athina.tv, 10/03/2011
Παραβλέπουμε τη φιέστα και τις μεγαλοστομίες Μαγκριώτη, στη σημερινή εκδήλωση στο Μετρό και στεκόμαστε σε μία σοβαρότατη πληροφορορία: Η εργολήπτρια εταιρία εκτιμά ότι η βασική γραμμή του μετρό (Νέα Ελβετία - Σιδηροδρομικός Σταθμός) θα είναι έτοιμη το 2018 και αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι η χρηματοδότηση δε θα γίνει χειρότερη, λόγω των γνωστών δημοσιονομικών προβλημάτων της χώρας. Αυτό το κλίμα μάθαμε ότι "πέρασαν" κάποια υψηλόβαθμα ...
στελέχη της εργολήπτριας κοινοπραξίας μιλώντας με παράγοντες του τεχνικού κόσμου της πόλης, που σήμερα προσήλθαν στην εκδήλωση για την άφιξη του "Μετροπόντικα" στο σταθμό "Ευκλείδη".
Το κυριότερο πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση: Η κυβέρνηση δίνει μόνο προφορικές διαβεβαιώσεις για την ομαλή εκροή κονδυλίων, ωστόσο όλοι φοβούνται "στάση πληρωμών". Ακόμη και ο ίδιος ο Γιάννης Μαγκριώτης (που αναγνώρισε ότι και η κυβέρνηση της ΝΔ είχε τη σταθερή βούληση για απροσκοπτη ροή χρηματοδότησης), έδειχνε προβληματισμένος όταν κάποιοι του μιλούσαν για τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου...
Μόλις σήμερα ωστόσο αποκαλύφθηκε (από απάντηση του αρμόδιου επιτρόπου στον ευρωβουλευτή -της Ντόρας- Θόδωρο Σκυλακάκη, την οποία μπορείτε να δείτε εδώ) ότι η "Κομισιόν" δεν έχει καμία ενημέρωση για αλλαγές στα σχέδια του μετρό Θεσσαλονίκης! Δηλαδή αυτοί που θα χρηματοδοτήσουν την εφαρμογή των νέων σχεδίων, δεν έχουν ιδέα για τις αλλαγές!
Επιπλέον, υπάρχουν ισχυρές αντιδράσεις για την αλλαγή στα σχέδια που έγινε προκειμένου να εξοικονομηθούν περίπου 200 εκ. ευρώ, όπως είπε στις δηλώσεις του ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό" κ. Τσίτουρας. Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι η κυβέρνηση "κονταίνει" το μετρό για να το κάνει φτηνότερο επειδή λόγω "Μνημονίου" λεφτά... δεν υπάρχουν. Το θέμα ωστόσο είναι ότι το μικρότερο μετρό μπορεί να είναι φτηνότερο στην κατασκευή του αλλά έτσι έχει μικρότερες πιθανότητες να γίνει οικονομικά βιώσιμο. Εάν για παράδειγμα η κυβέρνηση "κόψει" τον σταθμό Πυλαίας, τότε σίγουρα θα μειώσει το κόστος κατασκευής. Το ζήτημα όμως είναι ότι χωρίς αυτόν τον σταθμό δεν θα προτιμούν το μετρό χιλιάδες άτομα, με το εισιτήριο των οποίων θα είναι το έργο βιώσιμο...
"Αγκάθι" αποτελεί και το θέμα με τον σταθμό του Παπαφείου, όπου η κόντρα με τον Μητροπολίτη συνεχίζεται.
Πολλοί επίσης επιμένουν σε παλαιότερη πρόταση για λειτουργία στη Θεσσαλονίκη ενός παραρτήματος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που θα μπορεί να παίρνει γρηγορότερα αποφάσεις για τις αρχαιότητες που έρχονται στο φως. Με τους αρχαιολόγους άλλωστε "τα έχουν" όλοι οι εμπλεκόμενοι, αφού αυτοί ακολουθούν τους δικούς τους ρυθμούς, (χαλλλλλαρά) μόλις αποκαλύπτονται αντικείμενα, τάφοι ή κτίρια! Οι ανασκαφείς αποκλείουν το σημείο και αργά- αργά κάνουν την ανασκαφή μπλοκάροντας κάθε εργασία. Όταν τους ζητούν να κάνουν πιο γρήγορα, απαντούν ότι δεν έχουν εργάτες και γενικά δεν διακρίνονται ούτε για κανένα άγχος να τελειώνουν γρήγορα αλλά ούτε και να βοηθούν στην πρόοδο του έργου...
Σοβαρό ζήτημα υπάρχει και με τις απαλλοτριώσεις προκειμένου να αποδίδονται για εργοτάξια κάποιες εκτάσεις, αφού και οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες αλλά και υπάρχει θέμα χρημάτων. Οι προτάσεις για να προχωρούν οι διαδικασίες αποκεντρωμένα έχουν πέσει (έως τώρα) στο κενό...
Οι καθυστερήσεις αυτές, σε συνδυασμό με τα σχέδια περικοπών ανάγκασαν τους εργολήπτες να μειώσουν το προσωπικό, οδηγώντας στην ανεργία δεκάδες εργαζόμενους...
Όλα αυτά δυστυχώς για τη Θεσσαλονίκη, προκαλούν τεράστια προβλήματα. Και δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στον κ. Μαγκριώτη να πανηγυρίζει και να διοργανώνει φιέστες...
Παραβλέπουμε τη φιέστα και τις μεγαλοστομίες Μαγκριώτη, στη σημερινή εκδήλωση στο Μετρό και στεκόμαστε σε μία σοβαρότατη πληροφορορία: Η εργολήπτρια εταιρία εκτιμά ότι η βασική γραμμή του μετρό (Νέα Ελβετία - Σιδηροδρομικός Σταθμός) θα είναι έτοιμη το 2018 και αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι η χρηματοδότηση δε θα γίνει χειρότερη, λόγω των γνωστών δημοσιονομικών προβλημάτων της χώρας. Αυτό το κλίμα μάθαμε ότι "πέρασαν" κάποια υψηλόβαθμα ...
στελέχη της εργολήπτριας κοινοπραξίας μιλώντας με παράγοντες του τεχνικού κόσμου της πόλης, που σήμερα προσήλθαν στην εκδήλωση για την άφιξη του "Μετροπόντικα" στο σταθμό "Ευκλείδη".
Το κυριότερο πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση: Η κυβέρνηση δίνει μόνο προφορικές διαβεβαιώσεις για την ομαλή εκροή κονδυλίων, ωστόσο όλοι φοβούνται "στάση πληρωμών". Ακόμη και ο ίδιος ο Γιάννης Μαγκριώτης (που αναγνώρισε ότι και η κυβέρνηση της ΝΔ είχε τη σταθερή βούληση για απροσκοπτη ροή χρηματοδότησης), έδειχνε προβληματισμένος όταν κάποιοι του μιλούσαν για τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου...
Μόλις σήμερα ωστόσο αποκαλύφθηκε (από απάντηση του αρμόδιου επιτρόπου στον ευρωβουλευτή -της Ντόρας- Θόδωρο Σκυλακάκη, την οποία μπορείτε να δείτε εδώ) ότι η "Κομισιόν" δεν έχει καμία ενημέρωση για αλλαγές στα σχέδια του μετρό Θεσσαλονίκης! Δηλαδή αυτοί που θα χρηματοδοτήσουν την εφαρμογή των νέων σχεδίων, δεν έχουν ιδέα για τις αλλαγές!
Επιπλέον, υπάρχουν ισχυρές αντιδράσεις για την αλλαγή στα σχέδια που έγινε προκειμένου να εξοικονομηθούν περίπου 200 εκ. ευρώ, όπως είπε στις δηλώσεις του ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό" κ. Τσίτουρας. Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι η κυβέρνηση "κονταίνει" το μετρό για να το κάνει φτηνότερο επειδή λόγω "Μνημονίου" λεφτά... δεν υπάρχουν. Το θέμα ωστόσο είναι ότι το μικρότερο μετρό μπορεί να είναι φτηνότερο στην κατασκευή του αλλά έτσι έχει μικρότερες πιθανότητες να γίνει οικονομικά βιώσιμο. Εάν για παράδειγμα η κυβέρνηση "κόψει" τον σταθμό Πυλαίας, τότε σίγουρα θα μειώσει το κόστος κατασκευής. Το ζήτημα όμως είναι ότι χωρίς αυτόν τον σταθμό δεν θα προτιμούν το μετρό χιλιάδες άτομα, με το εισιτήριο των οποίων θα είναι το έργο βιώσιμο...
"Αγκάθι" αποτελεί και το θέμα με τον σταθμό του Παπαφείου, όπου η κόντρα με τον Μητροπολίτη συνεχίζεται.
Πολλοί επίσης επιμένουν σε παλαιότερη πρόταση για λειτουργία στη Θεσσαλονίκη ενός παραρτήματος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που θα μπορεί να παίρνει γρηγορότερα αποφάσεις για τις αρχαιότητες που έρχονται στο φως. Με τους αρχαιολόγους άλλωστε "τα έχουν" όλοι οι εμπλεκόμενοι, αφού αυτοί ακολουθούν τους δικούς τους ρυθμούς, (χαλλλλλαρά) μόλις αποκαλύπτονται αντικείμενα, τάφοι ή κτίρια! Οι ανασκαφείς αποκλείουν το σημείο και αργά- αργά κάνουν την ανασκαφή μπλοκάροντας κάθε εργασία. Όταν τους ζητούν να κάνουν πιο γρήγορα, απαντούν ότι δεν έχουν εργάτες και γενικά δεν διακρίνονται ούτε για κανένα άγχος να τελειώνουν γρήγορα αλλά ούτε και να βοηθούν στην πρόοδο του έργου...
Σοβαρό ζήτημα υπάρχει και με τις απαλλοτριώσεις προκειμένου να αποδίδονται για εργοτάξια κάποιες εκτάσεις, αφού και οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες αλλά και υπάρχει θέμα χρημάτων. Οι προτάσεις για να προχωρούν οι διαδικασίες αποκεντρωμένα έχουν πέσει (έως τώρα) στο κενό...
Οι καθυστερήσεις αυτές, σε συνδυασμό με τα σχέδια περικοπών ανάγκασαν τους εργολήπτες να μειώσουν το προσωπικό, οδηγώντας στην ανεργία δεκάδες εργαζόμενους...
Όλα αυτά δυστυχώς για τη Θεσσαλονίκη, προκαλούν τεράστια προβλήματα. Και δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στον κ. Μαγκριώτη να πανηγυρίζει και να διοργανώνει φιέστες...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.