Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Απάντηση Μαγκριώτη στη ΝΔ για το Μετρό

16/03/2011
Σχετικά με την ανάρτηση «ΜΕΤΡΟ: Η αναξιοπιστία σε όλο της το μεγαλείο» (16/3/11)
Χαίρομαι που κρατάτε αρχείο με όλες τα ανακοινώσεις και τις δεσμεύσεις μου. Ρωτώ όμως, γιατί δεν κάνετε το ίδιο και με τις ανακοινώσεις και δεσμεύσεις του κ.Σουφλιά, που αφορούν το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης;

Τρία μόνο πράγματα θα σας θυμίσω:



α)
Ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε με την υπογραφή της σύμβασης το 2006, πως το ΜΕΤΡΟ θα είναι έτοιμο στις 4 Οκτωβρίου του 2012, δηλαδή λίγες μέρες πριν τον εορτασμό της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η Θεσσαλονίκη θα γιορτάσει τα 100 χρόνια της με ΜΕΤΡΟ».
 Ένα χρόνο μετά, η αρχαιολογική υπηρεσία ξεκινώντας τις ανασκαφές στο σταθμό της Αγ.Σοφίας, δήλωνε ότι θα τελειώσει τις εργασίες και θα παραδώσει το χώρο για την έναρξη της κατασκευή του σταθμού, στο τέλος του 2013. Αυτό σήμαινε ότι ο σταθμός θα τελείωνε, στην καλύτερη περίπτωση, στο τέλος του 2015. Κατά συνέπεια, το νωρίτερο που μπορούσε να λειτουργήσει η 1η γραμμή του ΜΕΤΡΟ θα ήταν το τέλος του 2016.


β) Όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση, η διοίκηση της Αττικό Μετρό την οποία είχε τοποθετήσει η ΝΔ, μας ενημέρωσε ότι είναι 2,5 χρόνια εκτός χρονοδιαγράμματος. Τότε, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2009, το οικονομικό αντικείμενο, 3,5 χρόνια μετά την έναρξη του έργου, ήταν μόλις 12,1%. Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά και παρά τα προβλήματα που κληρονομήσαμε, το οικονομικό αντικείμενο που εκτελέστηκε ανέρχεται στο 22,1%.


γ) Για την Καλαμαριά σας θυμίζω επίσης ότι ο κ. Σουφλιάς «δημοπράτησε» το έργο το 2009, παραμονή ευρωεκλογών. Όπως καταλαβαίνεται ήταν μια δημοπράτηση άνευ αντικρίσματος, αφού δεν είχαν τελειώσει οι μελέτες. Απλά, ήταν μια πρόσκληση προς τους ενδιαφερόμενους εργολάβους για την κατασκευή της γραμμής στην Καλαμαριά.


Όσον αφορά στις δηλώσεις μου στις 10/10/2009, μετέφερα την ενημέρωση της προηγούμενης διοίκησης της Αττικό Μετρό, που είχε διοριστεί από τη ΝΔ. Όπως ξέρετε, η νέα διοίκηση τοποθετήθηκε το 2010.
Η νέα διοίκηση μας ενημέρωσε ότι για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά  στο τέλος του 2010, θα έπρεπε να γίνουν απευθείας αναθέσεις των μελετών. Αυτό το αρνηθήκαμε γιατί από την αρχή η θέση μας ήταν σαφής: διαγωνισμοί με διαφάνεια παντού και όχι απευθείας αναθέσεις.
Οι μελέτες για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ολοκληρώθηκαν εσωτερικά, από τις υπηρεσίες της Αττικό Μετρό, χωρίς πρόσθετο κόστος, το οποίο θα ήταν περίπου 1,5εκ. ευρώ. Οι μελέτες βρίσκονται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση, αφού έχουν περάσει ήδη την από τη διαβούλευση των φορέων της Θεσσαλονίκης.


Όσον αφορά τη διασφάλιση των χρημάτων, ισχύει ακριβώς ότι έχω πει μέχρι σήμερα.
Πράγματι, θα μπορούσαμε να τελειώσουμε την κατασκευή της 1ης  γραμμής στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2014, αν η διοίκηση του Παπαφείου δεν κρατούσε όμηρο το έργο, για 14 σάπια δέντρα για τα οποία προσέφυγε στο ΣτΕ, από το 2008. Ήδη 3 από αυτά έχουν πέσει στην αυλή του Ιδρύματος και μάλιστα ο Διευθυντής του Παπαφείου ζήτησε τη βοήθεια της Αττικό Μετρό στην κοπή δέντρου που έγερνε επικίνδυνα προς το κτίριο. Σε αυτό το πρόβλημα οφείλεται η πρόσθετη καθυστέρηση του ενός έτους. Εμείς, επιμένουμε να θέλουμε να κατασκευαστεί ο σταθμό στο Παπάφειο γιατί διαφορετικά θα αδικηθεί μια ολόκληρη περιοχή με πάνω από 100 χιλιάδες κατοίκους.


Όσον αφορά στα προβλήματα τα οποία καθυστέρησαν την εξέλιξη του έργου μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 και αναφέρονται στην ανακοίνωσή μου στις 8/2/10, σας ενημερώνω ότι έχουμε λύσει τα 3 πρώτα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες μας, δηλαδή:
1.      τη χρηματοδότηση,
2.      τη συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού η οποία δεν υπήρχε πριν το 2009, με την υπογραφή μνημονίου. Αυξήσαμε τους εργαζόμενους της αρχαιολογίας και πολλαπλασιάσαμε τις βάρδιες και
3.       μεταφέραμε τη διοίκηση του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη.


Για αυτό έχουμε ήδη κερδίσει χρόνο.
Το τελευταίο προβλήματα αφορά στην κατασκευάστρια κοινοπραξία και δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας. Το έργο κατασκευής της 1ης γραμμής, παρότι συνεχίζει να έχει προβλήματα, τώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο. Για αυτό και πιστεύουμε ότι τέλος 2014, αρχές του 2015, μπορεί να έχει τελειώσει η κατασκευή της 1ης  γραμμής.

Με εκτίμηση
Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

1 σχόλιο:

  1. ΑΝΑΣΤ. ΖΩΤΟΣ7/4/11, 11:23 μ.μ.

    Προς το κ. Μαγκριώτη
    Η διοίκηση του ΠΑΠΑΦΕΙΟΥ δεν κρατά όμηρο για 14 "ΣΆΠΙΑ" δένδρα το μετρό ΑΛΛΑ για 128. Δεν κρατά όμηρο το μετρό για 906 τ.μ. ΑΛΛΑ για 7.000 τ.μ.
    ΠΕΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΣΑΣ. Η απόσταση από το ΠΑΠΑΦΗ μέχρι τον ΕΥΚΛΕΙΔΗ είναι 250 μ. περίπου. Δεν μπορούν οι κάτοικοι της Άνω Τούμπας ή της Τριανδρίας να τα περπατήσουν?
    Το ΠΑΠΑΦΕΙΟ είναι κύριε ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ και προστατεύεται από το άρθρο 109 του Συντάγματος,επίσης είναι διατηρητέο μνημείο καθώς και ο περιβάλλον χώρος. Αυτά προς τον κ Μαγκριώτη που άλλα μας έλεγε όταν ήταν στην αντιπολίτευση και άλλα τωρα. Για να μη ξεχνάμε.
    ΑΝΑΣΤ. ΖΩΤΟΣ
    ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΠΑΠΑΦΕΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.