιδρυθεί η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες στον έλεγχο των έργων και των προμηθειών ολόκληρου του δημόσιου τομέα.
Προβλέπονται πάντως ορισμένες εξαιρέσεις, που δεν κατονομάζονται. Χωρίς να σημειώνεται δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται η ανάπτυξη ηλεκτρονικής πλατφόρμας για όλες τις δημόσιες συμβάσεις και την πορεία απορρόφησης των κονδυλίων.
Σε εξαμηνιαίο έλεγχο των οικονομικών στοιχείων υπόκεινται εταιρείες του Δημοσίου όπως η «Αττικό Μετρό» με τις θυγατρικές της (ΑΜΕΛ, κ.λπ.), που προβλέπεται να ενοποιηθούν, καθώς και το Κτηματολόγιο, που έως τώρα δεν περιλαμβάνονται στον γενικό ορισμό «γενική κυβέρνηση».
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.