fotospiti, 17/03/2011
Η κύρια γραμμή του Μετρό, που θα ξεκινά από το Σιδηροδρομικό σταθμό με κατάληξη στην Καλαμαριά πλέον, είναι αναμενόμενο ότι θα επηρεάσει τις αξίες των ακινήτων από τις περιοχές που θα περάσει, είτε πρόκειται για την αξία πώλησης τους, είτε για τις τιμές ενοικίου. Το γεγονός αυτό παρατηρήθηκε και στην Αθήνα, όπου είχαμε αυξητική τάση στα οικονομικά μεγέθη, καθώς ο αντίκτυπος στην αγορά, λόγω του Μετρό, επηρεάζει τα ακίνητα που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 400 μέτρων ή διαφορετικά σε απόσταση 8-10 λεπτών περπάτημα...
Που θα «αυξηθούν» τα ακίνητα
Οι περιοχές «κλειδιά» του κέντρου από όπου θα περάσει το Μετρό και θα επηρεάσει αυξητικά τις τιμές των ακινήτων, είναι: Σιδηροδρομικός σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη), Βενιζέλου (στην Εγνατία), Αγίας Σοφίας (στην Εγνατία), Σιντριβάνι (Εγνατία με Εθνικής Αμύνης), Πανεπιστήμιο (Νέα Εγνατία στο ύψος Πολυτεχνείου), Παπάφη (στο Παπάφειο Ορφανοτροφείο), αν και εδώ υπάρχει το γνωστό θέμα της καθυστέρησης με την εμπλοκή του ιδρύματος και του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ Άνθιμου που προΐσταται του συμβουλίου, Ευκλείδη (Κωνσταντινουπόλεως), Φλέμινγκ (Δελφών με Καλλιδοπούλου), Ανάληψη (Δελφών με Π. Συνδίκα), Πατρικίου (μεγάλο πάρκο Κρήτης), Βούλγαρη (Παπαδάκη), Μίκρα Καλαμαριάς.
Το Μετρό και στη Σίνδο
Σημαντική παράμετρος από τις τελευταίες και πιο πρόσφατες εξελίξεις για το Μετρό και το σχεδιασμό του, είναι ότι στη διάρκεια πρόσφατης σύσκεψης, απαιτήθηκε άμεσα να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να μην περιοριστούν στον αρχικό σχεδιασμό, αλλά να προχωρήσουν και άλλες που θα συνδέουν το έργο με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, που φοιτούν πάνω από 35.000 άτομα, και τη ΒΙΠΕ Σίνδου, όπου εργάζονται πάνω από 70.000 άτομα.
Το Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη
Οι περιοχές που θα επηρεαστούν ως προς την αγορά ακινήτων στη Δυτική πλευρά της πόλης, είναι: ο δήμος Παύλου Μελά, ο δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ο δήμος Ευόσμου - Ελευθερίου-Κορδελιού και ο δήμος Συκεών-Νεάπολης. Οι δήμοι αυτοί, που συνολικά εξυπηρετούν ένα μεγάλο αριθμό κατοίκων της Θεσσαλονίκης που προσεγγίζει το 40%, αναμένεται να αλλάξουν ριζικά την αγορά κατοικίας και εμπορικών ακινήτων. Στην πρόσφατη συνάντηση μεταξύ στελεχών της Αττικό Μετρό ΑΕ και των δημάρχων των δυτικών δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, εξετάσθηκε η συνεργασία για την εξεύρεση των λύσεων που θα εξυπηρετούν με τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών των δυτικών συνοικιών, όπως και του μητροπολιτικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Εντός του 2011 ο ανάδοχος για την Καλαμαριά
Στο αμέσως προσεχές διάστημα πρόκειται να ανακοινωθεί επίσημα η μερική τροποποίηση του βασικού άξονα του Μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει στην Μίκρα της Καλαμαριάς, όπου θα γίνει και το αμαξοστάσιο και όχι στην Πυλαία, όπως γνωστοποίησε πρόσφατα με δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Όπως επεσήμανε ο κ. Τσίτουρας πρόεδρος της Αττικό Μετρό, το θέμα της επαναχάραξης «ήταν υποχρέωσή μας να το εξετάσουμε για το δημόσιο συμφέρον, με δεδομένο ότι με την επανεξέταση εξοικονομούνται 250 εκατ. ευρώ, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλες εργασίες του Μετρό».
Εξάλλου, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, στο τέλος του 2014 ή στις αρχές του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια της Θεσσαλονίκης, αυτή που κατασκευάζεται, ενώ ως το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, θα υπάρχει ανάδοχος για επέκταση των 5 χλμ στην Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015. Το 2013, όπως επεσήμανε, με την επιτάχυνση των μελετών, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημοπράτηση της πρώτης γραμμής Δυτικά επί της οδού Λαγκαδά, μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα νοσοκομεία της περιοχής. Διευκρίνισε ότι σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, σχεδιάζεται η εγκάρσια γραμμή που θα περνά από Ξηροκρήνη, Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Ελευθέριο-Κορδελιό και τον Εύοσμο.
Δυναμική παρουσία αγοραστών
Σημαντική λοιπόν ζήτηση αναμένεται να παρουσιάσουν τα ακίνητα που βρίσκονται κοντά στους σταθμούς του Μετρό για αγορά οικοπέδου, για διαμερίσματα και για επαγγελματική εγκατάσταση. Οι καινούργιοι σταθμοί του Μετρό θα πυροδοτήσουν μια δυναμική παρουσία αγοραστών σε περιοχές που πριν από λίγα χρόνια δεν υπολόγιζε κανείς ότι θα παρουσιάσουν τόσο σημαντική ζήτηση. Το Μετρό, όπως είναι αναμενόμενο, μεταβάλλει το συγκοινωνιακό τοπίο της Θεσσαλονίκης και των προαστίων και φυσικά αλλάζει τις θέσεις προτίμησης των επενδυτών, των ιδιοκτητών και των κατασκευαστών όσον αφορά στην αγορά γης για την ανάπτυξη διαφόρων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Αυξημένη ζήτηση θα επικρατήσει για αγορά οικοπέδων προκειμένου να αξιοποιηθούν για ανέγερση οικοδομών, για δημιουργία θέσεων πάρκινγκ, γραφείων, καταστημάτων, καθώς και κατοικιών.
Οι τιμές των κατοικιών
Αν εξετάσουμε προσεκτικά τις αλλαγές των τιμών σε διαμερίσματα που βρίσκονται κοντά στους άξονες του Μετρό στην Αθήνα, θα διαπιστώσουμε ότι εκτός από το πόσο κοντά στους σταθμούς ήταν, σημαντικό ρόλο έπαιξε το μέγεθος των διαμερισμάτων. Πρακτικά αυτό μεταφράστηκε ποσοστιαία σε αύξηση των τιμών των μικρών διαμερισμάτων (στούντιο, γκαρσονιέρες, μικρά δυάρια) και λιγότερο των μεγάλων διαμερισμάτων. Διαπιστώθηκε ότι οι τιμές τόσο της πώλησης όσο και των μισθωμάτων ανέβηκαν από 5% έως 20% και σε ελάχιστες περιπτώσεις έως και 30%, έναντι των τιμών που επικρατούν στις υπόλοιπες περιοχές. Κάτι ανάλογο περιμένουμε στη Θεσσαλονίκη με την αγορά να έχει ήδη προ-εξοφλήσει ένα μικρό μέρος της αύξησης κυρίως στα μικρά διαμερίσματα στις τιμές πώλησης. Η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνεται και από πρόσωπα που γνωρίζουν την αγορά Ακινήτων στη Θεσσαλονίκη, καθώς τονίζουν ότι μία καλή επένδυση με εξαιρετικές προοπτικές μετά την ολοκλήρωση των έργων, είναι η αγορά κατοικίας ή επαγγελματικού χώρου κοντά στις στάσεις, του υπό κατασκευή Μετρό. Αυτό που αναμένεται να συμβεί, είναι ότι η «απόδοση» της συγκεκριμένης επένδυσης είναι η υπεραξία που θα αποκτήσουν τα ακίνητα, μέχρι και 30%, μόλις ξεκινήσει να λειτουργεί το Μετρό.
Τα καταστήματα
Το όλο σκηνικό έχει να κάνει με τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί, κύρια στα καταστήματα και τους επαγγελματικούς χώρους και σε μικρότερο ποσοστό σε οικίες, καθώς τα συγκεκριμένα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές που γίνονται εργασίες για το Μετρό, για παράδειγμα στην οδό Εγνατία ή στη Δελφών, έχουν χαμηλή εμπορικότητα και κατά συνέπεια κάποια από αυτά πωλούνται σήμερα σε χαμηλότερες τιμές. Επομένως, είτε πρόκειται για καταστήματα, είτε για σπίτια στις συγκεκριμένες περιοχές, αποτελεί πολύ συμφέρουσα επιλογή η απόκτησή τους, αφού μόλις ξεκινήσουν τα δρομολόγια του Μετρό, η υπεραξία τους αναμένεται να αυξηθεί, σε κάποιες περιπτώσεις, μέχρι και 30%.
Αναβάθμιση περιοχών
Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, με αποτέλεσμα να είναι όχι μόνο καλύτερο από το Μετρό της Αθήνας, αλλά το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη. Τα βασικά χαρακτηριστικά του δικτύου Μετρό στην Θεσσαλονίκη είναι οι 13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα, τα 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, οι 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και τα συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Επίσης, στο πρόγραμμα ανάπτυξης χώρων στάθμευσης της Αττικό Μετρό προβλέπεται η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας 3.700 θέσεων. Οι υλοποίηση αυτών των έργων, αναμένεται να διευκολύνει τους επιβάτες του Μετρό, αλλά και των κατοίκων που μένουν σε αυτές τις περιοχές.
Η κύρια γραμμή του Μετρό, που θα ξεκινά από το Σιδηροδρομικό σταθμό με κατάληξη στην Καλαμαριά πλέον, είναι αναμενόμενο ότι θα επηρεάσει τις αξίες των ακινήτων από τις περιοχές που θα περάσει, είτε πρόκειται για την αξία πώλησης τους, είτε για τις τιμές ενοικίου. Το γεγονός αυτό παρατηρήθηκε και στην Αθήνα, όπου είχαμε αυξητική τάση στα οικονομικά μεγέθη, καθώς ο αντίκτυπος στην αγορά, λόγω του Μετρό, επηρεάζει τα ακίνητα που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 400 μέτρων ή διαφορετικά σε απόσταση 8-10 λεπτών περπάτημα...
Που θα «αυξηθούν» τα ακίνητα
Οι περιοχές «κλειδιά» του κέντρου από όπου θα περάσει το Μετρό και θα επηρεάσει αυξητικά τις τιμές των ακινήτων, είναι: Σιδηροδρομικός σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη), Βενιζέλου (στην Εγνατία), Αγίας Σοφίας (στην Εγνατία), Σιντριβάνι (Εγνατία με Εθνικής Αμύνης), Πανεπιστήμιο (Νέα Εγνατία στο ύψος Πολυτεχνείου), Παπάφη (στο Παπάφειο Ορφανοτροφείο), αν και εδώ υπάρχει το γνωστό θέμα της καθυστέρησης με την εμπλοκή του ιδρύματος και του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ Άνθιμου που προΐσταται του συμβουλίου, Ευκλείδη (Κωνσταντινουπόλεως), Φλέμινγκ (Δελφών με Καλλιδοπούλου), Ανάληψη (Δελφών με Π. Συνδίκα), Πατρικίου (μεγάλο πάρκο Κρήτης), Βούλγαρη (Παπαδάκη), Μίκρα Καλαμαριάς.
Το Μετρό και στη Σίνδο
Σημαντική παράμετρος από τις τελευταίες και πιο πρόσφατες εξελίξεις για το Μετρό και το σχεδιασμό του, είναι ότι στη διάρκεια πρόσφατης σύσκεψης, απαιτήθηκε άμεσα να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να μην περιοριστούν στον αρχικό σχεδιασμό, αλλά να προχωρήσουν και άλλες που θα συνδέουν το έργο με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, που φοιτούν πάνω από 35.000 άτομα, και τη ΒΙΠΕ Σίνδου, όπου εργάζονται πάνω από 70.000 άτομα.
Το Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη
Οι περιοχές που θα επηρεαστούν ως προς την αγορά ακινήτων στη Δυτική πλευρά της πόλης, είναι: ο δήμος Παύλου Μελά, ο δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ο δήμος Ευόσμου - Ελευθερίου-Κορδελιού και ο δήμος Συκεών-Νεάπολης. Οι δήμοι αυτοί, που συνολικά εξυπηρετούν ένα μεγάλο αριθμό κατοίκων της Θεσσαλονίκης που προσεγγίζει το 40%, αναμένεται να αλλάξουν ριζικά την αγορά κατοικίας και εμπορικών ακινήτων. Στην πρόσφατη συνάντηση μεταξύ στελεχών της Αττικό Μετρό ΑΕ και των δημάρχων των δυτικών δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, εξετάσθηκε η συνεργασία για την εξεύρεση των λύσεων που θα εξυπηρετούν με τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών των δυτικών συνοικιών, όπως και του μητροπολιτικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Εντός του 2011 ο ανάδοχος για την Καλαμαριά
Στο αμέσως προσεχές διάστημα πρόκειται να ανακοινωθεί επίσημα η μερική τροποποίηση του βασικού άξονα του Μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει στην Μίκρα της Καλαμαριάς, όπου θα γίνει και το αμαξοστάσιο και όχι στην Πυλαία, όπως γνωστοποίησε πρόσφατα με δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Όπως επεσήμανε ο κ. Τσίτουρας πρόεδρος της Αττικό Μετρό, το θέμα της επαναχάραξης «ήταν υποχρέωσή μας να το εξετάσουμε για το δημόσιο συμφέρον, με δεδομένο ότι με την επανεξέταση εξοικονομούνται 250 εκατ. ευρώ, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλες εργασίες του Μετρό».
Εξάλλου, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, στο τέλος του 2014 ή στις αρχές του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια της Θεσσαλονίκης, αυτή που κατασκευάζεται, ενώ ως το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, θα υπάρχει ανάδοχος για επέκταση των 5 χλμ στην Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015. Το 2013, όπως επεσήμανε, με την επιτάχυνση των μελετών, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημοπράτηση της πρώτης γραμμής Δυτικά επί της οδού Λαγκαδά, μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα νοσοκομεία της περιοχής. Διευκρίνισε ότι σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, σχεδιάζεται η εγκάρσια γραμμή που θα περνά από Ξηροκρήνη, Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Ελευθέριο-Κορδελιό και τον Εύοσμο.
Δυναμική παρουσία αγοραστών
Σημαντική λοιπόν ζήτηση αναμένεται να παρουσιάσουν τα ακίνητα που βρίσκονται κοντά στους σταθμούς του Μετρό για αγορά οικοπέδου, για διαμερίσματα και για επαγγελματική εγκατάσταση. Οι καινούργιοι σταθμοί του Μετρό θα πυροδοτήσουν μια δυναμική παρουσία αγοραστών σε περιοχές που πριν από λίγα χρόνια δεν υπολόγιζε κανείς ότι θα παρουσιάσουν τόσο σημαντική ζήτηση. Το Μετρό, όπως είναι αναμενόμενο, μεταβάλλει το συγκοινωνιακό τοπίο της Θεσσαλονίκης και των προαστίων και φυσικά αλλάζει τις θέσεις προτίμησης των επενδυτών, των ιδιοκτητών και των κατασκευαστών όσον αφορά στην αγορά γης για την ανάπτυξη διαφόρων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Αυξημένη ζήτηση θα επικρατήσει για αγορά οικοπέδων προκειμένου να αξιοποιηθούν για ανέγερση οικοδομών, για δημιουργία θέσεων πάρκινγκ, γραφείων, καταστημάτων, καθώς και κατοικιών.
Οι τιμές των κατοικιών
Αν εξετάσουμε προσεκτικά τις αλλαγές των τιμών σε διαμερίσματα που βρίσκονται κοντά στους άξονες του Μετρό στην Αθήνα, θα διαπιστώσουμε ότι εκτός από το πόσο κοντά στους σταθμούς ήταν, σημαντικό ρόλο έπαιξε το μέγεθος των διαμερισμάτων. Πρακτικά αυτό μεταφράστηκε ποσοστιαία σε αύξηση των τιμών των μικρών διαμερισμάτων (στούντιο, γκαρσονιέρες, μικρά δυάρια) και λιγότερο των μεγάλων διαμερισμάτων. Διαπιστώθηκε ότι οι τιμές τόσο της πώλησης όσο και των μισθωμάτων ανέβηκαν από 5% έως 20% και σε ελάχιστες περιπτώσεις έως και 30%, έναντι των τιμών που επικρατούν στις υπόλοιπες περιοχές. Κάτι ανάλογο περιμένουμε στη Θεσσαλονίκη με την αγορά να έχει ήδη προ-εξοφλήσει ένα μικρό μέρος της αύξησης κυρίως στα μικρά διαμερίσματα στις τιμές πώλησης. Η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνεται και από πρόσωπα που γνωρίζουν την αγορά Ακινήτων στη Θεσσαλονίκη, καθώς τονίζουν ότι μία καλή επένδυση με εξαιρετικές προοπτικές μετά την ολοκλήρωση των έργων, είναι η αγορά κατοικίας ή επαγγελματικού χώρου κοντά στις στάσεις, του υπό κατασκευή Μετρό. Αυτό που αναμένεται να συμβεί, είναι ότι η «απόδοση» της συγκεκριμένης επένδυσης είναι η υπεραξία που θα αποκτήσουν τα ακίνητα, μέχρι και 30%, μόλις ξεκινήσει να λειτουργεί το Μετρό.
Τα καταστήματα
Το όλο σκηνικό έχει να κάνει με τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί, κύρια στα καταστήματα και τους επαγγελματικούς χώρους και σε μικρότερο ποσοστό σε οικίες, καθώς τα συγκεκριμένα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές που γίνονται εργασίες για το Μετρό, για παράδειγμα στην οδό Εγνατία ή στη Δελφών, έχουν χαμηλή εμπορικότητα και κατά συνέπεια κάποια από αυτά πωλούνται σήμερα σε χαμηλότερες τιμές. Επομένως, είτε πρόκειται για καταστήματα, είτε για σπίτια στις συγκεκριμένες περιοχές, αποτελεί πολύ συμφέρουσα επιλογή η απόκτησή τους, αφού μόλις ξεκινήσουν τα δρομολόγια του Μετρό, η υπεραξία τους αναμένεται να αυξηθεί, σε κάποιες περιπτώσεις, μέχρι και 30%.
Αναβάθμιση περιοχών
Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, με αποτέλεσμα να είναι όχι μόνο καλύτερο από το Μετρό της Αθήνας, αλλά το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη. Τα βασικά χαρακτηριστικά του δικτύου Μετρό στην Θεσσαλονίκη είναι οι 13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα, τα 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, οι 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και τα συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Επίσης, στο πρόγραμμα ανάπτυξης χώρων στάθμευσης της Αττικό Μετρό προβλέπεται η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας 3.700 θέσεων. Οι υλοποίηση αυτών των έργων, αναμένεται να διευκολύνει τους επιβάτες του Μετρό, αλλά και των κατοίκων που μένουν σε αυτές τις περιοχές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.