Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

ΜΕΤΡΟ: Η ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ

ndthessaloniki, 16/03/2011

Το ΠΑΣΟΚ δεν αλλάζει. Οι παλινωδίες αποτελούν μέρος του DNA των υπουργών του. Τρανή απόδειξη το μετρό της Θεσσαλονίκης, που για μία ακόμα φορά καρκινοβατεί. Τι να πει κανείς όταν ο αρμόδιος υφυπουργός διαψεύδει τον εαυτό του;

Στις 10 Νοεμβρίου του 2009 ο Γιάννης Μαγκριώτης διατεινόταν ότι «στόχος του υπουργείου είναι ο διαγωνισμός (σ.σ. για την επέκταση προς Καλαμαριά) να ολοκληρωθεί εντός του 2010 υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές λόγω ενστάσεων, προσφυγών κλπ μεταξύ των διαγωνιζομένων τεχνικών εταιριών και αμέσως να ξεκινήσει η κατασκευή της πρώτης επέκτασης του μετρό (4,8 χιλ. 5 σταθμοί).
Σήμερα ο κ. Μαγκριώτης δηλώνει ότι ανάδοχος για την Καλαμαριά θα υπάρχει μέχρι το τέλος του 2011!
Όσο για τη βασική γραμμή, μόλις τον περασμένο Μάιο ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμιζε ότι: «Στόχος μας είναι να κερδίσουμε ένα μεγάλο μέρος του χαμένου χρόνου και όπως έχω πει, να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή στις αρχές του 2014». Σήμερα δηλώνει ότι η βασική γραμμή θα είναι έτοιμη στις αρχές του 2015…
Ταυτόχρονα, ουδείς γνωρίζει πλέον τι εννοεί ο υφυπουργός όταν μιλά για βασική γραμμή. Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία ή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Μίκρα;
Την ίδια ώρα, ο υφυπουργός προχωρά σε ασκήσεις επί χάρτου, αφού λέει ότι το 2018, δηλαδή σε μόλις εφτά χρόνια από σήμερα, το μετρό θα έχει φτάσει σε σχεδόν όλη τη Θεσσαλονίκη, διαθέτοντας συνολικά 33 χιλιόμετρα συρμών και 33 σταθμούς!
Τα σημαντικότερα προβλήματα
Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα ποια θα είναι η βασική γραμμή του έργου.
Ουσιαστικά δεν εκτελούνται εργασίες κατασκευής, παρά μόνον αρχαιολογικές ανασκαφές.
Δεν προχωρούν οι διαδικασίες ώστε να αποδοθούν χώροι στον ανάδοχο για να αναπτυχθούν νέα εργοτάξια.
Σε λίγες εβδομάδες θα φτάσει και ο δεύτερος μετροπόντικας στο σταθμό του «Ευκλείδη». Πότε θα ξεκινήσουν και πάλι να δουλεύουν οι δύο μετροπόντικες;
Ομιλία Μαγκριώτη στην Ημερίδα του ΤΕΕ/ΤΚΜ με θέμα: «ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Πορεία- Προοπτικές»
Δημοσιεύτηκε: 08/02/2010
Το ΜΕΤΡΟ ξεκίνησε να κατασκευάζεται και κανείς δεν μπορεί να σταματήσει τη συνέχεια της ολοκλήρωσής του.
Παρουσιάστηκαν όμως σε αυτά τα χρόνια προβλήματα που οδήγησαν σε σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή του.
Οι πηγές των προβλημάτων ήταν τέσσερεις:
α) Η υποχρηματοδότηση, αφού η Εθνική Συμμετοχή στη συγχρηματοδότηση του έργου με Κοινοτικούς Πόρους, γίνεται μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και όχι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
β) Η γραφειοκρατία και η έλλειψη συνεννόησης, μεταξύ των Υπουργείων και των αρμόδιων Υπηρεσιών.
γ) Η αδυναμία της αποτελεσματικής διοίκησης και εποπτείας του ΜΕΤΡΟ από την Αθήνα.
δ) Τα εσωτερικά προβλήματα της Κοινοπραξίας που κατασκευάζει το ΜΕΤΡΟ.
Σήμερα εκτελούνται εργασίες:
· ΣΤΟΥΣ 9 ΑΠΟ ΤΟΥΣ 10 ΠΡΩΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ (ΝΣΣ, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγ. Σοφία, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Ευκλείδης, Φλέμινγκ και Ανάληψη)
· ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ Ν. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
· ΣΤΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
· ΣΤΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΡΟΧΙΟΓΡΑΜΜΩΝ ΣΤΟ ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ (ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ)
Δεν εκτελούνται εργασίες:
· ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΑΠΑΦΗ (o χώρος θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει τον 11/2006)
· ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ (οι εργασίες κατασκευής θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τον 2/2008 προκειμένου να ολοκληρωθούν τον 7/2011)
· ΣΤΑΘΜΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗ (οι εργασίες κατασκευής θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τον 3/2008 προκειμένου να ολοκληρωθούν τον 9/2011)
· ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ (δεν έχει οριστικοποιηθεί η χωροθέτησή του ενώ θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευή τον 4/2008 προκείμενου να ολοκληρωθούν τον 6/2011)
· ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ (οι εργασίες κατασκευής θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τον 2/2008 προκειμένου να ολοκληρωθούν τον 11/2010)
Η προοπτική που δίνουμε εμείς:
Με εντολή του Πρωθυπουργού έχουμε δεσμευτεί να επιταχύνουμε την κατασκευή του έργου για να κερδίσουμε σημαντικό μέρος του χαμένου χρόνου. Να ολοκληρώσουμε τις μελέτες προς την Καλαμαριά, να λύσουμε τα προβλήματα με το ΣτΕ, να διασφαλίσουμε τους αναγκαίους πόρους και να προχωρήσουμε στην ουσιαστική δημοπράτησή του, πολύ σύντομα.
Να προχωρήσουμε στην μελέτη των επεκτάσεων προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και φυσικά να διασφαλίσουμε τους πόρους για τη χρηματοδότηση της κατασκευής τους.
Επίσκεψη Μαγκριώτη σε εργοτάξιο του ΜΕΤΡΟ Δημοσιεύτηκε: 01/04/2010
Οι καθυστερήσεις μέχρι σήμερα ξεπερνούν τα δύο χρόνια και εάν συνεχιζόταν με τους ίδιους ρυθμούς, με τα ίδια προβλήματα και την ίδια συνεργασία των κρατικών φορέων, κανείς δεν ξέρει πότε θα τέλειωνε η βασική γραμμή του ΜΕΤΡΟ.
Εμείς έχουμε έναν σχεδιασμό να τελειώσει στις αρχές του 2014 η βασική γραμμή. Δηλαδή να κερδίσουμε πάνω από το μισό του χαμένου χρόνου. Αυτόν τον στόχο θα τον πετύχουμε, έχοντας εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του, έχοντας ενισχύσει τις υπηρεσίες που κάνουν τις ανασκαφές, τις οποίες θα ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο με τη νέα διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε που ανέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα και φυσικά φέρνοντας τη διοίκηση και την εποπτεία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι το πιο αποφασιστικό βήμα για να εκλείψουν όλα τα προβλήματα ασυνεννοησίας και γραφειοκρατίας».
Επίσκεψη Μαγκριώτη στο ΜΕΤΡΟ. Δημοσιεύτηκε: 10/05/2010
Στόχος μας είναι να κερδίσουμε ένα μεγάλο μέρος του χαμένου χρόνου και όπως έχω πει, να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή στις αρχές του 2014.
Μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμούμε, ότι μπορούμε να ολοκληρώσουμε τη δημοπράτηση και επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Καλαμαριά.
Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας σε συνεργασία με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου και την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κα Μπιρμπίλη έχουν διασφαλίσει συνολικά τη χρηματοδότηση, τόσο της κατασκευής της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Τέλος του 2010 είμαστε αισιόδοξοι, ότι θα ολοκληρώσουμε την δημοπράτηση της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πότε θα είναι έτοιμο το ΜΕΤΡΟ, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Ο σχεδιασμός και η προσπάθεια γίνεται για να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2014».
Απαντώντας σε ερώτηση για το πότε θα ξεκινήσουν οι Μετροπόντικες, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε: «Με την προετοιμασία που έχουμε κάνει με την ηγεσία και τα στελέχη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ πιστεύουμε, πως στις αρχές του επόμενου μήνα θα ξεκινήσουν και πάλι να δουλεύουν».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με απεργία των εργαζομένων και τις πληρωμές τους, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Παρατηρήθηκαν τέτοια προβλήματα τους τελευταίους μήνες λύθηκαν με άμεση παρέμβαση του κ. Τσίτουρα και πιστεύουμε να μην εμφανιστούν ποτέ τέτοια προβλήματα. Οι εργαζόμενοι πρέπει να πληρώνονται στην ώρα τους, γιατί δουλεύουν και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Πρέπει να ενισχύσουμε και να διασφαλίσουμε τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, γιατί όλοι μαζί πρέπει να πετύχουμε αυτόν τον στόχο».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το Παπάφειο, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε: «Αυτό που μπορώ να πω αυτή τη στιγμή είναι, ότι πολύ γρήγορα θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις, απλώς δεν θέλω να πω τις λεπτομέρειες γιατί δυστυχώς κατέληξε να είναι ένα πολύ σύνθετο θέμα, ενώ δεν υπήρχε καν πρόβλημα πριν από τρία χρόνια, όταν υπογράφηκε το μνημόνιο συνεργασίας του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ με την Διοίκηση του Παπαφείου. Από κακή συνεργασία των ηγεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ με το Υπουργείο Υγείας, τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και από λανθασμένες εκτιμήσεις και επιλογές της Διοίκησης του Παπαφείου, δημιουργήθηκαν τα προβλήματα, τα οποία προσέθεσαν νέες καθυστερήσεις, ανησυχία στους Θεσσαλονικείς και ειδικά στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Παπαφείου. Ο σταθμός στο Παπάφειο θα κατασκευαστεί».
Περιοδεία Μαγκριώτη στην αγορά και δηλώσεις
Δημοσιεύτηκε: 24/12/2010
«Ο αρχικός προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών στο σταθμό της Αγ. Σοφίας ήταν για το 2013. Με τη προσθήκη μιας νέας βάρδιας και τη βελτίωση του εξοπλισμού, τώρα εκτιμάται, ότι μπορεί να τελειώσει το 2012», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, προσθέτοντας ότι «μπορεί το ΜΕΤΡΟ να είχε πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις τα προηγούμενα χρόνια, μερικά από τα οποία παραμένουν ακόμη, όμως θα ολοκληρωθεί η βασική γραμμή των 9,6 χιλ/τρων στο τέλος του 2014, το αργότερο στις αρχές του 2015. Μέχρι το τέλος του 2011 θα έχουμε και ανάδοχο για την επέκταση στην Καλαμαριά και ταυτόχρονα προχωρούν οι μελέτες για τις επεκτάσεις του, δυτικά».
Δηλώσεις Μαγκριώτη από επίσκεψη στο Μετρό Δημοσιεύτηκε: 03/01/2011
Το 2010 ήταν μια χρονιά δύσκολη, αλλά μπήκαν οι βάσεις για να ξεπεραστούν τα μεγάλα προβλήματα. Το 2011 θα είναι η χρονιά όπου θα λυθούν τα περισσότερα προβλήματα που υπάρχουν από το παρελθόν, θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα εργοτάξια και ελπίζω, στο τέλος του χρόνου, να υπάρχει και ο ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής προς τη Καλαμαριά, ενώ ταυτόχρονα θα έχουν προχωρήσει σημαντικά οι μελέτες για τις επεκτάσεις του Μετρό προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Πιστεύω ότι στο τέλος του 2014, στις αρχές του 2015, μπορεί να έχουμε τη βασική γραμμή, εάν δεν υπάρξουν άλλα ανυπέρβλητα προβλήματα, μπορούμε να έχουμε σε λειτουργία τη γραμμή από το Νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τη Μίκρα. Ταυτόχρονα, μπορεί να έχει δημοπρατηθεί, τουλάχιστον η πρώτη γραμμή προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Έτσι, ως το 2018 ή το αργότερο το 2020 μπορούμε να έχουμε το σύνολο του δικτύου των γραμμών του Μετρό.
Απαντώντας σε ερώτηση για απολύσεις 37 εργαζομένων παραμονές Χριστουγέννων και τις φήμες για μπαράζ απολύσεων, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε:
«Εκατοντάδες είναι αυτοί που εργάζονται στο Μετρό, τόσο στις αρχαιολογικές ανασκαφές, όσο και στην κατασκευή της γραμμής και πολλές εκατοντάδες ακόμη θα εργασθούν με την ανάπτυξη των νέων εργοταξίων, όπως και στην επέκταση προς Καλαμαριά. Η κατασκευή του Μετρό, εκτός από το ότι μας γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον της πόλης μας και των ανθρώπων, προσφέρει εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Είναι ένα αναπτυξιακό έργο.
Οι εργαζόμενοι που έχασαν τη δουλειά τους γιατί ο ανάδοχος αναδιάρθρωσε τα εργοτάξια του, όπως και σε άλλες περιπτώσεις, θα απορροφηθούν σε άλλα κατασκευαστικά μέτωπα ή και στις νέες βάρδιες που αναπτύσσει η Αρχαιολογική Υπηρεσία, για να επιταχυνθούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές».
Απαντώντας σε ερώτηση για τα εργοτάξια ανατολικά της Ανάληψης και για το πότε θα αρχίσουν οι εργασίες, υπογράμμισε:
«Όπως είπαμε, τα προβλήματα είναι πολλά γιατί υπήρξαν και λάθη στις χωροθετήσεις των σταθμών και αρκετές προχειρότητες, δεν υπήρξαν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις, όπως επίσης η καθυστέρηση για το σταθμό του Παπαφείου. Αυτή τη στιγμή ο πρώτος μετροπόντικας περνάει από την περιοχή του Παπαφείου χωρίς να έχει κατασκευαστεί ο σταθμός. Κάποιοι πρέπει να αναλογιστούν τις ευθύνες τους και τις καθυστερήσεις στο έργο αλλά και για το πρόσθετο κόστος που θα πληρώσουν οι πολίτες στο μέλλον.
Η κατασκευή του σταθμού Φλέμινγκ είναι σε εξέλιξη όπως επίσης και τα υπόλοιπα μέτωπα ανατολικά είναι μέσα στα όσα προσδιορίζονται στα χρονοδιαγράμματα».
Δηλώσεις Μαγκριώτη από τη σύσκεψη στην Αττικό Μετρό Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη Δημοσιεύτηκε: 10/01/2011
Η χρηματοδότηση είναι διασφαλισμένη για την κατασκευή του Μετρό μέχρι και τη Μίκρα της Καλαμαριάς και πιστεύουμε, ότι παρ’ όλες τις καθυστερήσεις στο τέλος του 2014, μέσα στο 2015 θα έχουμε μια γραμμή λειτουργική από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Μίκρα της Καλαμαριάς.
Επιταχύνουμε τις μελέτες δυτικά, γιατί πρέπει να υπάρχει μια ισόρροπη ανάπτυξη του Μετρό και ιδιαίτερα η πρώτη και βασική γραμμή στην οδό Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία. Πιστεύω ότι το 2013 θα δημοπρατηθεί αυτή η γραμμή. Έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός της γραμμής από τη Ξηροκρήνη, την Μενεμένη, τους Αμπελόκηπους, τον Εύοσμο, το Ελευθέριο – Κορδελιό, μια γραμμή εγκάρσια δηλαδή στη δυτική πλευρά της πόλης. Ξεκίνησε και ο σχεδιασμός μιας γραμμής που θα ξεκινά από το Πανεπιστήμιο στην Τούμπα και στη Χαριλάου που θα τελειώνει στη Ν. Ελβετία. Αυτό το δίκτυο των γραμμών του Μετρό είναι συνολικά 33 χλμ. και έχει 33 σταθμούς. Οι πόροι κατά το ήμισυ περίπου είναι διασφαλισμένοι, οι υπόλοιποι πρέπει να διασφαλιστούν και θα τους διασφαλίσουμε για να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα το 2018 ή το 2020, στο τέλος δηλαδή της δεκαετίας που έχουμε μπει, στο σύνολό τους.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το εάν θα καταργηθούν σταθμοί του Μετρό, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Δεν καταργούνται σταθμοί. Η δημοπράτηση του πρώτου μέρους του Μετρό έγινε μόνο για τα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ήταν ένα από τα λάθη και τις κακοδαιμονίες της πόλης τα προηγούμενα χρόνια. Στη συνέχεια αφού δημοπρατήθηκε και συμβασιοποιήθηκε άρχισε και η μελέτη για την επέκταση προς την Καλαμαριά. Αυτό σημαίνει πρόσθετο κόστος και πρόσθετα λειτουργικά έξοδα αύριο, χωρίς κανένα όφελος. Υπάρχουν σχέδια και συζητήσεις για κάποιες τροποποιήσεις, στο πλαίσιο των συμβάσεων πάντα και στο πλαίσιο των κοινοτικών κανόνων. Θέλουμε να κάνουμε όσο γίνεται καλύτερο το έργο, πιο λειτουργικό με μικρότερο κόστος. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεργασία με τη Ε.Ε. και τους αρμοδίους μελετά το θέμα».
Δηλώσεις Μαγκριώτη στο σταθμό «Ευκλείδης» Δημοσιεύτηκε: 10/03/2011
Ευχαριστώ για ακόμη μια φορά, τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, γιατί στην προχθεσινή μας συνάντηση διασφάλισε απόλυτα την χρηματοδότηση της κατασκευής της πρώτης γραμμής στην επόμενη τριετία. Τα χρήματα αυτά, παρ’ ότι υπήρχε ισχυρή πολιτική βούληση της προηγούμενης κυβέρνησης και της δικής μας δεν ήταν απολύτως διασφαλισμένα. Διασφαλίστηκαν πλέον στο τριετές πρόγραμμα δημοσιονομικής πολιτικής της επόμενης περιόδου, πρόκειται για περίπου 550 εκ. ευρώ για την κατασκευή της πρώτης γραμμής κι έτσι δεν θα υπάρξει κανένα χρηματοδοτικό πρόβλημα, όπως και της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τις διαμαρτυρίες των εργαζομένων για τις απολύσεις στο μετρό, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Στην κατασκευή του μετρό εργάζονται πάνω από 850 άτομα και θα υπερδιπλασιαστεί ο αριθμός αυτός μέχρι το τέλος του χρόνου με την ανάπτυξη των νέων μετώπων αλλά και την έναρξη των έργων προς την Καλαμαριά. Η πρόσληψη προσωπικού είναι ευθύνη των κατασκευαστών, των αναδόχων. Δεν είναι ευθύνη της Αττικό Μετρό Α.Ε. Ελπίζουμε κάθε μέρα να προστίθεται μια θέση απασχόλησης και να μην υπάρξει καμία απόλυση. Αυτή είναι η δική μας θέση, αυτή είναι η δική μας παρότρυνση προς τους κατασκευαστές».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την τροποποίηση της γραμμής του μετρό, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε:
«Η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει την ευθύνη. Θα κάνει ό,τι πρέπει για να δώσει τις καταλληλότερες λύσεις, στο πλαίσιο της σύμβασης, των νόμων και των ευρωπαϊκών οδηγιών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.